de vader van een vriend van m'n dochter wil van z'n surround melkpakken af, en naar gewoon goede stereo toe. zelfbouwen heeft-ie geen trek in helaas (al was t maar omdat hij t snel spelend wil hebben), dus op zoek naar iets kant&klaars. Hij had al vrij snel door dat hij bij de Mediamarkt en Expert niet aan het juiste adres was, dus vroeg hij mij om advies en/of geestelijke ondersteuning.
Nu is het een eeuwigheid geleden dat ik wat bij een hifizaak gekocht heb, en ben dus absoluut niet bekend met welke zaken er nou in de buurt zitten

ik ken Hobohifi op zuid, en Pluimgraaff in Vlaardingen, maar daar houdt het wel mee op. Hij zoekt een goed maar niet al te duur setje (denk max €2k voor de receiver, CD/BR speler, 2luidsprekers), niets high ends dus. 1e stap is dus op zoek naar een zaak die in dat segment van de markt zit, maar wel serieus is, dus minimaal de mogelijkheid geeft om een in de winkel beluisterde set ook thuis uit te proberen (al helemaal omdat hun woonkamer waarschijnlijk niet de makkelijkste is qua akoestiek).
wie heeft er wat tips? en hoe dichter bij Berkel&Rodenrijs hoe liever uiteraard....