De spullen:
scan-speak 18w/8531g00
focal tc120 td5
tritec 1,8mH 7x0,6
mundorf folie 0,22mH cfc14
mundorf supreme 15uF
audyn cap+ 6,8uF
De kasten:
Moderator: Beheerdersteam
Kijk hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig![]()
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen
Ja ik zie het: "tandwiel aangedreven motor 1,5 kW / 7-40 tpm"Arno schreef:Kijk hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig![]()
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen
Hmmm... bij mij gaat ie wel naar de goeie pagina. Zal wel een cache-dingetje zijn waar ik niks van snap.Pjotr schreef:Ja ik zie het: "tandwiel aangedreven motor 1,5 kW / 7-40 tpm"Arno schreef:Kijk hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig![]()
Dat gaat een stevig subje worden...........
Kast (20 liter gesloten) gegoten van egalisatiemortel met gaas als wapening. De baffle giet ik apart en lijm ik later op de kast.SARK schreef:Wil je al een tipje van de sluier oplichten
Na die Kharmaklonen van jou kan ik ff geen mdf meer ziendre schreef:yep,hij is doorgedraaid!
Welke subwooferxbake schreef:Ik weet mss al een toepasselijke naam voor je subwoofer: "Hernia"
euh jaArno schreef:Welke subwooferxbake schreef:Ik weet mss al een toepasselijke naam voor je subwoofer: "Hernia"![]()
![]()
Lees de openingspost nog eens.
Aan de tekening in de openingspost te zien wordt het helemaal van cement gemaakt, respectPjotr schreef:Hoi Arno,
Spannend, ben benieuwd hoe je uitkomt. Vraag mij alleen af hoe het zit met de hechting op het hout op den duur. Als het hout van het cement loslaat heb je een rammelkast. Of wordt ie alleen van cement?
Inderdaad, hij wordt helemaal van mortel. Waarschijnlijk nog wel wat mdf bracing, hoewel ik nog aan het bedenken ben of ik de bracing ga meegieten. Als er al bracing nodig is?Pjotr schreef:Hoi Arno,
Spannend, ben benieuwd hoe je uitkomt. Vraag mij alleen af hoe het zit met de hechting op het hout op den duur. Als het hout van het cement loslaat heb je een rammelkast. Of wordt ie alleen van cement?
Als ik het goed heb begrepen is de aangemaakte mortel 2 kilo per liter. Dat zou dan neerkomen op een beschaafde 25 kilo per lege kast. Dat is nog te tillen.EppeRRR schreef:Dat zal me een zware jongen worden, maar super gaaf idee
suc6

ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten? Afdichtingsrubber tussen driver en behuizing en klaar ben je. Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?Arno schreef:Hier nog een plaatje van wat toegevoegde facetten en een van de mee te gieten rampamoeren.
En toen zei ik ook al: Hoezo uit het lood????MechanicalAnimal schreef:ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten?...Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?