MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door fluppie »

Tesla schreef:
Hoi Philippe,

Hoe staan de vorderingen met jouw versterkerproject.
Zoals je ziet kom ik een versterker met balanced inputs tekort.

Ik ben zover dat ik kan gaan testen met 1 MiniDSP print, dus 4 outputs van de multi-out opsteekprint.
Eerste geluiden zijn veelbelovend, maar zoals gezegd zou een extra setje echt goede Amps welkom zijn . :wink:
Laat maar even weten , of geef me een pm-etje.

Groetjes,

Paul.
Ik ben nog geen stap verder... Zou dringend eens wat tijd moeten maken... Maar we zijn alweer met 4 mensen, dus zal binnenkort wel iets rustiger worden :-).
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door Tesla »

Fokko schreef:
Wat misschien ook nog een leuke optie is:
http://www.twistedpearaudio.com/amplifi ... atico.aspx
Ook gebalanceerd mooi aan te sluiten :)

Kun je zelf een print ontwerpen en alles integreren ;)

Ook een mooie optie, heb je er zelf ervaring mee?
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door fluppie »

fluppie schreef:
Tesla schreef:
Hoi Philippe,

Hoe staan de vorderingen met jouw versterkerproject.
Zoals je ziet kom ik een versterker met balanced inputs tekort.

Ik ben zover dat ik kan gaan testen met 1 MiniDSP print, dus 4 outputs van de multi-out opsteekprint.
Eerste geluiden zijn veelbelovend, maar zoals gezegd zou een extra setje echt goede Amps welkom zijn . :wink:
Laat maar even weten , of geef me een pm-etje.

Groetjes,

Paul.
Ik ben nog geen stap verder... Zou dringend eens wat tijd moeten maken... Maar we zijn alweer met 4 mensen, dus zal binnenkort wel iets rustiger worden :-).
Ik heb vanmiddag maar gelijk een ontbrekende component besteld ( http://be.farnell.com/jsp/search/produc ... SKU=561241 ) !
Tijd om eens een paar uurtjes boven dat ding te hangen en hem verder af te maken !
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door Mr Tube »

Tesla schreef:
Nou Hans is wel grappig dat je dat vraagt.




Ik wil bij deze iedereen waarschuwen voor het Tripath design, het is volgens deze leverancier een onbetrouwbaar concept en verre van foutloos!!

Komt nog bij dat ik de unit netjes aangesloten had 2x 8 Ohm op de uitgangen en een klein audiosignaal op de inputs, ik heb de ingangen dus helemaal niet met mijn handen aangeraakt !

Ik heb hem overigens er ook bij verteld dat, als ie weet dat het spul zo gevoelig is , dat hij er minstens een waarschuwing bijstopt. (er zat totaal geen docu bij de levering)

Afblijven dus van dat Tripath spul!

Kwam laatst ook al zo'n uitgefikte print tegen, mooi stukje Chinees vuurwerk! dat kunnen ze wel.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door hannesie »

Schopje :mrgreen:

En hoever is de integratie nu?
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door Tesla »

Sorry dat het zo lang duurde, maar ik had het eventjes druk met andere zaken .

Ik zal binnenkort foto's maken van het geheel. In principe is het basisgebeuren nu af. Alles is ingebouwd in de kast van de originele Ultimate Sabre DAC, paste precies zeg, ook zonder het demonteren van de hoge onderdelen van de MiniDSP printjes.
Ik heb een nieuwe achterplaat laten maken bij mijn Italiaanse vrienden, dit lukt steeds beter bij die mannen. :wink:

Het is alles bij elkaar een mooie sandwich geworden.
De volgorde is als volgt:
- Hoofdprintplaat met voeding en Sabre DAC
- Multi channel opsteekprint (8 kanaals uitvoering)
- 1e MiniDSP (master)
- 2e MiniDSP (slave)

Het master/slave gebeuren heeft dus betrekking op de I2S-out struktuur van de DSP printjes. (zie tekening in 1 van mijn vorige posts).



Maar hoe klinkt het nu??

In een woord beter dan alles wat ik tot nu toe gehoord heb. De 2 cornerwoofers + de SATelites zetten een fantastisch plaatje neer.
Ondanks dat ik maar 4 van de 8 kanalen gebruik, zet deze setup een zeer volwassen soundstage neer.
Ik kan eigenlijk niet wachten tot Breda 2011 (wanneer ook weer) 8) . Of je moet er een ritje naar Belgie (net over de grens) voor over hebben, dan kun je al eerder genieten van al dit moois !

Tot binnenkort.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door hannesie »

Ik was vorige week nog vlak bij jou in de buurt, maar dat was in Ossendrecht voor een crematie.
In ieder geval is de afstand goed te doen, en ik ben erg nieuwsgierig :wink:

Ik zal eens zien hoe we dat regelen, lijkt mij de moeite waard.
Ik heb hier de RAPide's spelen en ben steeds meer verbaasd hoe ruimtelijk het klinkt.
En dat nog zonder enige scheiding, alleen de Sub 's staan er bij tot 150 Hz.
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Re: MiniDSP Integreren in Ultimate Sabre DAC

Bericht door Tesla »

Je bent van harte uitgenodigd. :!:

Ossendrecht is van mij uit aan de andere kant van de heide, dus inderdaad vlakbij.
Dus als ik het goed begrijp laat je de RAPide's nu full range meespelen, moet je wel voorzichtig zijn met de maximale SPL.
Ik cross hier op 200 Hz met 6e orde filtering delay kan ik pefect instellen met de MiniDSP settings, je hoort geen overgang tussen de CW's en de SATelites , het geluidsbeeld is compleet en volledig homogeen.
Inderdaad echt een te gekke gewaarwording, dat actief filteren.

Leuke van het MiniDSP concept ICM de Sabre DAC is dat je ook gebruik kunt maken van 1 DSP printje, je kunt de opsteekprint dan in de 4 kanaals modus bedrijven. Hierdoor gaat de DNR per kanaal met nog eens 3 dB omhoog.

Groetjes,

Paul.
Plaats reactie