[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Porcino schreef:
Kijk eens naar de lijmen van Den Braven: gewoon no-nonsense profispul. Voor mij echt geen pattex of bison meer. Troep.
Beetje kort door de bocht om het hele assortiment van Pattex en Bison troep te noemen. Is mijn ervaring helemaal niet. Beetje overpriced af en toe, dat wel.
Volgens mij heeft Den Braven geen contactlijm tix.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
....het hele assortiment van Pattex en Bison......

en laat die laatste nou sinds eergister in 750 ml (Tix Gel) ook al op de werkbank staan :mrgreen:

edit:

poehee......dat spul werkt erg prettig maar wat een oplosmiddelenlucht zeg :-#
2 proefplaatjes voorzien van HPL, pics volgen
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

inmiddels ook een soldeerstationnetje op het oog:

een Aoyue 937 voor 5 tientjes.

Ik zal de soldeerstationtopics nog eens doorworstelen maar denk dat dit 'm wel gaat worden.
soldeestation 937.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Henkjan »

die heb ik ook. fijn station.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Henkjan schreef:
die heb ik ook. fijn station.
Mooi zo, thanks :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Wowly »

Kijk maar eens op ebay; dat scheelt een boel bij ayoue. Tenminste bij mij wel. Trouwens erg fijn soldeerstation!

jan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

wordt hier ook hard gewerkt?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Ik niet.....maar mijn lijmklemmen wel :lol: ...ik zie ze nog net aan niet zweten :mrgreen:

Moet ff wat dingen uitdokteren en een freestafeltje bouwen, dan weet ik hoe dat HPL te bewerken valt etc.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Even wat noeste arbeid op de gevoelige plaat gelegd. De segmenten vormen zo een kubus waaruit ik in stappen de kop ga zagen (ruw) en dan frezen.

Segmenten 28 tot en met 4:
Bijlagen
image111.jpg
image113.jpg
image115.jpg
image116.jpg
image112.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

en de voorste platen liggen nog uit elkaar.
Bijlagen
image117.jpg
image118.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

op pag. 4 staat het aanvalsplan om deze kubussen hun uiteindelijke vorm te geven:
Bijlagen
Freesschema topkast.JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

en omdat het kloteweer is ben ik me ook aan het orienteren op de B1 van Nelson Pass als voorversterker. Het is 6 graden in de berging, dan hang ik liever boven een warme soldeerbout :mrgreen:

PCBtje is inmiddels besteld bij passdiy.com 8) en via de groupbuy moeten er 2 mooie Modushop-behuizingen komen.

Ik twijfel nog of ik ga voor 180 watt Hypex UcD (klasse D) of de Nelson Pass FirstWatt F5 (25 watt, klasse A). T.z.t eigen topicje in Versterkers uiteraard :D
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Walt »

Sowieso oppassen met lage temperatuur en houtlijm, als de omgevingstemperatuur te laag is (zie verpakking) dan krijg je ook echt een zwakke lijmverbinding kan ik uit ervaring zeggen.

Persoonlijk zou ik proberen zo rond de 20 graden te zitten voor het verlijmen dus gewoon in de huiskamer doen! MDF natuurlijk wel ruim van te voren in de warmere ruimte leggen zodat het zich kan zetten naar de temperatuur.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Moet je dan niet oppassen met, behalve temperatuurverschillen, ook vochtverschillen? Deels door die temperatuurverschillen?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Walt »

Ja precies, het hout moet dus een aantal dagen liggen in dezelfde ruimte als dat je het hout gaat verlijmen. Op deze manier kan het zich qua temperatuur en vochtigheidsgehalte aanpassen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Walt/Leeuwarden,

Daarom is het nu ook wat lastig om verder te gaan. Ik heb de "plakken" namelijk in de afgelopen weken op zolder verlijmd.

Ga ik nu de laatste plakken verlijmen en daarna frezen in de berging (enkelsteens, koud en vochtig) en de koppen daar laten staan dan vrees ik voor inwerking van vocht en koude.
Dit ben ik me zeker bewust en daarom ga ik stapsgewijs nog wel verder maar zorg dat ik na freeswerk de boel weer op zolder krijg.

Vandaar dat ik me nu ook even wat ga orienteren op 't versterkervlak :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

ga je die enorme speakers aansturen met een 180?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

nie goe nie?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

te slap inderdaad...... :?
ik ben echt bang dat ie het niet lekker gaat trekken.......
maar ik heb een 180 eindbak (nu even uitgeleend)
die mag je uiteraard wel lenen :wink:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

hhmmm.....echt?

de 180 levert zo'n 10A max...400 en 700 watt gaan naar 16A. Op zich is het vlgns mij geen lastige speaker om aan te sturen hoor met zijn 91dB's op 2,83V/1 meter. De impedantie ligt op zo'n 5-6 ohm met een minimum van 4 ohm op 38HZ.
Of speelt hier nog meer mee?

De keuze voor wat betreft de eindbak ligt nog open gelukkig. De FirstWatt F5 is ook nog een kandidaat, klasse A moet die zuilen wel aan de praat krijgen :mrgreen:

Thanks voor het aanbod Dre, echt tof! Dan zorg ik voor een hele grote pot koffie en dan ga je maar naast Boerenenterprise op de bank zitten voor een kleine amplifier-shootout tussen de UcD en de F5 :mrgreen:

Had je trouwens ook nog commmentaar op de keuze voor de B1 als pré want die heb ik nét besteld namelijk :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

B1 is een leuk ding. Erg leuk. Behalve als je gain nodig hebt...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Overigens begrijk ik niet helemaal waarom je daar PCB's voor besteld. Je keutelt het in een half uurtje op gaatjesboard. (ik weet het: mosterd na de maaltijd)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

Thanks voor het aanbod Dre, echt tof! Dan zorg ik voor een hele grote pot koffie en dan ga je maar naast Boerenenterprise op de bank zitten voor een kleine amplifier-shootout tussen de UcD en de F5
o,kom ik `m brengen dan? :lol:

maar voor zo`n systeem zou ik inzetten op min. 150w/8 ohm

zelf stuur ik het aan met 2x 350w/8ohm en dat gaat lekker O:)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:
Je Ikzelf keutelt het in een half uurtje op gaatjesboard.
gefixed :wink:

Ik heb hier amper tot geen ervaring in Ljouwert, vandaar dat ik liever een net PCB'tje bestel. Daarbij vind ik het erg fraai staan en dat meneer Pass d'r knaken aan verdiend vind ik ook niet erg gezien al zijn input op de fora etc.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

dre schreef:
o,kom ik `m brengen dan? :lol:
al mot ik je kommen halen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”