Eerst voor wie het wil weten nog een keer uitleggen wat het systeem zal zijn als het af is.
Frontspeakers zijn dipools met per kant 2 BMS15N840 woofers, Accuton C90N173T6 middentoner en Mundorf AMT2340 tweeter. Vier gesloten subs met de CSS sdx15. De versterking van de fronts bestaat uit 6 keer UcD180HG amps en die van de subs uit 4 keer UcD700HG amps. De fronts hebben een 24dB elektrisch fase geoptimaliseerd passief filter tussen mid en hoog.
Speakers
Subs
Versterking
De voorversterker moet genoeg gebalanceerde uitgangen hebben om elk versterkerkanaal te kunnen voorzien van een eigen dsp en volumeregeling en daarnaast digitale en gebalanceerde ingangen om bronnen digitaal dan wel analoog aan te sluiten. De belangrijkste bronnen worden een AV receiver en HT-audio PC Als het systeem af is is te schakelen tussen een 2.4 stereo en 6.4 surround systeem.
De pré/dsp filtert de dipools straks als 3.5weg. Beide woofers krijgen dus een eigen amp en dsp. De mid en tweeter komen op 1 versterker-dsp kanaal. Elke sub zal ook een eigen dsp krijgen, zodat alles optimaal ingeregeld kan worden.
De pré-dsp komt van Hypex. Ik zoek al letterlijk jaren naar een all in one solution voor wat betreft volumeregeling icm zeer uitgebreide dsp mogelijkheden. De meest uitgebreide oplossing van groundsound komt niet verder dan 8 kanalen en enkele Pro apparaten kosten duizenden euro´s en missen dan een gebruiksvriendelijke volumeregeling-bronkeuze. Hoe het product van Hypex precies uitpakt blijft afwachten tot het bittere einde, omdat ik waarschijnlijk de eerste ben die een 12kanaals versie bouwt. Als béta user moet ik genoegen nemen met een kleine portie onzekerheid en openstaan voor wat avontuur gedurende het bouwproces!