als je laag genoeg crosst moet dat kunnen, maar dan voegt het mss niet zoveel meer toe aan die 2 stuks W4 bij 150Hz HP filteren...
ik moest toch een beetje denken aan dat ontwerp van de V-Max in de jongste Hobby Hifi: die heeft ook een titanium 4" in MTM en daar was goede dynamiek ook een belangrijk ontwerpcriterium. daar wordt een 8" woofer ingezet om de dynamiek te waarborgen (de 4" te ontlasten dus) die onder de 500Hz het van de 4" overneemt. dat lukt niet met een woofer aan de zijkant, en een 8" maakt het wat minder slank, dus als je al de weg op wil naar 3weg + sub dan zou ik op zoek gaan naar een 17cm woofer (anders voegt t te weinig toe tov de 4" mids), die 8ohm is zodat je er twee van kan inzetten, en die flinke klappen kan maken. iets als de CSS SDX7, (ik gok dat die wat aan de dure kant is, maar ik noem m om even de richting aan te geven waarin je moet gaan zoeken)
MTM Tangband W4 1337
Moderator: Beheerdersteam
Re: MTM Tangband W4 1337
Dat is net zoiets als de Tangband W6-1108SA die ik al eerder aangaf. Die is 17,5cm breed. Al denk ik dat de Tangband door zijn hogere rendement makkelijker aansluit.
De SLS is een echte subwoofer. Ik vraag me af of zo'n trage woofer wel goed bij de snelle breedbandertjes past. Gevoelsmatig zou ik zoeken naar een 6"-8" (15-20cm) met een lichte conus.
(Ik zat even te klieren met de maat. Zometeen gaan we nog over op houtbewerking in inches. Kun je lekker gaan reken met 15/16" en 1/8 optellen)
De SLS is een echte subwoofer. Ik vraag me af of zo'n trage woofer wel goed bij de snelle breedbandertjes past. Gevoelsmatig zou ik zoeken naar een 6"-8" (15-20cm) met een lichte conus.
(Ik zat even te klieren met de maat. Zometeen gaan we nog over op houtbewerking in inches. Kun je lekker gaan reken met 15/16" en 1/8 optellen)
(Ik kreeg bericht meer vandaar de late reactie!)
Oké wat zouden jullie zeggen van 2x SLS-213 erbij? Misschien ook officieel in de sub categorie maar diens 12 inch broertjes worden naar volle tevredenheid gebruikt in Jeroens OB's dus deze moeten toch zeker op de breedbanders kunnen aansluiten?
Slank wordt het dan niet meer, qua dynamiek en max spl lijkt me er dan niet echt veel meer te wensen zijn. Wat jullie?
Edit: Hmm ik zie nu dat die peerless drivers best een groot kastvolume nodig hebben. Dat vindt ik minder leuk. Vrij gedachtespinsel : kun je drivers in een te kleine kast stoppen en daarmee gelijk een soort bafflestep correctie toepassen? Anders zou ik een LT kunnen toepassen, heeft dit klankmatig nadelen?
Oké wat zouden jullie zeggen van 2x SLS-213 erbij? Misschien ook officieel in de sub categorie maar diens 12 inch broertjes worden naar volle tevredenheid gebruikt in Jeroens OB's dus deze moeten toch zeker op de breedbanders kunnen aansluiten?
Slank wordt het dan niet meer, qua dynamiek en max spl lijkt me er dan niet echt veel meer te wensen zijn. Wat jullie?
Edit: Hmm ik zie nu dat die peerless drivers best een groot kastvolume nodig hebben. Dat vindt ik minder leuk. Vrij gedachtespinsel : kun je drivers in een te kleine kast stoppen en daarmee gelijk een soort bafflestep correctie toepassen? Anders zou ik een LT kunnen toepassen, heeft dit klankmatig nadelen?
Heb een nieuwe kandidaat gevonden: 2 x Visaton W200S.
Voelt zich beter in een klein kastje, staat officieel onder "woofers" en is niet duur.
Kan alleen geen verdere metingen/reviews vinden.
Voelt zich beter in een klein kastje, staat officieel onder "woofers" en is niet duur.
Kan alleen geen verdere metingen/reviews vinden.
- bas focal m180
- Contacteer: