[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
Na 19:00 uur ben je van harte welkom :D
Ik bel je morgen wel efkes :mrgreen:

xander79 schreef:
Ziet er allemaal goed uit Mech! Wat een werk zeg!

Ik blijf deze topic toch maar even volgen :D.

Ik zie nu pas dat je uit Nijkerk komt, welke gedeelte woon je?
Ik heb zo'n 20 jaar op de kastanjelaan gewoont!

gr. Xander.

ps.
Als je naar Arno gaat klop dan wel aan bij de goede deur, de vrouw waar ik aan klopte belde bijna de politie :? .
Heey Xander, leuk joh, omgeving Witteburg/Brahmslaan/Brucknerlaantje

Bedankt voor de tip! zal 's ff flink op d'r deur hengsten :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Zo, vanavond gezellig 's langs bij onze Arno voor me malletje en oefen-HPL :D
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Wat een topkerel die Arno!!! :D

gister ff langs geweest voor weer een gezellige babbel, veel tips, adviezen, goeie koffie en, last but not least een groot blok MDF met schuine kanten en een lading HPL om te oefenen en natuurlijk een supermooie freesmal voor mijn 1130's.

Arno, hartstikke bedankt voor je raad en daad weer deze keer!.


en alvast sucses met je project :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Verzoekje, zou je je experimenten met HPL hier willen plaatsen met veeeeeeel fot's?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Heey Ljouwert...

ik ga me best doen voor je kerel. Ik heb ook wel nog een bultje werk aan de topkasten eer ik aan fineerexperimentjes toekomt dus dat heeft ff prio maar er komen zeker foto's :D.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Dank, ik ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

:foto:





:mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

eens zien waar we die HPL op dat V313 MDF mee moeten gaan plakken....dit leek mij wel een geschikte kandidaat:

Bison Kit Universal
Vloeibare contactlijm op basis van synthetische rubber, kunstharsen en oplosmiddelen.

Toepassingsgebied
Lijmt plastic bekledingsplaat (zoals Formica), fineer, board, plastic randen, trapranden, vloerbedekking op trappen, rubber, leer, linoleum, kurk, polyetherschuim onderling en op hout, spaanplaat, beton en metaal. Niet geschikt voor polystyreenschuim (piepschuim).

Eigenschappen:
*universeel
*direct vast
*extra sterk
*vochtbestendig
*zeer goed bestand tegen vorst
*bestand tegen olie, basen en zuren
*eenvoudig te verwerken


Afbeelding

Iemand nog andere suggesties? :D
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
Iemand nog andere suggesties? :D
Ja. Bison Tix. Dat druipt niet en dat draadt niet.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Martijn H »

Ik heb al heel wat lijmen gebruikt, maar voor mij gaat er meestal niks boven bison bruislijm. Bison bouwkit is handig voor een snelle verwerking en is erg sterk. Droogt alleen iets te snel voor sommige mdf toepassingen.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Ronald_1 »

Helemaal met Arno eens. Ik heb ook BisonTix gebruikt om mijn luidsprekers te fineren. Makkelijk te verwerken, geen geklieder met draden waar ik met BisonKit wel last van heb.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Martijn H »

oh ja voor fineer is mijn suggestie niet zo goed haha.. Niet goed gelezen sorry
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Hatsikidee! dan wordt het dus Bison TIX :mrgreen: bedankt allen!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

zo, na een kleine zoektocht heb ik inmiddels ook magneetjes gevonden :mrgreen:

http://www.supermagnete.nl

S-12-06-N

diameter 12 mm
dikte 6 mm
3.9 kilo houdkracht

Afbeelding

Ik wil er het liefst maar vier gebruiken voor de topkast en 6 voor de laagkast dus vandaar dat ik wat forsere magneten heb gekozen.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op zo 31 okt 2010, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
MechanicalAnimal schreef:
Iemand nog andere suggesties? :D
Ja. Bison Tix. Dat druipt niet en dat draadt niet.
mooi....gevonden! Zelfs bij de karwei om de hoek :mrgreen:

Afbeelding

Toepassingsgebied
(Vlak)verlijmen of lamineren van vele materialen die direct vast, belast en/of bewerkt moeten kunnen worden. Ideaal voor verticale toepassingen en voor materialen onder spanning of gebogen werk, waarbij het niet mogelijk is te klemmen of persen. Te lijmen oppervlakken dienen volledig passend te zijn.
Zeer geschikt voor het verlijmen en lamineren van metalen- en hardkunststof bekledingsplaten (HPL; Formica, Duropal, Resopal), fineer, hardboard en triplex op bijvoorbeeld hout, multiplex, spaanplaat of MDF.
Ook voor het verlijmen van flexibele isolatie- en schuimmaterialen, kurk, leer en rubber. Niet geschikt voor PE, PP, PTFE en polystyreenschuim.

Eigenschappen
· Aromaatvrij
· Tixotroop
· Druipt en draadt niet
· Makkelijk verwerkbaar; smeert zeer goed
· Universeel
· Direct vast
· Vochtbestendig
· Vorstbestendig
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op zo 31 okt 2010, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Had die koopzondagavond en krijgen we dadelijk foto's? :D
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
Had die koopzondagavond en krijgen we dadelijk foto's? :D
Koopzondag......in Nijkerk......... :-#


zoek jij nou maar uit welke magneten ik moet meebestellen voor je :lol: :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

die tix werkt prima,ook voor fineer :wink:
of je moet zo`n mooi spuitje als arno hebben..... :roll:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Magneetjes zijn onderweg aus die Heimat

1. √ Bestelling ontvangen 31.10.2010 20:47
2. √ Betaling ontvangen 01.11.2010 13:00
3. √ Ter verzending vrijgegeven 01.11.2010 07:21
4. √ Transportdocumenten uitgevaardigd 01.11.2010 08:45
5. √ Waren verzonden 02.11.2010 09:04
6. Geschatte ontvangstdatum (ca. 08.11.2010)

08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo :-#


dre schreef:
die tix werkt prima,ook voor fineer :wink:
of je moet zo`n mooi spuitje als arno hebben..... :roll:
Ben je verliefd op 'm ofzo :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

als ik heel eerlijk ben zag z`n vrouw er beter uit als hij :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Afbeelding

:lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Maar ik ben veel liever Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

Arno schreef:
Maar ik ben veel liever Afbeelding
soms moet je je mond houden O:)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Porcino »

Kijk eens naar de lijmen van Den Braven: gewoon no-nonsense profispul. Voor mij echt geen pattex of bison meer. Troep.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”