NEO 10 in dipool ontwerp.
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Daytons kosten hier (NL/DL) in euro's ook minder dan bij PE in dollars, dus zo gek is die Italiaanse prijs niet.
Nu is een Neo8 gelukkig niet zo zwaar, dus verzenden vanuit de US zal wel meevallen, maar wel even in de gaten houden hoe het met invoerrechten zit. Ik meen te hebben gelezen dat tot een bepaald bedrag is vrijgesteld van importheffing, maar kan me anderzijds herinneren dat jeroen_d door een naheffing eens iets van 150,- kwijt was voor een stel Neo3's van PE.
Nu is een Neo8 gelukkig niet zo zwaar, dus verzenden vanuit de US zal wel meevallen, maar wel even in de gaten houden hoe het met invoerrechten zit. Ik meen te hebben gelezen dat tot een bepaald bedrag is vrijgesteld van importheffing, maar kan me anderzijds herinneren dat jeroen_d door een naheffing eens iets van 150,- kwijt was voor een stel Neo3's van PE.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Je kunt ook 1 bestelen en weekie later weer 1. Ook zo zou je invoerkosten kunnen ontlopen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Dat is gewoon fftjes de website van de douane checken.Marp schreef:Daytons kosten hier (NL/DL) in euro's ook minder dan bij PE in dollars, dus zo gek is die Italiaanse prijs niet.
Nu is een Neo8 gelukkig niet zo zwaar, dus verzenden vanuit de US zal wel meevallen, maar wel even in de gaten houden hoe het met invoerrechten zit. Ik meen te hebben gelezen dat tot een bepaald bedrag is vrijgesteld van importheffing, maar kan me anderzijds herinneren dat jeroen_d door een naheffing eens iets van 150,- kwijt was voor een stel Neo3's van PE.
Tot en met 22 euro is gratis, daarna komt er 19% BTW bij (over totaal, dus incl shipping) en eventueel toeslag.
Reken voor toeslag + inklaring 10% Is meestal veel minder.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik bedoel net andersom. $80 komt neer op €58 tegen €120 Italiaanse prijs. Dat is het dubbele. Kosten komen er natuurlijk nog bij. Maar toch.Marp schreef:Daytons kosten hier (NL/DL) in euro's ook minder dan bij PE in dollars, dus zo gek is die Italiaanse prijs niet.
Tussen €22 en €150 betaal je als je pech hebt alleen BTW. Dus €22 voor een paar Neo8 van €58/st (€138+vzk).
De Neo 10 is 2x zo duur. Dus dan krijg je ook met douanekosten te maken.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Oeps, sorry Jeep, daar maakte ik een foutje.
Dat moest zijn: "Daytons kosten hier (NL/DL) in euro's ook minder méér dan bij PE in dollars".
Op zich is dat natuurlijk wel vreemd. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat voortkomt uit een of ander handelsverdrag tussen de EU en de VS. Maar wat ik in dat citaat wilde aangeven is dat die Italianen niet echt afwijkende prijsverhoudingen laten zien t.o.v. Nederland of Duitsland.
Op zich is dat natuurlijk wel vreemd. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat voortkomt uit een of ander handelsverdrag tussen de EU en de VS. Maar wat ik in dat citaat wilde aangeven is dat die Italianen niet echt afwijkende prijsverhoudingen laten zien t.o.v. Nederland of Duitsland.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik heb ooit eens met Duitsland gebeld hoe dat kwam (was dat Proraum Vertrieb?). Hij wilde er niet veel over kwijt en leek er nogal geïrriteerd over, maar hij deed het voorkomen alsof ze uit de USA komen. Wel heel raar met de naam in gedachten.
Aan de andere kant: Expolinear zijn gewoon rebranded en ineens 2x zo duur als de Chinese originele. Dan zijn ze vast beter...
Edit:
het is inderdaad Proraum vertrieb.
Oh ja, en dan is er nog Meniscus audio.
Daar staat ook bij waar ze vandaan komen: Origin: Phillipines
Aan de andere kant: Expolinear zijn gewoon rebranded en ineens 2x zo duur als de Chinese originele. Dan zijn ze vast beter...
Edit:
het is inderdaad Proraum vertrieb.
Je hoeft dus niet eens naar Italië voor verzending. Maar de prijs blijft evengoed n heel stuk hoger.BG Neo10
BG 10"/25 cm Mittelton Magnetostat.
DIY-Verkauf ab November nach Freigabe durch BG Corp.!
Preis: 229,00 EUR
Oh ja, en dan is er nog Meniscus audio.
Daar staat ook bij waar ze vandaan komen: Origin: Phillipines
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Op het forum van PartsExpres is er eens voorbij gekomen dat er ook een aantal neppe B&G's op de markt zijn. Optisch hetzelfde, meettechnisch niet. Om welke variant het ging weet ik zo niet. Bij een heel aantrekkelijke prijs zou ik in eerste instantie terughoudend zijn.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Waren dat dan heuse nep B&G's, of gewoon andere luidsprekers van een ander merk met eenzelfde chassis?
Gelijk ogende luidsprekerdrivers hebben altijd al bestaan, al wordt tegenwoordig nogal eens aangenomen dat het dan nep is. Het chassis en/of andere halfprodukten worden dan veelal bij dezelfde fabriek ingekocht, of de driver wordt er zelfs gemaakt als het merk wel een ontwikkelafdeling maar geen eigen fabriek heeft. Zulke luidsprekermerken zijn er maar genoeg. Fabrieken waar geheel in eigen beheer het volledige produktieproces plaatsvindt van grondstof tot eindprodukt, zijn er maar weinig.
Dit even ter info, voordat een eventueel gerucht onnodig een eigen leven gaat leiden. Als er echt nep B&G's circuleren, is dat natuurlijk een zorgelijke ontwikkeling.
Gelijk ogende luidsprekerdrivers hebben altijd al bestaan, al wordt tegenwoordig nogal eens aangenomen dat het dan nep is. Het chassis en/of andere halfprodukten worden dan veelal bij dezelfde fabriek ingekocht, of de driver wordt er zelfs gemaakt als het merk wel een ontwikkelafdeling maar geen eigen fabriek heeft. Zulke luidsprekermerken zijn er maar genoeg. Fabrieken waar geheel in eigen beheer het volledige produktieproces plaatsvindt van grondstof tot eindprodukt, zijn er maar weinig.
Dit even ter info, voordat een eventueel gerucht onnodig een eigen leven gaat leiden. Als er echt nep B&G's circuleren, is dat natuurlijk een zorgelijke ontwikkeling.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik meende dat het om heuze neppe ging. Het desbetreffende topic kan ik helaas niet meer vinden.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Van de neo 8 is er wel een namaak te koop. Neo 10 nog niet, denk wel dat dit stukken minder is.
http://www.hg-audio.com.tw/notes/RM-8403.html
http://www.hg-audio.com.tw/notes/RM-8403.html
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Hoezo een namaak?
Ding ziet er wezenlijk anders uit dan een NEO8.
(of het komt door de slechte belichting door de foto)
Ding ziet er wezenlijk anders uit dan een NEO8.
(of het komt door de slechte belichting door de foto)
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Je kijkt bij de 8403 wel tegen de achterkant, bij de meeste afbeeldingen op het net kijk je naar de voorkant. 
Bij Parts Express heb je een afbeelding van voor en achterkant.
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=264-713
Maten lijken iets te verschillen.
Bij Parts Express heb je een afbeelding van voor en achterkant.
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=264-713
Maten lijken iets te verschillen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik ging uit van de foto op de website van Henkjan,
Die is weer iets anders
Die is weer iets anders
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik reageer ook maar op K.P. zijn reactie, maar ik betwijfel sterk dat Hyeiga deze driver parallel ontwikkeld heeft, met toevallig precies gelijke looks, aantal gaatjes en afmetingen...b_force schreef:Hoezo een namaak?![]()
Ding ziet er wezenlijk anders uit dan een NEO8.
(of het komt door de slechte belichting door de foto)
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
De looks vind ik ook erg overeenkomend. Ze verkopen het daar niet als een B&G dus echt een neppe is het niet. Ik meende dat dat dus wel het geval is geweest. Zoals gezegd kan ik het topic niet meer vinden. Als iemand toevallig op een leuk aanbod stuit dan wil ik er alleen op geattendeerd hebben dat het mogelijk om een neppe gaat. Goed opletten dus 
