First Build ( Black Beauty + TA2024 )

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Mphus schreef:
Beste spammetje,

Ik ben ook bezig met het bouwen van een TA 2024 http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=11665, ik voeg me af welke elko's (waarden) jij hebt toegepast en hoe je dat dan aansluit?

Ik hoop dat je me kunt helpen,

Bedankt Daan
Je bent goed bezig! Ik heb ze van de inkoopactie waar ik ook me TA2024 vandaan heb.
Het zijn 4700µF 16v Elco x2. Kijken even bij Conrad of een andere elektrozaak. Dick best is ook een aanrader voor zulke dingen ( http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... ductId=301 ).
Aansluiten Elco's
Aansluiten Elco's
Je moet goed kijken wat de plus en min is. De min is de kant met de grijze streep met minnetjes.
Ik heb gewoon speaker kabel gepakt om ze tussen de jack en het bordje te solderen ( zie foto's ).
Als je nog meer info nodig hebt hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door Mphus »

Bedankt voor de snelle reactie!

Maakt het nog uit of die 4700µF waarde wat hoger is? Het is toch zo dat hoe groter de waarde deste meer spanning opgeslagen kan worden?

Bedankt!
Daan
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door Lieuwe »

Volgens mij maakt de waarde niet zoveel uit, groter dan 4700uF mag ook wel, want het is in principe gewoon een buffer, dus als de amp opeens veel stroom nodig heeft kan hij het lekker snel uit de condensator trekken. Als hij het uit de voeding moet halen (zitten veel kleinere condensatoren aan het einde), dan kan de voeding de amp nekken op het moment dat er veel stroom nodig is. Mij lijkt dat voor een ta2024 2x 4700uF wel voldoende is. Voor een iets dorstigere amp zou ik voor 2x 10.000uF gaan ;). Ik kan het mis hebben, want ik ben hier niet een hele expert in, maar dit denk ik erover :lol: .
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Liewe heeft helemaal gelijk. Deze amp heeft meer dan genoeg aan 2x 4700uF.
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Weer een update, zaterdag de voorkantjes afgemaakt. Is aardig gelukt zo voor de eerste keer.
Moest 1 voorkant wat bijwerken omdat er wat teveel af was gegaan.
Deze week het filter in elkaar zetten.
Voorkantjes
Voorkantjes
Bijwerken
Bijwerken
Speaker erin om te passen
Speaker erin om te passen
Begin het virus echt te krijgen. Laatste tijd aardig wat gedaan en veel geleerd. Dit blijft niet mijn enigste project :D .
Zit al na te denken over een sub project, maar eerst deze afmaken voordat ik met wat nieuws ga starten.
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Ik had gisteren vrij en vandaag dus lekker bezig geweest.
Gisteren de filters in elkaar gezet. Vandaag bezig met de aansluitingen en latjes waar me filter op moet komen.
Dat laatste is nu aan drogen vandaar deze update:
Filter
Filter
Filter onderkant
Filter onderkant
Aansluitingen
Aansluitingen
Gesoldeerd
Gesoldeerd
Ik dacht dat het een hel ging worden om die terminals aan te sluiten maar dit ging onwijs makkelijk.
Wat ik wel weet is dat ik in de normale weken niet toe kom aan me speakers :evil: , gelukkig heb ik nu vrij en ga ik straks weer verder wat ik vermaak me er prima mee :D .
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Filters zitten vast. Andere zit iets minder mooi omdat de condensator buiten de printplaat valt.
Filter
Filter
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Ze zitten in elkaar en er zit een laag grondverf op + 1 laag verf.
voorkant
voorkant
achterkant
achterkant
Ik hoop dat ze beeldig worden maar niet zwart :P.
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Ze zijn af :D sinds woensdag avond! Ze klinken wel erg lekker zeg, het eerste nummer wat ik aanzette kwam er gelijk super uit. Het laag is ook goed aanwezig wat ik toch niet verwacht had. Wist totaal niet wat ik kon verwachten van me eerste zelfbouw project. Met dit resultaat smaakt het naar meer O:) .
Heb al wat korte luister sessies gehad maar vandaag ga ik eens op me gemak wat game en muziek luisteren. Nu tijd voor wat foto's.
bijna af
bijna af
klaar
klaar
klaar2
klaar2
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door MechanicalAnimal »

Top man! Die zijn echt leuk :D .

projectje voor op zolder in de berging voor klusmuziek!
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Thanks ! Ben er ook zeer blij mee :D ben nu een oud cd'tje van Tiesto aan luisteren :P .
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door EppeRRR »

Ziet er goed uit die behuizingen, en al helemaal omdat het je eerste zelfbouwproject is :D
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door cobaltjeh »

Die zien er erg netjes uit, hebben ze een kleurtje gekregen met een roller, of met de spuitbus?
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Is gedaan met een roller. Heeft even geduurt maar dan heb je ook wat :P.
Klinken steeds beter :D HenkJan bedankt voor het ontwerp!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door b_force »

Hoe zit het trouwens met de subwoofer?
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Hoe bedoel je? Over de speakers ze kunnen prima draaien in 2.0.
Die subwoofer komt er zeker gewoon al omdat ik het leuk vind om er eentje te maken.
Met een subwoofer wordt het alleen maar beter + echte lekkere Hardstyle bass moet gewoon uit een grootte driver komen :twisted: .
( zit nog steeds te twijfelen tussen jou sub, TangBand W8-740P of een CSS TRIO8 ).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door b_force »

spammetje schreef:
Hoe bedoel je? Over de speakers ze kunnen prima draaien in 2.0.
Die subwoofer komt er zeker gewoon al omdat ik het leuk vind om er eentje te maken.
Met een subwoofer wordt het alleen maar beter + echte lekkere Hardstyle bass moet gewoon uit een grootte driver komen :twisted: .
( zit nog steeds te twijfelen tussen jou sub, TangBand W8-740P of een CSS TRIO8 ).
Het hangt van het budget af natuurlijk.
Gesloten Peerless subje is ook best leuk. :D
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Peerless is zeker leuk maar ik wil het klein en gesloten houden. Als ik daar naar kijk is de TangBand het meest ideaal maar ik weet niet hoe makkelijk die omgaat met Hardstyle. Hoe laag is eigenlijk de bass van Hardstyle 55hz?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door b_force »

Die Peerless kan in dezelfde kist als die minisub van mij.
Dus ongeveer 30x30x30 cm
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door spammetje »

Je bedoelt jou ontwerp met de XXLS10?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: First Build ( Black Beauty + TA2024 )

Bericht door b_force »

spammetje schreef:
Je bedoelt jou ontwerp met de XXLS10?
Ja, als je goed kijkt zie je ook in de startpost (en titel) dat hij geschikt is voor 4ohm versie van de XXLS10
Gesloten