Hoe selecteren jullie je drivers?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

bas focal m180
Contacteer:

Re: Hoe selecteren jullie je drivers?

Bericht door bas focal m180 »

meiborg schreef:
Hoi Bas,

begrijp nu pas wat je bedoeld, je hebt gelijk, de maximale lineaire uitslag is inderdaad 12mm en Xmax bedraagt 22mm. Afgaande op ervaringen van anderen die hun bevindingen gepost hebben en de test resultaten van Zaph audio blijft de vervorming echter zeer laag in het bas gebied, zelfs boven de 12mm uitslag.
Oke ,,, je schrijft ,,,,Over de Tangband w3-1285SG, ik heb hier al eens een fast mee gebouwd en deze driver beviel mij uitstekend.
Dat was die je een tijdje geleden hebt verkocht , met de tangband W5-876SA.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Lijkt me een mooie combi.

Enkele jaren terug was 12mm Xmax nog ondenkbaar bij een basmid, maar tegenwoordig niet meer. Deze unit heeft met 6mm Xmax eigenlijk al erg veel - die 12 mm is Xmax 'peak-peak' wat door +- duidelijk moet zijn; niet dus :wink: Dom dat ze niet gewoon Xmax opgeven; das lineair one way.

Maar leuke combi. Voor een fast prima en mooi compact te houden. Eventueel net als TG met 2 passieve membranen?

http://www.humblehomemadehifi.com/Nebular.html
meiborg

Bericht door meiborg »

@Bas:

Ja dat klopt, dat was ook een erg fijne combi. Ik denk echter dat het nog dieper kan en strakker met de Seas. Wil ook graag een mooiere kastvorm en de w3 in een losstaand maar wel mooi aansluitend kastje erbovenop.

@Wouter:

Ja daar heb ik zeker aan gedacht, ben er nog niet uit echter. Maakt de luidspreker el een stuk duurder, ipv 12 liter naar 15 liter geeft meer ruimte voor de poort maar zoals gezegd ben ik daar nog niet uit.

Mvg Reinder
Plaats reactie