Dus je komt wel/niet?dre schreef:166km........
in ieder geval niet alleen
Audiodag Boxmeer 28 November
Moderator: Beheerdersteam
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
inderdaad wel/nietDragoSz schreef:Dus je komt wel/niet?dre schreef:166km........
in ieder geval niet alleen
misschien dat henkjan......
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Van Dordt naar Boxmeer is ook 123 km, ik kan eens met de vrouw overleggen
, en dan van Noordwijk naar Dordt en dan naar Boxmeer
??
Soort van, samen delen
Soort van, samen delen
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Oooh zo.dre schreef:inderdaad wel/nietDragoSz schreef:Dus je komt wel/niet?dre schreef:166km........
in ieder geval niet alleen![]()
misschien dat henkjan......
Als Henkjan nou eens Dre me neemt....
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Zoals belooft meer in formatie na het eten.
Om te beginnen. Wat kun je verwachten?
Een luidspreker met een toch wel stevige bas die heel zachtaardig klink en met heftige nummers rust brengt.
Tot zover mijn audiologische uitleg
Horen is beter dan woorden weet ik uit eigen ervaring. Dus wees verrast hoe goed geluid je kan hebben voor het geld waarmee je 1 peerless tweeter of woofer koopt
De Luidsprekers zullen worden gebruikt met 1 van Rumoh's versterkers. Welke moet nog overlegt worden.
Wat opmerkelijk is is wel dat de el 166 zeer gevoelig zijn voor slechte muziek. Zo gouw de kwaliteit van een nummer laag is zal je eerder staande tonen krijgen en booming. Terwijl het tegenover gestelde gebeurt met normale kwaliteit dan klinken ze gewoon enorm helder.
Verder de muziek keuze. Ik weet nog niet in welke volgorde maar deze nummers zullen zeker gedraaid worden.
Rock/Metal:
The look - Roxette
Kryptinite - 3 Dors down
Beginning of the end - SpineShank
Faint - Linking Park
Get ready - Rare Earth
Oude Pop
Keep on Running - Spencer Davis Group (mits ik een goede versie kan vinden)
Nederlandstalig:
Nog zoveel te doen - Toontje lager
Overig
Contagious - The Isley Brothers
Fireflies - Owl City
I need u tonight - Professor Green (mits ik een goede versie kan vinden)
Wil je een ander nummer horen is dit in overleg mogelijk voor of na het normale programma (geacht zelf me te nemen natuurlijk).
Hopelijk is dit genoeg informatie. Nog vragen PB even.
Om te beginnen. Wat kun je verwachten?
Een luidspreker met een toch wel stevige bas die heel zachtaardig klink en met heftige nummers rust brengt.
Tot zover mijn audiologische uitleg
Horen is beter dan woorden weet ik uit eigen ervaring. Dus wees verrast hoe goed geluid je kan hebben voor het geld waarmee je 1 peerless tweeter of woofer koopt
De Luidsprekers zullen worden gebruikt met 1 van Rumoh's versterkers. Welke moet nog overlegt worden.
Wat opmerkelijk is is wel dat de el 166 zeer gevoelig zijn voor slechte muziek. Zo gouw de kwaliteit van een nummer laag is zal je eerder staande tonen krijgen en booming. Terwijl het tegenover gestelde gebeurt met normale kwaliteit dan klinken ze gewoon enorm helder.
Verder de muziek keuze. Ik weet nog niet in welke volgorde maar deze nummers zullen zeker gedraaid worden.
Rock/Metal:
The look - Roxette
Kryptinite - 3 Dors down
Beginning of the end - SpineShank
Faint - Linking Park
Get ready - Rare Earth
Oude Pop
Keep on Running - Spencer Davis Group (mits ik een goede versie kan vinden)
Nederlandstalig:
Nog zoveel te doen - Toontje lager
Overig
Contagious - The Isley Brothers
Fireflies - Owl City
I need u tonight - Professor Green (mits ik een goede versie kan vinden)
Wil je een ander nummer horen is dit in overleg mogelijk voor of na het normale programma (geacht zelf me te nemen natuurlijk).
Hopelijk is dit genoeg informatie. Nog vragen PB even.
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is. 
Dan neem ik wel een USB sticky mee voor de TOUCH.
Dan neem ik wel een USB sticky mee voor de TOUCH.
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is. 
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Kan dat met een usb-stickje?hannesie schreef:Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is.
Dan neem ik wel een USB sticky mee voor de TOUCH.
Als je zo vervelend blijft doen ken je ook gewoon niet komen hoordre schreef:Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Het kan idd met een stickje, hopelijk heb je wel alles in Flac of ogg
Rudy
Rudy
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
De logitech touch ondersteunt vele codecs.
Flac is een Free Lossless Audio Codec waarbij bij het comprimeren de muziek niet wordt aangetast zoals bij mp3. Dit kan ik niet zeggen van ogg, het schijnt wel beter te zijn dan mp3 (ik heb er geen ervaringen mee)
Verder is er nog APE wat zo ongeveer een tegenhanger is van FLAC, dus ook een lossless codec
Rudy
Flac is een Free Lossless Audio Codec waarbij bij het comprimeren de muziek niet wordt aangetast zoals bij mp3. Dit kan ik niet zeggen van ogg, het schijnt wel beter te zijn dan mp3 (ik heb er geen ervaringen mee)
Verder is er nog APE wat zo ongeveer een tegenhanger is van FLAC, dus ook een lossless codec
Rudy
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Luisterschema is inmiddels opgesteld
We laten een ieder vrij om evt een andere combinatie voor te stellen daar we niet van alles weten of de combinatie juist is
Laten we er met z'n allen vooral een leuke dag van maken !
Rudy
We laten een ieder vrij om evt een andere combinatie voor te stellen daar we niet van alles weten of de combinatie juist is
Laten we er met z'n allen vooral een leuke dag van maken !
Rudy
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Jammer dat het zover weg is.
Zo gauw er weer in beetsterzwaag een luisterdag is ben ik zeker van de partij.
Zo gauw er weer in beetsterzwaag een luisterdag is ben ik zeker van de partij.
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Kleine impressie in beeld van deze ZBA luister en kijk dag in Boxmeer.
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Was onder de indruk van de iDunn's van Hannessie.
Geluid kwam mooi los van de kastjes. Zang kwam mooi "tussen de luidsprekers" vandaan. Indrukwekkend laag ook voor zo'n klein kastje.
Koffie was ook lekker
Geluid kwam mooi los van de kastjes. Zang kwam mooi "tussen de luidsprekers" vandaan. Indrukwekkend laag ook voor zo'n klein kastje.
Koffie was ook lekker
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Was een zeer leuke dag, en vrije manier van luisteren (wat ik erg prettig vond), maar en kon wel echt geluisterd worden zonder dat je last had van gebabel van anderen.
Ik vond de TL met de CSS EL70, het ontwerp dat Henkjan ook mee had naar Beetsterzwaag, in Beetsterzwaag veel beter klinken (was toen erg onder de indruk), maar het schijnt dat dit paartje nog niet ingespeeld was.
Verder was de Sylph erg prettig om naar te luisteren, helemaal toen het filter er af gehaald werd (heeft met de ruimte te maken heb ik me laten vertellen).
al met al een mooie en goed verzorgde dag
Groeten Daan
Ik vond de TL met de CSS EL70, het ontwerp dat Henkjan ook mee had naar Beetsterzwaag, in Beetsterzwaag veel beter klinken (was toen erg onder de indruk), maar het schijnt dat dit paartje nog niet ingespeeld was.
Verder was de Sylph erg prettig om naar te luisteren, helemaal toen het filter er af gehaald werd (heeft met de ruimte te maken heb ik me laten vertellen).
al met al een mooie en goed verzorgde dag
Groeten Daan
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Het werd helemaal dol toen op het laatst die kleine Almarro, met 4 watt als ik het goed heb die Sylph aanstuurde, die de laatste muziek heel stevig en met duidelijk stevige bas neerzette.Mphus schreef:Verder was de Sylph erg prettig om naar te luisteren, helemaal toen het filter er af gehaald werd (heeft met de ruimte te maken heb ik me laten vertellen).
Groeten Daan
Nooit verwacht zoveel volume uit zo een kleine versterker
Verder, Lucien en Rudy, bedankt voor deze dag, het was de moeite van het reizen waard, Dre en ik hebben op de terugweg nog zitten nagenieten, mede door de goede ontspannen sfeer, en ruimte voor effe ouwehoeren en de koffie broodjes en nog veel meer.
Een prima plezierige dag, BEDANKT
P.S. de uitvoering van de Idunn++ zal ik op mijn eigen topic even toelichten, ik heb er het een en ander naar mijn idee in positieve zin aan veranderd.
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
ook ik heb me prima vermaakt,ondanks dat ik voor vervelend ben uitgemaakt
de almarro van 5 watt
stuurde sylph inderdaad op sublieme wijze aan en was voor mij ook de opstelling van de dag.
ook zette de idunn++ een schitterend plaatje neer,mooi los van de speakers en prima plaatsing
toch wordt je ook elke keer weer verrast wat een breedbander kan presteren en ik verwacht in de toekomst dan ook de nodig fast projecten.
ook had rudy een primeur meegenomen:losse pootjes voor onder je speakers,geeft de boel een fraaie aanblik plus het geheel zal een stuk steviger staan.
lijkt me een mooie aanwinst in zij pakket!
Lucien en Rudy,bedankt voor de keurig geregelde evenement
de almarro van 5 watt
stuurde sylph inderdaad op sublieme wijze aan en was voor mij ook de opstelling van de dag.
ook zette de idunn++ een schitterend plaatje neer,mooi los van de speakers en prima plaatsing
toch wordt je ook elke keer weer verrast wat een breedbander kan presteren en ik verwacht in de toekomst dan ook de nodig fast projecten.
ook had rudy een primeur meegenomen:losse pootjes voor onder je speakers,geeft de boel een fraaie aanblik plus het geheel zal een stuk steviger staan.
lijkt me een mooie aanwinst in zij pakket!
Lucien en Rudy,bedankt voor de keurig geregelde evenement
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
hannesie
helemaal mee eens!Het werd helemaal dol toen op het laatst die kleine Almarro, met 4 watt als ik het goed heb die Sylph aanstuurde,
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Ik zal binnenkort Project Sylphe hier op het forum plaatsen, daar ik een stel nieuwe kasten ga maken waarbij ik het BSC variabel ga maken. Dit is echt wel nodig voor afstelling op de ruimte
Rudy
Rudy
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Zo te horen waren er nog al wat prototypes.
Hoe klonk de Cabasse Baltic? Ik ben erg benieuwd!
Hoe klonk de Cabasse Baltic? Ik ben erg benieuwd!
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
Een mooi breed beeld maar niet zoveel diepte en met de Sub naar mijn idee iets te stevig aanwezig.wouter schreef:Zo te horen waren er nog al wat prototypes.
Hoe klonk de Cabasse Baltic? Ik ben erg benieuwd!
Dynamisch is een goede beschrijving denk ik, en ook wel leuk dat ze ook aan die grote Almarra een goed geluid neer zetten.
De ruimte was ook wat hard, mogelijk iets te voor de Sub, naar mijn bescheiden mening
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Audiodag Boxmeer 28 November
dit was mijn eerste audio dag, helaas dat ik niet helemaal tot het eind kon blijven ivm de oppas maar ik vond het meer als geslaagd.
hulde voor de organisatie
sander
hulde voor de organisatie
sander
