Pre order Buffalo DAC II

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Zweitse

Pre order Buffalo DAC II

Bericht door Zweitse »

Voor de liefhebbers, is zie net op de site van Twisted Pear Audio dat zaterdag 20 november de pre order start.
Zweitse

Re: Pre order Buffalo DAC II

Bericht door Zweitse »

Buffalo DAC II in de pre order binnen een half uur uitverkocht. Is deze DAC nu zo goed of is het een hype, zoals bijvoorbeeld de Ipad en Iphone.
Leon

Bericht door Leon »

Het was binnen 3 minuten.

De ES9018 is een van de beste DAC chips van dit moment, en de BII is een van de weinige manieren om op een eenvoudige wijze eraan te komen. Bovendien is het bordje nu behoorlijk schaalbaar: stereo of dual mono instelling op het bord, de voedingen zijn naar smaak aan te passen, de I/V kun je kiezen of helemaal zelf bouwen, etc. Alles bij elkaar maakt dat een heel aantrekkelijke combinatie.

En ja: het klinkt heel erg lekker. Wat wel jammer is is de remote & display oplossing via de AC1/Femto: deze combo staat al jaren vermeld op de site, maar er is eigenlijk nog steeds niets van terecht gekomen.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ik geloof best dat het een goede DAC chip is, maar daar zijn er meerdere van. Is het misscien niet zoals je al zegt dat de beschibaarheid van de DAC chip wel eens de reden is dat er zoveel mensen zijn die hem willen hebben, en ja, ze vekopen inderdaad ook leuke andere bordjes.
Leon

Bericht door Leon »

Ik zou het niet weten, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ik luister dagelijks ernaar, het is gewoon een heel goede DAC. Ik heb net de Trident Regulators ervoor besteld, en later zal de nieuwe USB receiver nog volgen. Ik hoop dat voor Breda de DAC helemaal compleet is zoals ik hem wil hebben.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Misschien leuk om dan een DAC met ES9018 en CS4397/CS4398 naast elkaar te zetten. Ik ben zondermeer nieuwsgierig naar de Buffalo DAC, maar tevens benieuwd in hoeverre, en in welk opzicht een Chinese DAC van 3 tientjes het wellicht moet afleggen t.o.v. een ESS Sabre. Nog mooier is het als ook iemand een PCM1798-gebaseerde DAC zou meebrengen.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

@ Leon, heb je toevalig ook een foto verslag van de bouw, en heb je voor de voeding van de DAC ook gebruik gemaakt van de bortjes van Twisted Pear. Kun je ook iets zeggen over de opus DAC van Twisted Pear !!!
Leon

Bericht door Leon »

Niet echt een fotoverslag. Het bouwen van de modules is doodsimpel, de meeste tijd gaat in de kast en bedrading zitten. Voor het plaatsen van de Trident modules moet veel weer uit elkaar, ik zal dan proberen aan foto's te denken.

De samenstelling van mijn uitvoering op dit moment is als volgt:
2x Buffalo II DAC (dual mono)
2x IVY3
2x Placid
2x Placid BP
1x Mux
1x Volumite
2x Ballsie
2x R-Core 9V 30VA
2x R-Core 15V 30VA

De opbouw was vrij simpel: alle transformators heb ik voor in de kast gezet. Daarachter is een hele rij Placid voeding geplaatst. Daarachter volgen de IVY en Mux units, met daarop de BII DACs. Een paar plaatjes zie je hier: http://www.twistedpearaudio.com/forum/d ... sts&t=1287
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ziet er goed uit. Het zou inderdaad mooi zijn als je in een later stadium een foto verslag zou kunnen plaatsen. Ben zelf ook op zoek naar een DAC voor het streamen van muziek, maar kan nog geen keus maken tussen diverse DAC modules.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ik zie net op de site van Twisted Pear dat de DAC III er aan komt.
Leon

Bericht door Leon »

Dat is al een tijdje bekend. De BIII heeft een geintegreerde volumite, 1 tot 8 kanalen naar keuze, geintegreerde mux voor TTL SPDIF en wordt voor zover ik begrepen heb standaard uitgerust met Trident regulators. Er komen een paar extra modules, om de invoer van I2S te schakelen en om gewone SPDIF op TTL niveau te brengen. Ik ben al bezig met een handleiding, maar veel is nog niet helemaal 100% duidelijk.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Dacht ik net dat ik een beetje door had hoe ik een DAC II in elkaar zou kunnen krijgen, krijgen we dit. Als ik het goed begrijp is dit dan een soort alles in een DAC met 1 tot 8 SPDIF ingangen!
Leon

Bericht door Leon »

Het is inderdaad een beetje als een zwitsers zakmes. Maar dat maakt de DAC ook wat lastiger in gebruik: de outputs moeten met jumpers gecombineerd worden, en er zitten meer switches op, en een 24-pins I/O connector op om alles aan te kunnen sturen. De handleiding wordt duidelijk dikker dan die van de BII.

Wat voor opzet had je op het oog? Want de basis blijft in de meeste gevallen wel hetzelfde, alleen met nieuwere modules. De orginele Mux module wordt trouwens ook geupdate.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Zeg maar zoals die ok op de site in het schema staat.

http://www.twistedpearaudio.com/docs/di ... mplete.pdf
Leon

Bericht door Leon »

Die opzet blijft mogelijk, en wordt maar licht gewijzigd. De volumite wordt eruit gehaald, en vervangen door een gewone potmeter. De rest zit namelijk al op de BIII. De Placid en Placid BP zijn vervangen door hun HD versies. De BIII kan op dezelfde manier gestacked worden als de BII op de IVY3/Legato I/V stage, alleen de print is iets groter dus er moet iets meer ruimte voor en achter de IVY3 over zijn.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Oke, al vast bedankt voor de uitleg. Ik zal de site goed in de gaten houden. Het zou mooi zijn als er ook zoeen schema als de B II voor de B III op de site komt te staan. Dan is het voor mij in ieder geval duidelijk waar wat moet komen.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ik zie net op de site van Twisted Pear dat zaterdag 23 juli de pre order start voor de Buffalo DAC III. Verder nog maar weinig info te vinden.
scanspeakman

Bericht door scanspeakman »

Zweitse schreef:
Ik zie net op de site van Twisted Pear dat zaterdag 23 juli de pre order start voor de Buffalo DAC III. Verder nog maar weinig info te vinden.
Ik schrok even van de prijs totdat ik zag dat er gelijk een trident kitje bijzit. Dan valt het wel weer mee. Mooi kitje. Het is dat ik al een Buffalo32s heb waar ik dik tevreden over ben.

Scanspeakman
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Heeft iemand al ervaringen met de BIII. Ik zie op de site dat deze weer te koop zijn, en dat het niet zo hard loopt met de verkoop.
Leon

Bericht door Leon »

Gisteren zijn de eerste pas bij gebruikers aangekomen, en dat zijn mensen in de VS en Canada. De units zijn nog beschikbaar omdat er een foutje was, en ze later de verkoop in gegaan zijn, en ik denk ook omdat de handleidingen nog niet klaar zijn.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ja ik heb het gezien. Maar rond 00:30 was alles weer in orde. Het vebaast mij dan enigzins dat ze nog niet uitverkocht zijn. Ik zie ook dat de IVY niet meer voorradig is. Komt hier ook nog iets nieuws voor!
Leon

Bericht door Leon »

Mij onbekend, maar het lijkt me sterk. De IVY3 meet uitstekend, en klinkt ook heel erg goed.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

@Leon, kan ik met BIII ook een Hypex module met DSP aansturen!. Dus de BIII als digitale voorversterker gebruiken.
Leon

Bericht door Leon »

Wat wil je precies doen?
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ik wil eigenlijk vier ingangen, en deze digitaal naar een Hypex module sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”