Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

gforse
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 04 feb 2009, 18:35

Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Bericht door gforse »

Ziet dr erg mooi uit! :D

na dit topic te hebben gelezen ben ik wel benieuwd naar het kosten plaatje?
Gebruikersavatar
stanman23
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 12:04

Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Bericht door stanman23 »

De toonhoogte... geen id :oops:

Het is geen geaard stopcontact. Het vreemde is ook dat hij het nooit
had voor ongeveer 2 a 3 maanden. En nu wel (af en toe) wat steeds vaker word.

Mocht ik hem dan aan en uit zetten is het meestal weg (of na een aantal maal). Maar het komt
steeds sneller terug.

Ik heb al contact gezocht met de leverancier. Kijken wat die zegt.



** En over wat het totaal kost... Ik denk rond de 1000,- euries :shock: Beetje meer dan ik wilde maar jha zo gaat het altijd
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Bericht door meiborg »

Hoi Stanman,

Het kan een defect of bijvoorbeeld losgetrild onderdeeltje zijn op je Hypex. Mijn ervaring met de klantenservice van Hypex is dat ze enorm hulpvaardig zijn en snel reageren gelukkig.

Wat betreft het rekening houden met de buren, ik had hier regelmatig last met de buren die klagen over geluidsoverlast van de sub. Ik dacht altijd dat ze maar liepen te zeuren omdat ik eigenlijk altijd heel beschaafd met de volumeknop om ga, het is ook maar een klein dingetje. Totdat ik eens ging luisteren bij hen op de bank terwijl bij mij een filmpje draaide, klonk bij hun haast nog beter dan bij mij! (jammer dat zij het niet zo ervaren). Heb nu een ander plekje gekozen voor mijn subje en ze zijn weer blije buurtjes. Kan hem zelfs ietsje harder zetten nou, klinkt ie nog beter aangezien de pr's een beetje volume wel waarderen ;)

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
stanman23
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 12:04

Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Bericht door stanman23 »

Ik heb de versterker van de sub terug gestuurd naar de leverancier op 17-11-2010.
Die heeft contact opgenomen met hypex en de versterker hier naar toe gestuurd.
Vandaag nog niks vernomen van mijn versterker. Toch maar eens gaan bellen denk ik.

De subwoofer die ik heb gebouwd is 65 bij 45 bij 45 cm. Die krijg ik niet heel makkelijk ergens
anders geplaatst qua ruimte en helemaal niet qua gewicht :wink: Maar ik heb ze nog niet
horen klagen buiten die paar keer dat de sub even uit z'n bol liet gaan. :D

Ik laat het weten of ze iets hebben kunnen vinden!

***** UPDATE *****

Ik heb op de 28e eindelijk mijn versterker terug gekregen. Er was iets mis gegaan bij de verzending zeiden ze....

Maar goed de brom is helemaal verholpen!! O:) Geen idee wat het was omdat ze me dat niet hebben verteld. Ik heb nu wel weer een
ander probleem. Hij speelt alleen maar vol volume af. Als ik de volume (draai) knop indruk dan speelt hij het aangegeven volume af. Ik heb
de versterker los gedraaid, niks gevonden, en weer vast gezet. Nu doet hij het al beter. Gewoon niet meer aanzitten, heb echt geen
zin om hem weer terug te sturen..

Maar goed. Volgens mij is dit toch wel het einde van dit topic :wink:

Laterss
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw

Bericht door tbusquet »

Ik heb hetzelfde probleem gehad in der tijd met hypex plate amps. Ik had toen de HS200. Probleem was dat de metalen plaat een beetje krom trekt als je hem heel strak op het mdf schroeft, in mijn geval was toen het isolatieplaatje van een transistor gescheurd. Die transistor stond toen leuk sluiting te maken op de metalen plaat! Is toen ook door hypex verholpen. Ik heb een poos later de sub toen verkocht met de HS200, na een poosje las ik van de nieuwe eigenaar dat hij weer van die problemen had. Dus weer terug naar Hypex. Service van Hypex is gelukkig erg goed, maar ik heb al vaker problemen met hun producten gehad. Zoals ook een UcD180 die spontaan de geest gaf. Maar nogmaals, ze lossen het wel voor je op als je problemen hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”