Ook zie je dat de ophanging erg stijf is, want onder de afstemfreq blijft de cone excursion gelimiteerd, normaal gaan TLs daar (net als een BR) enorm uitslaan, maar deze dus niet:wat dus goede hoop geeft dat die heel blijft
Gesloten kast met Saba green cones
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gesloten kast met Saba green cones
het is een apart beestje hoor... ik ben wat verder gegaan, en kom nu uit op deze response:dit is een 120cm lange TL, begin opp 6 maal Sd, taper 4:1, poort aan de achterkant, en flink (600gr BAF) gedempt. de kast is 38cm breed. het vreemde aan deze is groene jongen dat de output van de poort erg breed is, blijft ver boven de afstemming mee doen, dat is waarom je in die sim van Wouter die enorme bult krijgt.
Ook zie je dat de ophanging erg stijf is, want onder de afstemfreq blijft de cone excursion gelimiteerd, normaal gaan TLs daar (net als een BR) enorm uitslaan, maar deze dus niet:wat dus goede hoop geeft dat die heel blijft
Ook zie je dat de ophanging erg stijf is, want onder de afstemfreq blijft de cone excursion gelimiteerd, normaal gaan TLs daar (net als een BR) enorm uitslaan, maar deze dus niet:wat dus goede hoop geeft dat die heel blijft
Re: Gesloten kast met Saba green cones
Bas...
Van 4 inch naar 8 inch naar 12 lijkt meer als voldoende.
4-8-12 inch.
In lijn en de 12 inch in gesloten kast ....
Hiermee heb je beiden .. Saba doen t goed in open baffle, de gesloten kast voor waar dit t meest noodzakelijk en essentieel is de 12 inch....
Hoe grondiger en beter het plan-ontwerp hoe gemakkelijker straks het zagen en vervolg...
Misschien een optie om twee paar te maken met en door ons beiden.
De afstand tussen 8 inch naar 12 inch moet me helder zijn ...is die ergens te berekenen..
Van 4 inch naar 8 inch naar 12 lijkt meer als voldoende.
4-8-12 inch.
In lijn en de 12 inch in gesloten kast ....
Hiermee heb je beiden .. Saba doen t goed in open baffle, de gesloten kast voor waar dit t meest noodzakelijk en essentieel is de 12 inch....
Hoe grondiger en beter het plan-ontwerp hoe gemakkelijker straks het zagen en vervolg...
Misschien een optie om twee paar te maken met en door ons beiden.
De afstand tussen 8 inch naar 12 inch moet me helder zijn ...is die ergens te berekenen..
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Gesloten kast met Saba green cones
Een erg leuk aanbod, maar mijn kamer is erg klein vandaar dat ik helaas geen openbaffl kan plaatsen of ga bouwen.maxdepax schreef:Hoe grondiger en beter het plan-ontwerp hoe gemakkelijker straks het zagen en vervolg...
Misschien een optie om twee paar te maken met en door ons beiden...
Maar het concept zoals je die nu hebt vindt ik een goede oplossing met de saba.
Daarkomt helaas bij dat ik door mijn autisme niet goed in staat ben om met iemand samen te werken , het moet dan op mijn manier , of een ander doet het op zijn manier ,maar samen helaas gaat niet.
Ik denk dat het afhangt van de overgangs frequentie,hoe hoger dat is hoe dichter bij de units bij elkaar moeten .maxdepax schreef:De afstand tussen 8 inch naar 12 inch moet me helder zijn ...is die ergens te berekenen..
Hoe lager de overgangs frequentie hoe minder problemen dat geeft , net als een subwoofer.
Re: Gesloten kast met Saba green cones
Heb een OB kunnen beluisteren en weet nu dat een Open Baffle voor een beperkt publiek is..
Zang, kleine ensembles, kamermuziek, pop gaat goed doch piano, orkesten, stevige pop gaat moeilijk worden. Jammer dat een piano er niet goed uitkomt. Een compromis.
Dus een speakers zeer afhankelijk van de muziek die je speelt of draait, radio veronica nee niet.. terrible...
Een transistor versterker is nog moeilijker voor deze speakers ...ze vragen om een SE buizenversterker.
PP buis is matig. De speakers kunnen druk of push dus op beperkte wijze verwerken en weergeven..
Zang, kleine ensembles, kamermuziek, pop gaat goed doch piano, orkesten, stevige pop gaat moeilijk worden. Jammer dat een piano er niet goed uitkomt. Een compromis.
Dus een speakers zeer afhankelijk van de muziek die je speelt of draait, radio veronica nee niet.. terrible...
Een transistor versterker is nog moeilijker voor deze speakers ...ze vragen om een SE buizenversterker.
PP buis is matig. De speakers kunnen druk of push dus op beperkte wijze verwerken en weergeven..
Laatst gewijzigd door maxdepax op zo 14 nov 2010, 10:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Gesloten kast met Saba green cones
De Philips AD 1256 iemand bekend...?
Kan nergens data vinden Qts Fs ..voor gesloten of eventueel met variovent zoals Henk Jan al voorstelde..
Kan nergens data vinden Qts Fs ..voor gesloten of eventueel met variovent zoals Henk Jan al voorstelde..
Re: Gesloten kast met Saba green cones
Is dit geen mooie behuizing?
Mijn 9710 spelen in een Voigt pijp en een tqwt is een gevouwen versie daarvan.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Gesloten kast met Saba green cones
Ja ook de AD1256m8 ligt bij mij in de speakerkast,maxdepax schreef:De Philips AD 1256 iemand bekend...?
Kan nergens data vinden Qts Fs ..voor gesloten of eventueel met variovent zoals Henk Jan al voorstelde..
Een mooie unit, had TS parameters laten meten maar ben die kwijt.
Ze zitten in een bassreflex zonder tweeter, rond 1500 hz ofzo gaan ze erg luid , daar moet een correctie netwerk de boel echt gaan verzwakken.
Hoog is acceptabel genoeg om zonder (super)tweeter te kunnen.
Het laag is voldoende , met de goede opstelling van de speakers en zit plaats is zelfs zeer laag met druk te horen/voelen.
Speelde een tijd op mijn audioromy single ended buizen versterker.
op mp http://link.marktplaats.nl/387395002
