Iemands UCD versterker beluisteren op mijn highend speakers?
Moderator: Beheerdersteam
Iemands UCD versterker beluisteren op mijn highend speakers?
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum, nadat ik hier al wel heel wat uurtjes gelezen heb.
Sinds kort beschik ik over een set "High-end" luidsprekers.
Mijn eigen versterker bijt zich nogal stuk op deze luidsprekers en nu denk ik er over om met Hypex modules een versterker UCD400 of 180 in elkaar te zetten.
Nu is het voor mij alleen erg moeilijk in te schatten of dit een goede "match" gaat zijn met mijn open klinkende luidsprekers.
Mijn vraag is nu of er in de buurt van Hilversum zelfbouwers wonen die het misschien leuk vinden om hun zelfgemaakte Hypex UCD versterker te laten horen op mijn luidsprekers.
Ik vergoed uiteraard de onkosten, ik ben zeer benieuwd of de woofers onder controle te krijgen zijn met deze klasse-d versterker.
Ook als iemand anders een tip heeft over het lenen/huren/demo-en van deze versterker verneem ik het graag.
Bij voorbaat dank!
Bert
Dit is mijn eerste post op dit forum, nadat ik hier al wel heel wat uurtjes gelezen heb.
Sinds kort beschik ik over een set "High-end" luidsprekers.
Mijn eigen versterker bijt zich nogal stuk op deze luidsprekers en nu denk ik er over om met Hypex modules een versterker UCD400 of 180 in elkaar te zetten.
Nu is het voor mij alleen erg moeilijk in te schatten of dit een goede "match" gaat zijn met mijn open klinkende luidsprekers.
Mijn vraag is nu of er in de buurt van Hilversum zelfbouwers wonen die het misschien leuk vinden om hun zelfgemaakte Hypex UCD versterker te laten horen op mijn luidsprekers.
Ik vergoed uiteraard de onkosten, ik ben zeer benieuwd of de woofers onder controle te krijgen zijn met deze klasse-d versterker.
Ook als iemand anders een tip heeft over het lenen/huren/demo-en van deze versterker verneem ik het graag.
Bij voorbaat dank!
Bert
Laatst gewijzigd door bert003 op zo 31 okt 2010, 0:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
Re: Iemands UCD versterker beluisteren op mijn highend speakers?
Hoi Bert, welkom hier!bert003 schreef:Hallo allemaal,
misschien is het een idee om eens contact op te nemen met meneer Van de Leur.
http://www.vandeleuraudio.nl/
Hij zit op het HTforum.nl en bouwt voor de verkoop zijn eigen UcD versterkers in 180, 400 en 700 watt. Kijk maar eens in zijn bouwtopic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100348.0
Misschien als je bij hem de onderdelen bestelt dat je van hem een UcD mag lenen om te beluisteren, dat lijkt mij een fraaie deal.
Misschien heb je hier wat aan
groet
Maarten
Ik zit niet helemaal in de buurt, maar wil best eens langskomen. Heb je wel een gebalanceerde voorversterker? Ik heb nl. een dual mono opgebouwde 700HG Hxr eindversterker, alles standaard. Er zit alleen gebalanceerd in op, en natuurlijk geen volume regeling. Eventueel kan mijn DAC/pre ook mee, maar die is nog niet helemaal compleet: dan heb je een bron nodig met SPDIF (RCA) uitgang, want dat is alles wat er nu op zit.
Woofers onder controle krijgen is geen probleem voor een UCD versterker, het is veel lastiger de volume knop in een lage stand te houden
Woofers onder controle krijgen is geen probleem voor een UCD versterker, het is veel lastiger de volume knop in een lage stand te houden
Bedankt voor de reacties.
@MechanicalAnimal
Ik zou de onderdelen best willen bestellen bij die firma, maar als dat betekent dat ik daar een complete versterker moet kopen is de aardigheid van het bouwen er weer af natuurlijk.
@Leon
Ik maak graag van je aanbod gebruik.
Ik heb een HTPC met spdif out, optisch en tulp. Die koppel ik nu aan mijn AV-receiver, Denon AVR 4306, die ik als DAC gebruik.
Ik weet zo even niet of die spdif out heeft maar die zou dan misschien als VV kunnen fungeren?
Ik heb ook nog wel een Quad 34 voorversterker, maar ik ben bang dat die de kwaliteit niet ten goede komt.
Gebalanceerd heb ik verder niks.
Maar ik ben zeer benieuwd hoe hij klinkt. En misschien is jouw DAC voorversterker ook wel wat. Dus als het niet te veel moeite is . . .
@MechanicalAnimal
Ik zou de onderdelen best willen bestellen bij die firma, maar als dat betekent dat ik daar een complete versterker moet kopen is de aardigheid van het bouwen er weer af natuurlijk.
@Leon
Ik maak graag van je aanbod gebruik.
Ik heb een HTPC met spdif out, optisch en tulp. Die koppel ik nu aan mijn AV-receiver, Denon AVR 4306, die ik als DAC gebruik.
Ik weet zo even niet of die spdif out heeft maar die zou dan misschien als VV kunnen fungeren?
Ik heb ook nog wel een Quad 34 voorversterker, maar ik ben bang dat die de kwaliteit niet ten goede komt.
Gebalanceerd heb ik verder niks.
Maar ik ben zeer benieuwd hoe hij klinkt. En misschien is jouw DAC voorversterker ook wel wat. Dus als het niet te veel moeite is . . .
Dat wordt wel wat slepen dan, de HTPC zou als bron kunnen dienen maar als je geen gebalanceerde voorversterker hebt of geschikte verloopkabels wordt het niets zonder de DAC/Pre. De DAC/Pre is een dual mono Buffalo II (modules van http://www.twistedpearaudio.com), met volume regeling. Dus dat klinkt wel aardig ja, zeker met een UCD versterker. Er kan wel vlak in de buurt geparkeerd worden hoop ik? Want van rondwandelen met ruim 25kg aan versterker wordt een mens snel moe 
Stuur me even een PB om wat af te spreken.
Stuur me even een PB om wat af te spreken.
Gewoon lekker de losse onderdelen bij elkaar verzamelen en zelf bouwen. Als ik zie wat Van de Leur telt voor een stereo UcD180
. Voor dat geld kun je er zelf 2 bouwen en heb je ook nog je eigen touch.
Ik zou niet weten waarom de Van de Leur na het aaneen knopen van standaardcomponenten anders zou klinken dan welke zelfgebouwde UcD dan ook. Mijns inziens is de prijs zwaar overdreven en zit deze voornamelijk in de uren.
Tel maar eens bij elkaar wat je kwijt zou zijn op de site van Hypex zelf, zet daar een knap kastje bij en kijk wat het resultaat is.
Stiekem ben ik benieuwd naar reacties op mijn statement.
@bert03: Als je ook nog even je woonplaats vermeldt, is het gemakkelijker voor mensen om te zien of je misschien bij hun in de buurt woont. Dat maakt de drempel om kontakt op te nemen meteen een stuk lager.
Groeten,
Mischa
Ik zou niet weten waarom de Van de Leur na het aaneen knopen van standaardcomponenten anders zou klinken dan welke zelfgebouwde UcD dan ook. Mijns inziens is de prijs zwaar overdreven en zit deze voornamelijk in de uren.
Tel maar eens bij elkaar wat je kwijt zou zijn op de site van Hypex zelf, zet daar een knap kastje bij en kijk wat het resultaat is.
Stiekem ben ik benieuwd naar reacties op mijn statement.
@bert03: Als je ook nog even je woonplaats vermeldt, is het gemakkelijker voor mensen om te zien of je misschien bij hun in de buurt woont. Dat maakt de drempel om kontakt op te nemen meteen een stuk lager.
Groeten,
Mischa
Dat is nou precies de truuk, niet iedereen kan deze spullen aan elkaar knopen, of heeft daar de tijd niet voor.
Automatisch gaat de prijs dan lekker snel omhoog voor het in elkaar bouwen, zeker als je het commercieel gaat doen.
Een huis is ook niet zo duur als je alleen de onderdelen besteld, het bouwen kost geld.
Wees daarom blij dat jij (en ik een beetje) die vaardigheid wel in de vingers hebben zodat wij niet die belachelijke prijzen te hoeven neer tellen.
Rob
Automatisch gaat de prijs dan lekker snel omhoog voor het in elkaar bouwen, zeker als je het commercieel gaat doen.
Een huis is ook niet zo duur als je alleen de onderdelen besteld, het bouwen kost geld.
Wees daarom blij dat jij (en ik een beetje) die vaardigheid wel in de vingers hebben zodat wij niet die belachelijke prijzen te hoeven neer tellen.
Rob
Alle respect voor mensen die ze willen verkopen aan mensen die er geen tijd of geen zin in hebben. Er moet ook service op verleend worden dus als de prijs dan hoger is geen probleem.
Als je kijkt naar wat ze voor Nuforce vragen, zijn ze denk ik nog gunstig geprijsd.
Maar voor mij is het compleet kopen geen optie, wel de losse componenten daar bestellen eventueel.
@Micha
Er stond vermeld "het Gooi" maar ik heb er Hilversum van gemaakt, misschien dat het Gooi niet iedereen wat zegt.
@Leon
Ik heb je een PM gestuurd, maar ik vraag me af of hij verzonden is want ik krijg hem niet te zien in "verzonden"
Als je kijkt naar wat ze voor Nuforce vragen, zijn ze denk ik nog gunstig geprijsd.
Maar voor mij is het compleet kopen geen optie, wel de losse componenten daar bestellen eventueel.
@Micha
Er stond vermeld "het Gooi" maar ik heb er Hilversum van gemaakt, misschien dat het Gooi niet iedereen wat zegt.
@Leon
Ik heb je een PM gestuurd, maar ik vraag me af of hij verzonden is want ik krijg hem niet te zien in "verzonden"
- MechanicalAnimal
en dát was mijn insteek ook........ding lenen en luisteren en dan bij hem netjes de losse onderdelen kopen en dan zélf in elkaar steken. Dacht dat ik dat duidelijk had neergezet maar bij deze nog maar ff uiteengezetbert003 schreef:Maar voor mij is het compleet kopen geen optie, wel de losse componenten daar bestellen eventueel.
Sorry, had ik niet gezien, maar je kunt de woonplaats ook in je profiel aangeven. Dan staat ie bij elke post vermeld.bert003 schreef:@Micha
@Rob:
Dat klopt, als het commercieel wordt, gaat het meteen sky-high met de prijzen. Kijk maar eens wat er gebeurde met de volumeregeling van Jos van Eijndhoven.
Als je gewoon goed om je heen kijkt en vooral ook dit forum binnenstebuiten draait, zie je zoveel zaken om ideen op te doen, dat je niet meer weet wat je nu zou moeten bouwen. Ik denk dat als je zelf gaat bouwen je voor de prijs van een 180 via de commerciele weg een mooie 700 (of in elk geval een dikke 400) kunt bouwen.
Succes bij je keuze, er zijn hier mensen zat die je kunnen assisteren.
Groeten,
Mischa
Tja, ik weet het niet. Alles bij elkaar heb je behoorlijk wat gereedschap nodig om een set zoals die van mij in elkaar te sleutelen (speakers, DAC, versterker), om nog maar niet te spreken van de hoeveelheid tijd. En met alleen een kast ben je er nog niet: afstandhouders, kleine schroeven, connectors, bestelkosten, etc.: het tikt behoorlijk door, zeker als je bijv. high-end WBT aansluitingen gaat gebruiken. En laten we eerlijk zijn: het kost behoorlijk wat lef om maar even blind honderden euro's uit te geven en wel te zien wat er uit gaat komen. Daarom vind ik het ook verstandig van Bert dat hij eerst vraagt of iemand bereid is langs te komen en eens te luisteren hoe het klinkt.
Is er trouwens iemand rond Hilversum die een 180 of 400 heeft, want misschien vind hij een UCD 700 wel een beetje teveel van het goede, zeker in de uitvoering die ik heb?
Is er trouwens iemand rond Hilversum die een 180 of 400 heeft, want misschien vind hij een UCD 700 wel een beetje teveel van het goede, zeker in de uitvoering die ik heb?
De 700 klinkt in mijn oren net zoals de 180 en waarschijnlijk ook de 400.. Ik heb de 180HG en 700HG en stuur met beiden zeer lastige speakers aan.
Hoi Bert, ik heb mijn UcD180HG HxR net af. De problemen die ik aanvankelijk waarnam kwamen voort uit de voorversterker die ik low budget heb gehouden. VV is nog ongebalanceerd. Wil ik volgend jaar gaan vervangen. Ik heb dus ook wel interesse om mijn versterker eens op andere speakers te horen. Misschien wel leuk als we het kunnen combineren met Leon. Ik zit alleen niet ruim in m'n vrije tijd, maar daar komen we vast wel uit. Zie verder mijn post voor details over de versterker.
satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 15 okt 2010, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
@satefan
Niet zo netjes dat je mijn topic gebruikt om hetzelfde te vragen, maar goed.
@Macsel
Jouw topic had ik ook al doorgelezen. Mooie frontplaten!
En je bent van harte welkom om je versterker te laten horen.
@Micha72
Dank, ik ga zeker tips vragen aan jullie als het tot zelfbouw komt
Eigenlijk dacht ik dat ik qua voorversterker enkel een IR bestuurde potmeter nodig had, maar ik las iets over dat dat niet altijd goed werkt met UCD versterkers? Ik lees ook wel over oplossingen met rotary encoder bestuurde volumeregelingen.
Zelf heb ik met rotary encoders ook wel problemen gehad omdat ze naar verloop van tijd ook gingen "kraken" waardoor ze dan opeens van 10 naar 90% sprongen. Dat zou natuurlijk rampzalig zijn met zo een dikke versterker.
Maar als mijn speakers, die zo 'open' klinken als elektrostaten, toch wat warmte wil meegeven moet dat wellicht toch uit een actieve voorversterker komen? De UCD is geloof ik zo neutraal als wat dus die zal niet voor de warmte zorgen denk ik?
Wellicht een buizen voorversterker met goed verkrijgbare buisjes.
Of een equalizer in het digitale domein omdat die geen "verlies" geeft Of geeft dat wel verlies?
Nou erg interessant allemaal en leuk dat er al 2 man langs wil komen!
Niet zo netjes dat je mijn topic gebruikt om hetzelfde te vragen, maar goed.
@Macsel
Jouw topic had ik ook al doorgelezen. Mooie frontplaten!
En je bent van harte welkom om je versterker te laten horen.
@Micha72
Dank, ik ga zeker tips vragen aan jullie als het tot zelfbouw komt
Eigenlijk dacht ik dat ik qua voorversterker enkel een IR bestuurde potmeter nodig had, maar ik las iets over dat dat niet altijd goed werkt met UCD versterkers? Ik lees ook wel over oplossingen met rotary encoder bestuurde volumeregelingen.
Zelf heb ik met rotary encoders ook wel problemen gehad omdat ze naar verloop van tijd ook gingen "kraken" waardoor ze dan opeens van 10 naar 90% sprongen. Dat zou natuurlijk rampzalig zijn met zo een dikke versterker.
Maar als mijn speakers, die zo 'open' klinken als elektrostaten, toch wat warmte wil meegeven moet dat wellicht toch uit een actieve voorversterker komen? De UCD is geloof ik zo neutraal als wat dus die zal niet voor de warmte zorgen denk ik?
Wellicht een buizen voorversterker met goed verkrijgbare buisjes.
Of een equalizer in het digitale domein omdat die geen "verlies" geeft Of geeft dat wel verlies?
Nou erg interessant allemaal en leuk dat er al 2 man langs wil komen!
-
TonioRoffo
Hoi Bert,
Je setup leunt iewat tegen die van mij aan - ik heb ook een Denon 4306, maar als source gebruik ik een squeezebox en een PS3. Mijn speakers zijn B&W 804S (en voorheen N804) waar de Denon niet zo goed mee om kon.
Ik kan je verzekeren dat een UCD400/700 (hangt van de gevoeligheid van je speakers af, en "hoe hard" je wil - want de UCD's met correcte voeding gaan door tot hun specs zonder problemen) zeker je speakers onder controle kan krijgen. Qua "matching" echter, dat hangt er van af - als je werkelijk wil horen wat je source & versterking doet, dan is UCD iets voor jou - deze amps voegen werkelijk niets toe (in tegendeel, omdat ze zo precies zijn kunnen ze klinisch overkomen als je distortion van klasse AB gewoon bent) - sommige mensen houden nu net van een bepaalde klankkleur die wordt toegevoegd door apparatuur, dat ga je hier dus niet hebben.... een goeie UCD is werkelijk een "draad" die versterkt.
Ik woon zelf tegen Antwerpen aan, dus spijtig genoeg niet in de buurt.
Om goed te testen zou ik inderdaad iemand zijn UCD amps aan de pre-outs van je 4306 hangen. Als het iemand is met enkel balanced inputs, geen probleem, je kan RCA>XLR verloopstukken vinden voor weinig geld, om toch maar te kunnen testen. (uiteindelijk sluit je - en gnd kort en werkt de UCD unbalanced)
Een andere DAC ertussen zou ik niet doen - je wil uiteindelijk het verschil in versterking horen, en niets anders?
Je setup leunt iewat tegen die van mij aan - ik heb ook een Denon 4306, maar als source gebruik ik een squeezebox en een PS3. Mijn speakers zijn B&W 804S (en voorheen N804) waar de Denon niet zo goed mee om kon.
Ik kan je verzekeren dat een UCD400/700 (hangt van de gevoeligheid van je speakers af, en "hoe hard" je wil - want de UCD's met correcte voeding gaan door tot hun specs zonder problemen) zeker je speakers onder controle kan krijgen. Qua "matching" echter, dat hangt er van af - als je werkelijk wil horen wat je source & versterking doet, dan is UCD iets voor jou - deze amps voegen werkelijk niets toe (in tegendeel, omdat ze zo precies zijn kunnen ze klinisch overkomen als je distortion van klasse AB gewoon bent) - sommige mensen houden nu net van een bepaalde klankkleur die wordt toegevoegd door apparatuur, dat ga je hier dus niet hebben.... een goeie UCD is werkelijk een "draad" die versterkt.
Ik woon zelf tegen Antwerpen aan, dus spijtig genoeg niet in de buurt.
Om goed te testen zou ik inderdaad iemand zijn UCD amps aan de pre-outs van je 4306 hangen. Als het iemand is met enkel balanced inputs, geen probleem, je kan RCA>XLR verloopstukken vinden voor weinig geld, om toch maar te kunnen testen. (uiteindelijk sluit je - en gnd kort en werkt de UCD unbalanced)
Een andere DAC ertussen zou ik niet doen - je wil uiteindelijk het verschil in versterking horen, en niets anders?
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Als de UCD je bevalt kan je steeds eens met Ward contact opnemen, zijn UCD 700 is perfect gebouwd. Je kan hem mailen voor foto's.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... it=ucd+700
Mvg Guido
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... it=ucd+700
Mvg Guido
Je hebt volledig gelijk, maar ook de tegenargumenten van 595ss bevatten een kern van waarheid.mischa72 schreef:Stiekem ben ik benieuwd naar reacties op mijn statement.
Aan de andere kant zie ik mensen die het verschil tussen + en - niet weten, maar wel met hulp hier op het forum een werkende UCD in elkaar knutselen.
Dat klopt, daarom is het misschien handig dat er een lijstje van mensen komt die bereid zijn voor anderen iets in elkaar te knutselen. Zo houden we zelfbouw hoog en hoeven mensen geen woekerprijzen te betalen alleen omdat zij niet in staat zijn zelf iets in elkaar te knutselen.
Uiteraard klopt het dat er met hulp van het forum al leuke dingen gebouwd zijn door mensen die het ven tevoren niet dachten in de vingers te hebben. Alleen als je alles moet gaan kopen kan dat een behoorlijke belemmering zijn om te beginnen.
Groeten,
Mischa
Uiteraard klopt het dat er met hulp van het forum al leuke dingen gebouwd zijn door mensen die het ven tevoren niet dachten in de vingers te hebben. Alleen als je alles moet gaan kopen kan dat een behoorlijke belemmering zijn om te beginnen.
Groeten,
Mischa
@TonioRoffo
Als ik de AVR4306 als voorversterker/DAC zou gebruiken kan het dan geen kwaad dat ik er helemaal geen voor speakers aan heb hangen? Want als ik het volume dan opdraai moet het wel zo zijn dat de versterker ziet dat er geen speaker aan hangt en dan misschien de power op die kanalen uitzet. Geen idee of dat kwaad kan, open speaker uitgangen.
En in de setup kun je volgens mij nergens aangeven dat er geen voorspeakers aan hangen.
@Algemeen
Wat kan de reden zijn dat je een 700 Watt versie nodig hebt. Er zijn toch geen speakers die dat overleven, behalve misschien een subwoofer na? Maar dan is het weer een beetje weinig...
Over mijn speakers zeggen ze dat je een versterker van 8000+ Euro nodig hebt om ze onder controle te krijgen. Nou ben ik daar wat sceptisch over want hoe weet mijn speaker nu wat een versterker gekost heeft
Maar het schijnt dan wel beter te klinken. Wat voor componenten stoppen ze daar in hemelsnaam in?
Als ik de AVR4306 als voorversterker/DAC zou gebruiken kan het dan geen kwaad dat ik er helemaal geen voor speakers aan heb hangen? Want als ik het volume dan opdraai moet het wel zo zijn dat de versterker ziet dat er geen speaker aan hangt en dan misschien de power op die kanalen uitzet. Geen idee of dat kwaad kan, open speaker uitgangen.
En in de setup kun je volgens mij nergens aangeven dat er geen voorspeakers aan hangen.
@Algemeen
Wat kan de reden zijn dat je een 700 Watt versie nodig hebt. Er zijn toch geen speakers die dat overleven, behalve misschien een subwoofer na? Maar dan is het weer een beetje weinig...
Over mijn speakers zeggen ze dat je een versterker van 8000+ Euro nodig hebt om ze onder controle te krijgen. Nou ben ik daar wat sceptisch over want hoe weet mijn speaker nu wat een versterker gekost heeft
ik heb de curve gehoord op nain,linn en electro compagniet en alle waren prima in staat om ze aan te sturen.
zelf zou ik iets van chord er aan zetten,maar ik denk dat een naim nac 202/nap 200 de truc al kan flikken.
een ucd 400 doet het in ieder geval op z`n sloffen.
zelf zou ik iets van chord er aan zetten,maar ik denk dat een naim nac 202/nap 200 de truc al kan flikken.
een ucd 400 doet het in ieder geval op z`n sloffen.
Ik denk trouwens ook dat de stabiliteit van je voeding veel belangrijker is dan het maximale vermogen dat je versterker kan leveren. Voorbeeld: 2x 50W met een 300VA voeding tov 2x 200W met een 200VA voeding. Ga je die 2x 200W versterker ook een voeding met ballen geven, ja, dan is het verhaal natuurlijk heel anders.
Maar goed, waarom is een speaker lastig aan te sturen? Meestal komt dit doordat hij over het frequentiebereik gekeken plaatselijk een zeer lage impedantie heeft. Is dit bij jouw speakers het geval? Als dat zo is, zou je eens kunnen gaan kijken naar een versterker die veel stroom kan leveren. Misschien dat Ssssssssassen nog een leuk ideetje heeft voor een versterker-op-maat.
Kijk ik even naar een test (zie bijlage) van de speakers, zie ik dat er een minimum impedantie wordt gemeten van 4,8 ohm bij 134Hz. De nominale impedantie ligt op 6 ohm. Lijkt me niet zo heel erg lastig. Ik stuur hier met een simpele Philips surroundversterker autospeakers aan met een nominale impedantie van 4 ohm.
edit: Damn, de bijlage is te groot. Hij is hier te vinden.
Groeten,
Mischa
Maar goed, waarom is een speaker lastig aan te sturen? Meestal komt dit doordat hij over het frequentiebereik gekeken plaatselijk een zeer lage impedantie heeft. Is dit bij jouw speakers het geval? Als dat zo is, zou je eens kunnen gaan kijken naar een versterker die veel stroom kan leveren. Misschien dat Ssssssssassen nog een leuk ideetje heeft voor een versterker-op-maat.
Kijk ik even naar een test (zie bijlage) van de speakers, zie ik dat er een minimum impedantie wordt gemeten van 4,8 ohm bij 134Hz. De nominale impedantie ligt op 6 ohm. Lijkt me niet zo heel erg lastig. Ik stuur hier met een simpele Philips surroundversterker autospeakers aan met een nominale impedantie van 4 ohm.
edit: Damn, de bijlage is te groot. Hij is hier te vinden.
Groeten,
Mischa
een goede versterker is toch stabiel?
deze speakers verdienen in ieder geval een versterker op niveau
en met een full options ucd met een goede pre kun je een eind komen.
deze speakers verdienen in ieder geval een versterker op niveau
en met een full options ucd met een goede pre kun je een eind komen.
In het algemeen kun je ervan uitgaan dat de 700 versie de lat net weer wat hoger legt. Het verschil met een 400 zal echter klein zijn. Verder zijn de UCD modules beperkt in het aantal amperes dat ze af kunnen leveren (resp. 10/20/28A), en met een speaker die een heel lage impedantie heeft zul je meer reserve willen dan met een eenvoudig aan te sturen speaker.Wat kan de reden zijn dat je een 700 Watt versie nodig hebt.
Ik vind uitspraken als "er is een versterker van .... euro nodig" vrij zinloos. Er zijn zoveel versterkers, met zoveel verschillende basisprincipes dat er altijd wel iets te vinden zal zijn met een lager prijskaartje dat toch een goed resultaat geeft.
Maak je om de voorversterking maar geen zorgen: de Denon zal vast wel analoog in hebben. Aangezien mijn DAC/Pre wel single ended uit heeft kunnen we die er altijd tussen zetten, en de Denon vergelijken met de UCD.
-
TonioRoffo
Ik gebruik die zo nu al 5jAls ik de AVR4306 als voorversterker/DAC zou gebruiken kan het dan geen kwaad dat ik er helemaal geen voor speakers aan heb hangen? Want als ik het volume dan opdraai moet het wel zo zijn dat de versterker ziet dat er geen speaker aan hangt en dan misschien de power op die kanalen uitzet. Geen idee of dat kwaad kan, open speaker uitgangen.