tsja, je bent nooit té oud om te leren hedre schreef:leerling?![]()
nou dat moet dan maar
project: termino
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Re: project: termino
ik ben veel te eigenwijs om leerling te zijn!
ik laat het aan de meester over!
ik laat het aan de meester over!
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: project: termino
Tjsa, dat noemt Arno een proefbaffletje.... ik zou er razend blij mee zijn als het de echte zou zijn.
Re: project: termino
Nu worden het mijn speakers niet, maar ik twijfel toch nog een beetje over die groefjes.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: project: termino
En de twee groeven tussen tweeter en mid zouden eventueel als je dat mooi vindt en niemand verder bezwaar heeft ook weg kunnen...
Re: project: termino
Ofwel zou ik nummer 2 nemen ofwel nummer 1 maar dan dat de 2 buitenste lijntjes ietsje verder door lopen boven de mid.
Re: project: termino
ik zou kiezen voor voor het eerste plaatje, passen er geen 4 strepen tussen tweeter en mid?
Re: project: termino
Ik vind die strepen eigenlijk helemaal niet mooi, is een gewone vlakke voorkant niet fraaier?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: project: termino
Had ik ook al voorgesteld, maar dre wil graag streepjes.Walt schreef:Ik vind die strepen eigenlijk helemaal niet mooi, is een gewone vlakke voorkant niet fraaier?
Groetjes Walter
Re: project: termino
Ik ben het helemaal met je eens, en anders consequent.Walt schreef:Ik vind die strepen eigenlijk helemaal niet mooi, is een gewone vlakke voorkant niet fraaier?
Groetjes Walter
Het is dat je telkens de breedte van de bovenliggende unit gebruikt voor de groeven, maar bij de tweeter ( baffle 1)gebeurt het niet.
Met de streepjes suggereer je en bepaalde fabrikant en dat is het alleen voor kenners.
Voor de "normale" kijker, c.q. bewonderaar
PS het doet mij denken aan "waartoe dient de navel?, antw: ter versiering van het eentonig buikoppervlak
Re: project: termino
lastig hoor!
wel moeten we niet gaan vergeten dat het straks 1 kleur wordt waardoor ze een stuk minder opvallen
wel moeten we niet gaan vergeten dat het straks 1 kleur wordt waardoor ze een stuk minder opvallen
Re: project: termino
mijn voorkeur gaat toch naar volle bak strepen!
ik denk dat helemaal geen strepen het geheel erg lomp wordt,vergeet niet dat ze 30cm breed zijn......
twijfel,twijfel,twijfel..........
eerst maar even een bakkie!
ik denk dat helemaal geen strepen het geheel erg lomp wordt,vergeet niet dat ze 30cm breed zijn......
twijfel,twijfel,twijfel..........
eerst maar even een bakkie!
Laatst gewijzigd door dre op zo 07 nov 2010, 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: project: termino
Een beetje net wel/net niet. Misschien als ik daar net een paar tiende rommel met de tussenruimte dat het wel lukt.Wijx schreef:ik zou kiezen voor voor het eerste plaatje, passen er geen 4 strepen tussen tweeter en mid?
Maar dan komen ze wel precies op de hoeken uit.
Re: project: termino
Ik weet het niet precies. Het ziet er wel consequenter uit, maar ik vind het niet zo mooi dat de streepjes precies op de hoeken uitkomen. Maar ach, kies maar wat moois 
Re: project: termino
bij de tweeter bedoel je?
nee,ze moeten inderdaad net binnen de ronding van de tweeter vallen.
ik ga er eens over nadenken(alsof ik dat nog niet gedaan heb....
)
nee,ze moeten inderdaad net binnen de ronding van de tweeter vallen.
ik ga er eens over nadenken(alsof ik dat nog niet gedaan heb....
Re: project: termino
Precies, vandaar dat ik er eerst maar twee had getekend. Als ze net binnen de ronding moeten vallen, moet de ruimte tussen de streepjes teveel worden aangepast ten opzichte van de rest.dre schreef:bij de tweeter bedoel je?
nee,ze moeten inderdaad net binnen de ronding van de tweeter vallen.
Misschien had ik beter mijn mond kunnen houden. Gewoon zoals het was dan maar
Re: project: termino
ik zit nu nog slechts op 2 keuzes.....
vol in de strepen,makkelijk voor je te halen ivm de plaatjes van het orgineel.....
vier strepen,binnen de ronding van de tweeter en het einde van de streepjes(onder)even ver van de onderste ronding af als boven (ronding/tweeter)
het is best lastig om de ronding er bij te `zien`.......
vol in de strepen,makkelijk voor je te halen ivm de plaatjes van het orgineel.....
vier strepen,binnen de ronding van de tweeter en het einde van de streepjes(onder)even ver van de onderste ronding af als boven (ronding/tweeter)
het is best lastig om de ronding er bij te `zien`.......
Re: project: termino
Kan je onderaan niet met een oneven aantal strepen beginnen? Nu begin je onder met 8 strepen. Doe er eentje bij of af. Dan heb je 1 lijn in het midden lopen en de rest er op even grote afstand langs. Dat is waarschijnlijk makkelijker om het goed te laten uitkomen bij de middentoner en tweeter.
Ik zou dan ook een freesje met een iets kleinere diameter nemen.
Ik zou dan ook een freesje met een iets kleinere diameter nemen.
Laatst gewijzigd door rho op zo 07 nov 2010, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: project: termino
Hoe breed worden die groeven? Anders misschien even de groef snel wit maken voor een betere visuele indruk? En dan misschien ook even rechtop fotograferen? (Baffle even met kauwgum vastplakken
)
Re: project: termino
ja arno,kun je even 72 baffles frezen
ik twijfel tussen alle strepen net als het orgineel,of de 4 strepen......
maar een loodrechte foto zou het visueel wel makkelijker maken inderdaad.
maar ik vroeg om een keuze niet om nog meer twijfel te gaan zaaien
ik twijfel tussen alle strepen net als het orgineel,of de 4 strepen......
maar een loodrechte foto zou het visueel wel makkelijker maken inderdaad.
maar ik vroeg om een keuze niet om nog meer twijfel te gaan zaaien

