Verschil in versterker....Korsun D9 of RedRose M1

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Verschil in versterker....Korsun D9 of RedRose M1

Bericht door Edo »

Ik was op zoek naar een leuke meerkanaals versterker en kwam eerst op een product van Mark Levinson.
De Red Rose M1.
Erg leuk ding, alleen te duur. (~$5000) Na wat zoeken kom ik exact dezelfde versterker tegen maar dan van Korsun.
Zelfde AB, zelfde kast, zelfde komponenten, zelfde specs...alleen de prijs is anders (doet me denken aan iets met een bril)
Die Korsun kost n.l. minder dan de helft en is via bepaalde Chineese en Taiwaneese kanalen voor rond de $1000 te koop.

Iemand een idee wat nou precies het verschil is en OF het wat is?
Hier nog twee foto's van het betreffende apparaat:

Afbeelding
De Korsun van $1000

Afbeelding
De Red Rose M1 van $5000

Als ik kijk naar de dure RedRose en kijk naar het label op de trafo daar staat er.....juist...Korsun... :?:

Waar zit hem dat giga prijsverschil?

Edo
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

De vraag is niet is ie hetzelfde, want das duidelijk, ze hebben namelijk nog meer gelijklopende artikels gehad in de loop der jaren.

Maar is ie verkrijgbaar, daar in die landen geen copyrights bestaan, maar van de moment ze willen gaan exporteren bestaat deze wet natuurlijk terug wel.

De kans dat beide firmas ook gewoon samenwerken of dezelfde zijn is ook groot en ook niet uniek, daar als ze in lage loonlanden afkomen met een 5000$ versterker en laat ons zeggen "weinig" klanten zijn.

Groetjes
Rudy
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

He Edo

Lijken mij dezelfe amps..

Heowel de voeding wel wat licht uitgevoerd is lijkt mij :D :D
(grapje) 4000,-- $ verschil dat is nog alwat

Ga de je de buizen amps verkopen ??? dat hoop ik toch niet :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

weidok schreef:
He Edo

Lijken mij dezelfe amps..

Heowel de voeding wel wat licht uitgevoerd is lijkt mij :D :D
(grapje) 4000,-- $ verschil dat is nog alwat

Ga de je de buizen amps verkopen ??? dat hoop ik toch niet :oops: :oops:
Jep, een erg groot verschil. Ook andere versterkers van RedRose die rond de $7000,- zijn, zijn te krijgen als merk Korsun...voor $1000,-
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat nou komt.

En wat betreft die buizenversterkers van me....Nee...die gaan voorlopig niet weg.
Alleen een filmpje kijken in surround is wel handig met wat andere versterkers (en overdag lekker de radio aan).
Buizen gaan meestal alleen 's avonds aan met een goed glas wijn (of bier/cognac/etc etc)... :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Deze link is ook wel interessant: http://www.geocities.com/super_bq/Korsun.html.
Het grootste verschil is de prijs en de naam. Met de Red Rose koop je ook de naam van Mark Levinson, maar wat hij met het ontwerp van deze versterkers heeft te maken is me niet helemaal duidelijk.

Volgens mij houdt hij zich nu meer bezig met de kunst van het vrouwlijke orgasme:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Misschien dat daarom juist zijn versterker "sappiger" klinkt... 8)
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Ik denk dat de hoeveelheid gebakken lucht die je mee krijgt een groot deel van de prijs goed moet praten. :roll:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Vanavond was het dan zover. Ik heb hem van alle kanten bekeken en hij is mooi...erg mooi.
Super opbouw, strak en een mooi staaltje vakwerk.

Ik heb hem gedurende een anderhalf uur kunnen beluisteren. (de Korsun D9 dus) Ik had mijn eigen cd-speler meegenomen om te luisteren. En ik moet zeggen dat de eerste tijd viel het mee.
Geluid was strak en naturel, eigenlijk gewoon goed. Alleen na een tijdje en diverse cd's later had ik toch iets van...moi...Ik mis iets. Misschien dat ik teveel met m'n buizenversterker in m'n hoofd zit waar ik hier thuis naar luister, maar dit dit was in iedergeval mijn ervaring en gevoel bij deze versterker. Erg naturel, fris, voldoende power en heel wat reserves, maar ik denk niet echt mijn smaak. Te "vlak" misschien. Niet echt vol / warm, meer de neiging om naar wat killer te gaan. Iets wat ik met ander versterkers minder had. Maar ieder z'n smaak. Als je ervan houdt denk ik dat je met deze versterker een goede zal hebben.

De gebruikte cd-speler was trouwens de Cayin CDT-15A. Beide uitgangen van de cd-speler getest, de sollid-state en de buizen uitgang
die wat voller klonk. Maar goed, eigenlijk zou ik het hier thuis eens moeten testen.
Al met al een mooie ervaring en echt een super uitziende versterker.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Ik heb de surround geintergreerde amp eens gehoord. Die was ook best goed maar niet bijzonder. Ziet er wel super stoer uit trouwens
tjeb
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 jan 2005, 20:38

Bericht door tjeb »

richard schreef:
Deze link is ook wel interessant: http://www.geocities.com/super_bq/Korsun.html.
Het grootste verschil is de prijs en de naam. Met de Red Rose koop je ook de naam van Mark Levinson, maar wat hij met het ontwerp van deze versterkers heeft te maken is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb deze foto's eens goed bekeken en zie toch duidenlijk verschillen tussen de onderdelen op de printen, het zijn trouwens ook 2 verschillende printen. Dus misschien zijn het alleen dezelfde buitenkantjes?

Mvg Tjeb
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is al jaar en dag bekend dat in China, waar de wetgeving heel anders gaat mbt plagiaat, er ontzettend veel wordt nagebouwd.

Het is echter een illusie te denken dat je daarmee ook eenzelfde product in handen krijgt! Alle onderdelen worden nml in china geproduceerd/nagemaakt. elco's, stappebnschakelaars, leds etc etc etc.

Zoals we allemaal weten is het eindproduct iets van jarenlange ontwikkeling en onderzoek. En dié fase slaan de chinezen ook over!

resultaat: niets bijzonders..

Waar wel wat te verdienen valt imho: het clonen van (prijs/winstmarge effectieve) producten, zoals de pass labs spullen etc.
Plaats reactie