Kleinste Klasse D amp ooit ?
Moderator: Beheerdersteam
Kleinste Klasse D amp ooit ?
Kwam via DealExtreme dit ongelovelijk kleine versterkertje tegen. Zou het wat zijn ?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44125
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44125
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Die is inderdaad ongelooflijk klein met 6,1 x 3,5 x 2,3 cm, maar met 2 chips en 1 elco is hij ook ongelooflijk minimalistisch.
Of het iets is zou ik niet durven zeggen. Op DiyAudio heeft men daar schijnbaar ook wat moeite mee.
Of het iets is zou ik niet durven zeggen. Op DiyAudio heeft men daar schijnbaar ook wat moeite mee.
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Ja inderdaad. Vond ook bijster weinig op DiyAudio.
Misschien keer leuk om te experimenteren met cheap azz 2inchers.
Misschien keer leuk om te experimenteren met cheap azz 2inchers.
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
die is leuk!
Instelbare gain.. kan die ook op "high input" ? Zo kan ik mijn antieke becker autoradio een beetje... helpen
Instelbare gain.. kan die ook op "high input" ? Zo kan ik mijn antieke becker autoradio een beetje... helpen
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Er staat een schema op de site van DealExtreme. Wel geinig bedacht, ben benieuwd wat voor geluid ze produceren.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Volgens mij zit zoiets in de chip ofzo.daniel schreef:zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.
Ik heb ooit weleens meer Class-d chips gezien zonder filter componenten (die waren iets van 1-3W ofzo)
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Als electro student wordt ik hier zenuwachting van.
Geen uitgangsfilter, geen (zichtbare) ontkoppel condensator over de voeding. Maar dat is ongeveer standaard van low budget chinees spul.
Aan de anderekant, ik zou graag een paar van die ICs hebben om te kijken wat ze nu echt kunnen.
Geen uitgangsfilter, geen (zichtbare) ontkoppel condensator over de voeding. Maar dat is ongeveer standaard van low budget chinees spul.
Aan de anderekant, ik zou graag een paar van die ICs hebben om te kijken wat ze nu echt kunnen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
In het schema staat een 470uF / 25V elco over de voeding, dus die ontkoppel-C is er wel.
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
er zijn wel meer filterloze klasse-D designs, volgens mij heeft TI er dan een paar. Heeft ook eens een artikeltje over in de elektor gestaan. Twee trucs worden gebruikt dacht ik, een varierende pwm-frequentie, waardoor de hf energie over een groter frequentiebereik verdeeld wordt, en ze schrijven een maximale lengte van de speakerkabels voor, waardoor de emissie onder controle blijft.b_force schreef:Volgens mij zit zoiets in de chip ofzo.daniel schreef:zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.
Ik heb ooit weleens meer Class-d chips gezien zonder filter componenten (die waren iets van 1-3W ofzo)
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Die versterkertjes zijn van laag vermogen, ca 1 W max. Meer bedoeld voor draagbare sets met ingebouwde speaker waarbij de draden kort zijn en "binnen" blijven.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Op die diyaudio link staat de link naar pdfjePjotr schreef:Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.
http://v-module.com/file/20100702110642-DS_VMA2015.pdf
Valt me nog best mee eigenlijk qua specs
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44123
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Wat bedoel je? Die is toch niet anders dan de PDF op de link die ik gaf ???b_force schreef:Op die diyaudio link staat de link naar pdfjePjotr schreef:Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.
http://v-module.com/file/20100702110642-DS_VMA2015.pdf
Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?
ik zie ook geen ingangs-ontkoppel C's ?
Hebben we hier te maken met een DC koppeling op de ingangssignaal? of zit de ontkoppeling in de chip. Als dat mogelijk is, vraag ik me af waarom andere Class-D chips (TA2024 etc) dat niet ook doen, scheelt weer een paat 500V Condensoters
Hebben we hier te maken met een DC koppeling op de ingangssignaal? of zit de ontkoppeling in de chip. Als dat mogelijk is, vraag ik me af waarom andere Class-D chips (TA2024 etc) dat niet ook doen, scheelt weer een paat 500V Condensoters

