Welk plat scherm? (tv dus)

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

595ss

Welk plat scherm? (tv dus)

Bericht door 595ss »

Vrouwlief heeft haar zinnen gezet op het aanschaffen van een platte tv en om voor de toekomst wat credits op te bouwen heb ik ingestemd. :D
Vraag is nu, welke?

Aangezien ik bang ben om in een winkel niet de juiste info te krijgen (ik heb iets tegen verkopers en ben een leek op tv gebied), stel ik mijn vraag hier.

Een paar dingen:

- absoluut geen ambilight (vind ze een tokkie tv) =;
- budget ergens rond tussen de 600 en 800 euri
- kleur vrolijk zwart, zilver glimt haar ook teveel
- grootte maakt niet zoveel uit, maar we zitten ongeveer 3 meter van de tv af (advies?)
- we zijn geen filmkijkers
- er gaan computerspelletjes op gespeeld worden Wii en Xbox (weet niet of dat uitmaakt)
- er komt een dvd spelertje aan vast en een ziggo harddiskrecorder.
- en er komen ook 3 kinderen aan de bediening..... :?

Dus.....

Wat raden jullie mij aan?

- lcd
- plasma (hoorde dat die nogal wat gebruiken :( )
- led?

Waar moet ik op letten in de specs?
wat is een leuke maat? (waf is vrij soepel aangezien ze hem zelf wil hebben)

Alvast bedankt voor het advies,

Rob
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Welk plat scherm? (tv dus)

Bericht door b_force »

Er is zoveel fraais op de markt.
Ik denk dat ik niet meer zou gaan voor plasma.

Kijk anders hier eens rond:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/95

Wat is een goeie maat?
GROOOOOOTTT!!! natuurlijk :mrgreen: :wink:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Wat ik in elk geval zou doen als ik een nieuwe tv zou aanschaffen is zo'n "all in one" ding kopen.

Heb hier nu nog een crt tv (+beamer voor films), met een los kastje als digitale tv ontvanger, een losse HD recorder om op te nemen en een losse media speler om films mee te streamen. 4 apparaten met 4 afstandbedieningen wat je niet wilt, maar ok, daar heb je ook de all in one AB's voor.

Een vriend heeft een Samsung LED tv gekocht, waar bovenstaande zaken alemaal ingebouwd zitten. Hij gebruikt schotel, kun je rechtstreeks achterin pluggen, kan er mee time shiften/opnemen, zit een USB poort op om een harddisk aan te sluiten om films/series mee te kijken. Vervolgens heeft 'ie een ethernet poort om het ding aan je pc te hangen, zodat je ook daarmee kunt streamen. Via de ethernet poort kun je ook internet op om YouTube e.d. te bekijken.

Groot, dan hangt er maar vanaf. Het journaal kijken op een groot scherm kijken vind ik persoonlijk niet prettig, films daartegen uiteraard wel. Plasma wordt door veel filmliefhebbers nog steeds gewaardeerd om de "echtheid" van de van de beelden, LED en LCD ervaart men als "te strak". En ga direkt voor een HD resolutie, maar dat zijn ze tegenwoordig haast allemaal wel dacht ik.

Misschien kun je er wat mee!
595ss

Bericht door 595ss »

Kijk, dat zijn twee tips waar ik wat aan heb.
Als we van het weekend tijd hebben gaan we er eens op uit!

prettig weekend,

Rob
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wij hebben ene 40inch Samsung LED. (en vinden die zelfs klein nu :lol: )
In principe tevreden mee, hoewel ik me af en toe stoor aan wat blur langs randen bij snelle bewegingen.
Geloof dat je dan een 200Hz TV moet hebben.

Ook heeft deze geen local-dimming. Daar zou ik toch weleens naar willen kijken.
Wellicht is 3D ook nog een optie (zo duur zijn die niet)?
Forza

Bericht door Forza »

Op die afstand zou ik een 32" (81cm) of maximaal een 37" (94cm) pakken. De keus voor plasma is dan heel beperkt, tenminste, de goede types zijn er vanaf 42". Dan blijft Led-Lcd en Lcd over, dat maakt qua beeld vrij weinig uit. De contrasten van de Led's zijn zichtbaar beter, maar ze hebben ook vaak last van backlight bleeding (lichtere vlekken bij zwart beeld). Daar hebben de meeste Lcd's geen last meer van. De Led's zijn wel een stukje zuiniger, bij 32" scheelt het ongeveer 20% maar hoe groter het scherm, hoe meer het bespaard. Qua mogelijkheden zijn vrijwel alle Led's (m.u.v. de instappers) erg uitgebreid, ze hebben allemaal een CI-slot (DVB tuner), netwerk mogelijkheden voor internet en streaming. Ze zijn ook FullHD en minstens 100Hz.

Aanraders zijn Sony en Samsung. Voor de Led's zou ik kiezen tussen de Sony KDL32EX711 en Samsung UE32C6740. Iets goedkoper maar met alle functies is de Sony KDL32EX500 of de Samsung Le32C650. Dit zijn beide Lcd schermen maar hebben alle mogelijkheden. Philips zou ik vanaf blijven, die zijn qua beeld lang niet de beste en de betrouwbaarheid van de laatste series is erbarmelijk slecht. Ja, ik ben een parttime verkopertje :) en ik ben al !!7!! keer naar een klant gemoeten omdat elke keer zijn tv niet goed was. Een paar keer zaten er dode pixels in en andere keren was de backlight aan het flikkeren en dit waren spiksplinternieuwe tv's. Als je dan naar Philips belt om te vragen of ze is een keer een goede tv willen leveren, dan zeggen ze dat die fouten binnen de criteria liggen :evil: . Let wel, dit is het duurste normale type van Philips (46PFL9705, €2500) Het is dat de klant perse een Philips wil :-#. Philips zou ik op dit moment vanaf blijven, Samsung is gewoon goed maar Sony hebben wij amper tot nooit problemen mee. Eventueel zou je nog een Panasonic Lcd kunnen pakken, maar die zijn wat duurder dan de eerder genoemde en niet beter in welk opzicht dan ook.
Lieuwe

Bericht door Lieuwe »

Ik zit zo'n 2meter van de tv af (ja redelijk dichtbij, maarja kan niet verder, huis te klein :oops: ) en ik heb een 32" full hd lg tv. Ik heb soms het idee dat hij eigenlijk te klein is, ik had denk ik toch een 37 of 42" moeten nemen..
Verder over de types ben ik al een jaar daarmee uit de running, dus dan ben je eigenlijk al ouderwets in die wereld :mrgreen: .
Mijn advies is: Kijk wat past en ga niet blindstaren in een media-markt ofzo, want daar staan de kleuren vaak te flets ingesteld op de "mooie" reclamefilmpjes waardoor je een redelijk vertekend beeld krijgt van de werkelijke prestaties.
Laatst gewijzigd door Lieuwe op vr 22 okt 2010, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Forza schreef:
Op die afstand zou ik een 32" (81cm) of maximaal een 37" (94cm) pakken.
ik zit iets dichterbij dan 3m, heb een 32" en ook ik had toch echt liever een groter scherm gehad...
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Forza schreef:
Op die afstand zou ik een 32" (81cm) of maximaal een 37" (94cm) pakken. De keus voor plasma is dan heel beperkt, tenminste, de goede types zijn er vanaf 42".
Grapjas. Ik zit op 3,5m van een 46" TV en vind dit echt een prima maatje. Als ik met een verduisterde kamer een film kijk, had ik 52 of 56" ook wel prima gevonden. Ik heb hem wel aan een donker stuk van mijn muur gehangen, zodat het niet zó'n zwart gat is.

Overigens zou ik voor die 800 euro nog steeds een 42" panasonic plasma kopen. LCD's komen wel meer en meer in de buurt, maar zijn naar mijn smaak nog steeds niet zo mooi als de oude CRT's of de moderne plasma's.

Dit is bijvoorbeeld een prima apparaat. Of als je net als ik een 46" wilt deze. De 42" kost zo'n 600 euro en de 46 zo'n 750 euro bij Plasma-Discounter (online winkel waarvan je zeker weet dat je de volledige NL garantie krijgt). Daarvoor krijg je geen vergelijkbaar formaat of kwaliteit LCD.

Ik gebruik zelf de Panasonic P46G10. Ben ik echt zeeeeeeeeeeeeeerrr tevreden over. Maar ik heb wel een beetje het idee dat de plasma een beetje voor de 'videofiel' is. Een beetje hetzelfde gevoel dat een buizenversterker heeft. Het beeld is veel minder 'hard' en wel haarscherp. Ik vind het echt de perfecte tv.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Lieuwe schreef:
Mijn advies is: Kijk wat past en ga niet blindstaren in een media-markt ofzo, want daar staan de kleuren vaak te flets ingesteld op de mooie reclamefilmpjes waardoor je een redelijk vertekend beeld krijgt van de werkelijke prestaties.
Van die demo filmpjes wordt ik gek.
Waneer mijn trouwe beeldbuis het begeeft neem ik zelf een dvd'tje mee die ik ken, kan ik rustig vergelijken met waarvan ik weet wat ik zie.
Is dus ook de moeite waardt om ze jouw dvd'tje maar eens te laten zien op de tv die je zou willen kopen.
oja groot groter groots, kan ook te groot zijn net als in bioskoop voorin zitten , dat efect wil je echt niet thuis constant hebben.
guido
Contacteer:

Bericht door guido »

My 2 cents:

Kijk je veel overdag, dan een lcd.
Kijk je veel 's avonds in het donker met rolluiken/gordijnen dicht, dan een plasma.
Veel (snelle) computer spellen; dan een plasma.

Voor mij was no2 bepalend; dus hier een plasma van panasonic. Wel moet worden gezegd dat plasma's wat meer trillen dan lcd (die helemaal niet). Niet iedereen is er even ontvankelijk voor. Hangt er ook van af of je vorige TV een CRT of LCD was...

Met een boog om philips heen lopen zou ik ook doen. Op circuits online komen de problemen met die dingen zeer vaak langs. En ook uit eigen kring ken ik mensen met een ambi light tv, waar philips nog een keer langs moet komen om 1 en ander te upgraden (beeld hikt nu af en toe, ligt aan chipset iod...). Jammer.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Bovenstaande moet ik als plasmabezitter wel beamen. Als overdag de zon op m'n scherm valt of vol m'n kamer in, dan is het lang zo goed niet meer. LCD is daarin echt heer en meester.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

42 inch Plasma van Panasonic. Ik kijk met zon, zonder zon en als ik het van tevoren had geweten had ik ook een grotere gekocht.
Wel moet ik er bij zeggen dat het de eerste dagen vreselijk wennen was aan het grote scherm!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Forza schreef:
Op die afstand zou ik een 32" (81cm) of maximaal een 37" (94cm) pakken. De keus voor plasma is dan heel beperkt, tenminste, de goede types zijn er vanaf 42".
Euhh NOT. Ik heb de 37 inch plasma (panasonic scherm) van panasonic en dat is een geweldig beeld. Serieus, kan een LCD niet aan tippen, ook de led jongens niet (tenminste, van een half jaar geleden niet). Ik weet echter zeker dat deze discussie al eens op dit forum is gevoerd overigens. Die panaplasma's zijn niet te kloppen qua prijs en kwaliteit samen. Verbruik van de Plasma 37" valt reuze mee (was voor mij destijd eeen belangrijk punt), een beetje in de range van een LCd welke iets meer gebruikt dan gemiddeld. de grotere jongens daarentegen wel :oops: Als er veel donkere scene's in zitten verbruikt ie echter veel minder, daar waar de LCD gewoon doorgaat met gebruiken (tl-etjes achter de LCD blijven volledig doorstralen ook al is het scherm zwart).

Oja: geen lag, en dat is heel veel waard.

Die plasma's gaan er geheid uit: te duur om te maken en te weinig marge....Lcd's en LED zijn véél goedkoper te produceren. tel uit je winst. Sla je slag nu ze er nog zijn :lol:

Ik heb nog geen één moment spijt gehad van mijn panaplasma. En voor een kritische jongen als ik (ben fervent filmkijker) wil dat heel wat zeggen.

jan
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik heb ook een panasonic plasma (HD Ready) en ben er erg tevreden mee.

Wanneer je echter gaat gamen geloof ik dat LED of LCD wat beter is, maar ik game dus echt nooit ( nooit? Nee nooit )

Eén argument wat hier voorbij kwam vind ik wel hout snijden: Kijk of je voor jouw kabelaar (Ziggo?) een TV kunt kopen met een ingebouwde decoder. Dan steek je die smartcard ergens in de tv en heb je maar één afstandbediening nodig. Dat zullen vrouw en kids wel op prijs stellen.
Wij hebben hier in huis ook een Sony Brava LCD en een klein Samsung LCD tv-tje. Die laatste valt ietwat tegen, maar dat zal exemplarisch zijn.
De Sony is ook erg goed en die zijn volgens mij ook leverbaar met ingebouwde decoder.

Op 3 meter afstand zou ik ook voor minimaal een 37" kiezen, echt niet kleiner!
Forza

Bericht door Forza »

Wowly schreef:
Euhh NOT. Ik heb de 37 inch plasma (panasonic scherm) van panasonic en dat is een geweldig beeld. Serieus, kan een LCD niet aan tippen, ook de led jongens niet (tenminste, van een half jaar geleden niet).
Nu zijn er toestellen die daar wel aan kunnen tippen, plus de nu nieuw leverbare plasma's van Panasonic (in 37"!!) zijn niet meer "bij de tijd" niet eens FullHD. Ik ben ook voorstander van plasma, maar onder de 42" zijn er gewoon geen echte goede te krijgen. Helaas :( .
JvS schreef:
Grapjas
Hoho, laten we het wel leuk houden :? .
JvS schreef:
Ik zit op 3,5m van een 46" TV en vind dit echt een prima maatje. Als ik met een verduisterde kamer een film kijk, had ik 52 of 56" ook wel prima gevonden. Ik heb hem wel aan een donker stuk van mijn muur gehangen, zodat het niet zó'n zwart gat is.

Overigens zou ik voor die 800 euro nog steeds een 42" panasonic plasma kopen. LCD's komen wel meer en meer in de buurt, maar zijn naar mijn smaak nog steeds niet zo mooi als de oude CRT's of de moderne plasma's.

Dit is bijvoorbeeld een prima apparaat. Of als je net als ik een 46" wilt deze. De 42" kost zo'n 600 euro en de 46 zo'n 750 euro bij Plasma-Discounter (online winkel waarvan je zeker weet dat je de volledige NL garantie krijgt). Daarvoor krijg je geen vergelijkbaar formaat of kwaliteit LCD.

Ik gebruik zelf de Panasonic P46G10. Ben ik echt zeeeeeeeeeeeeeerrr tevreden over. Maar ik heb wel een beetje het idee dat de plasma een beetje voor de 'videofiel' is. Een beetje hetzelfde gevoel dat een buizenversterker heeft. Het beeld is veel minder 'hard' en wel haarscherp. Ik vind het echt de perfecte tv.
De TS wil een tv voor gewoon wat tv kijken, het zijn geen filmkijkers en er gaan ook geen spelletjes ofzo op worden gespeeld. Dan is in dit geval een 32"of 37" meer dan voldoende maar uiteraard kan het een stuk groter. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de tv's, dat zijn nog steeds erg goede. Al zijn de nieuwere G15/20 nog een heel stuk beter geworden! Ik kijk zelf naar een TXP42G15 op ongeveer 2,5m en dat is gewoon heel gaaf en ik zou hem alleen willen inruilen voor een Panasonic VT20, dat is gewoon het beste en mooiste beeld dat je kan krijgen!

Mocht de TS toch een grotere willen, in 40" en 42" is heel erg veel keuze. Hele mooie plasma's van Panasonic, Led/Lcd van Samsung en Sony.
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Ik heb een 42" Panasonic G20 plasma en ik vind hem fantastisch, zowel overdag als 's-avonds. Geluid is ruk, vele malen slechter dan een oude CRT (gebrek aan klankkast?) dus voor andere dingen dan het journaal en GTST moet de versterker aan. Maar dat zal geen probleem zijn, voor mij iig niet ;-)

Gr rOdy
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Forza schreef:
De TS wil een tv voor gewoon wat tv kijken, het zijn geen filmkijkers en er gaan ook geen spelletjes ofzo op worden gespeeld. Dan is in dit geval een 32"of 37" meer dan voldoende ....
exact waar ik mijn TV voor gebruik. film kijk ik op de projector, gamen doe ik niet, en ik vind 32" gewoon net wat te klein. Dat is eigenlijk wel vreemd, want dat gevoel had ik met de 66cm beeldbuis die ik daarvoor jaaaren had nooit. en mocht je ooit (net als ik) op het idee komen om de laptop op de TV aan te sluiten, dan is 32" helemaal aan de kleine kant, de windows menu's zijn vanaf de bank echt niet te lezen.

wat betreft digi tv van je kabelaar: Ziggo kan met CI+ (mits de juiste TV; dus als je ziggo kabelt, neem dan t lijstje met compatibele TVs mee), en naar verluid kan dat bij UPS ook eindelijk (of kan dat zeer binnenkort).

geluid moet je idd over je versterker laten lopen, zeldzaam slecht met die platte schermen is dat.
Forza

Bericht door Forza »

Forza schreef:
De TS wil een tv voor gewoon wat tv kijken, het zijn geen filmkijkers en er gaan ook geen spelletjes ofzo op worden gespeeld.
Whoeps verkeerd (te snel) gelezen. Als er spelletjes op gespeeld gaan worden kan zou je 40"+ moeten pakken. Plasma is dan ideaal wat betreft snelheid, je hebt geen input lag en een stuk minder blur waardoor snelle spelletjes veel makkelijker te volgens zijn. Nadeeltje is dat ze nog steeds kunnen inbranden als hij een paar uur op de Wii staat. Dit is tegenwoordig wel weer makkelijk te verhelpen door even wat ruis erop te zetten. Led/Lcd hebben geen last van inbranden, maar door de 100/200Hz hebben ze wel last van input lag, waardoor sommige spelletje letterlijk onspeelbaar worden.

Wat misschien een klein puntje kan zijn is de warmte-ontwikkeling van de plasma. Ik heb mijn 42" in mijn slaapkamertje hangen en wanneer ik een filmpje heb gekeken (ja, met een receiver etc. aan) dan stijgt de temperatuur toch wel een aantal graden. Midden in de zomer kan dat net het verschil zijn tussen goed slapen en kapot zweten van de hitte :-$.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zou niet weten waarom je Fullhd wil hebben. dan moet je óf heel dicht op je tv gaan zitten of een gigascherm kopen. In een gewone huiskamer gebeurd beide niet. Dat hd is voornamelijk een item voor spec-bijters, niet voor de praktijk. overigens heeft mij buurman een 50"en kijkt via de sateliet daadwerkelijk veel HD, dus zeg nooit nooit.

De reden dat je tv de boel zo warm maakt komt omdat zo'n grote plaat enorme hoeveelheden watts verstookt. Het verschil met een 37"is qua verbruik aanzienlijk.

En een panaplasma die inbrand.....da's toch écht verleden tijd. Voor de zekerheid doen de meeste de eerste 200 uur het contrast en helderheid onder de 50 houden (en zelfs dán is de plasma veel mooier kwa beeld dan een lcd of led). Bij ons staat de tv soms 3 uur achter elkaar op de wii (ja sorry, is natuurlijk niet de bedoeling maar de kids wisselen elkaar af :oops: ) en nog nooit een spoortje van inbranden gezien.

Overigens, in de winkels is het erg lastig vergelijken met andere technieken in de winkel. overal staat de "winkel"modus aan met bizarre felle kleuren. Als je alles op het midden zet of even de testbeelden van een thx-dvd gebruikt ga je héél snel merken boe ontzettend prettig een plasma kijkt......rust, kleurenpracht, bijzonder contrasten. Sorry, maar ik heb bijna een extra plasma gekocht al was het alleen maar voor de toekomst.... Waarom niet: ik verwacht massaproductie van OLED, en dat heeft een beetje dezelfde kwaliteiten als een plasma maar met lage (verwachtte) verbruikswaarden. En super superdun. Ultracool natuurlijk :D

Maar iedereen moet zelf zijn eigen keuze's maken hoor, smaken verschillen. En dat moet zeker zo blijven.

groetjes

jan
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

De LCD (LED) TV's die je heden ten dage kunt krijgen kunnen zich makkelijk toetsen met plasma tv's.
Het hangt er echter wel vanaf welke je neemt en welke plus- en minpunten je vergelijkt (puur beeldtechnisch gezien dan).
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Wowly schreef:
Ik zou niet weten waarom je Fullhd wil hebben. dan moet je óf heel dicht op je tv gaan zitten of een gigascherm kopen. In een gewone huiskamer gebeurd beide niet. Dat hd is voornamelijk een item voor spec-bijters, niet voor de praktijk. overigens heeft mij buurman een 50"en kijkt via de sateliet daadwerkelijk veel HD, dus zeg nooit nooit.

jan
Ik kijk naar mijn 42" op een afstand van zo'n 2.5m. Dit omdat we op het smalle deel van de woonkamer zitten in de breedte (misschien hebben we wel geen gewone huiskamer ;-) ). Ik zie hier het verschil tussen 720p en 1080p wel degelijk. Het verschil is niet zo dramatisch als tussen PAL en 720p, maar het verschil is er zeker.

BTW de upscaler in mijn Oppo dvd spelert weet van een gewoon DVD-tje nog best wat aardigs te brouwen. Je mist het fijne detail van een echte HD bron, maar je hebt ook niet het idee dat je naar SD content zit te kijken, alles ziet er wel mooi smooth uit.

GR rOdy
JvS

Bericht door JvS »

Ik vind het opmerkelijk dat je zegt verschil te zien tussen 720p en 1080p, maar dat je tegelijkertijd ook upscaled PAL mooi vindt. Het verschil tussen PAL (ook al is het fantastisch geupscaled) en 720p vind ik echt zooooo ontzettend groot. Niet alleen door scherpte, maar ook door kleuren. HD heeft gewoon beter contrast, betere kleuren dan SD beeld.

Upscaled is leuk. Uiteraard scalet elke tv je beeld naar de 'echte' resolutie van het beeld. Maar je hebt nooit die mooie filmische grain, de details op de huid, die diepte van de schaduwen (heb je op een LCD sowieso al minder dan op een plasma). Plasma is wel een beetje de 'film kijkers keuze', ook daar moet ik het mee eens zijn. Ook recente goedkope LCD's kunnen niet tippen aan plasma :).

Het verschil tussen 720p en 1080p zou ik hooguit marginaal willen noemen op mijn 46" scherm. Dat heeft niets te maken met het verschil tussen pal en HD720p. Ik snap ook nooit waarom mensen zo persé die 1080 tv's moeten hebben. Op 3m van een 37" scherm is het verschil zo goed als niet waarneembaar.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

op 2,5 meter naar een 42"kijken. Da's natuurlijk ook best erg dichtbij zo'n grote plaat natuurlijk. In dat geval zou het kunnen (!) dat je het verschil ziet (wel een goede bron en software heben natuurlijk). Maar hoeveel HD-materiaal is er al? Doorgaans niet zoveel, of je moet toegang hebben tot specifieke pakketten van digi kabelaars, nieuwsgroepen of HD-satteliet sysytemen.

Het verschil tussen PAL en HD-ready is daarentegen zeer groot op een tv van 37", laat staan van 42"inch en groter. Daarom is het verstandig om digitale tv aan te schaffen bij deze beeldformaten.

Ik heb er een nachtje over geslapen, maar ik denk dat een groter scherm dan 37" bij mij automatisch een LCD (met wel of geen ledrandverlichting) zou zijn alleen al vanwege het stroonverbruik. Daarom ben ik ook erg blij met mij 37" plasma :twisted:

Dat Ambilight overigens (niet te verwarrem met led-randverlichting) werkt best. Ik had er enorme ongefundeerde aversie tegen, maar eerlijk is eerlijk; als ik bij mijn ouders kijk heb ik het liefste de ambilight aan :oops:

Jan
Plaats reactie