Kleiner maken dan 47 ohm. Het gaat er toch om dat de torren niet verdampen? In saturatie gaat de boel zo toch wel bij clippen.SSassen schreef:Misschien dat Peter nog een suggestie heeft?
oBlivious, een klasse B versterker met allure
Moderator: Beheerdersteam
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Dat werkt dus niet, dan loopt er onvoldoende stroom, dat probeer ik in m'n vorige reactie al aan te geven
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Het probleem zit in je stroomspiegel van je ltp, iets waar je gewoon geluk met gehad hebt, want dat werkt zoiezo praktisch toch niet 100% met een darlington.
( zal ook wel de reden zijn waarom je tailcurrent zo groot is, dat icm de 100 is maar juist genoeg val )
Extra stroomspiegel of diodenovergang is nodig. Of groter weerstanden dan 100E.
Denk bij je vas zoals je bij je outputpair doet en 90% van de problemen verdwijnen ook.
Waarom trouwens die rare omzet van je cascode bij je ltp, T15 kan toch vervallen als je de waarde van die bovenste stroombron bij je ltp stroombron opteld.
mvg Rudy
( zal ook wel de reden zijn waarom je tailcurrent zo groot is, dat icm de 100 is maar juist genoeg val )
Extra stroomspiegel of diodenovergang is nodig. Of groter weerstanden dan 100E.
Denk bij je vas zoals je bij je outputpair doet en 90% van de problemen verdwijnen ook.
Waarom trouwens die rare omzet van je cascode bij je ltp, T15 kan toch vervallen als je de waarde van die bovenste stroombron bij je ltp stroombron opteld.
mvg Rudy
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Sander, als Co aan het werk is gezet, dan heb jij zeker tijd om aan je klasse B te sleutelen
?
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
+1dre schreef:zijn er al wat vorderingen?
Kan er bijna niet meer van slapen
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Geen vorderingen, druk geweest met andere zaken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Hoi Sander,SSassen schreef:Geen vorderingen, druk geweest met andere zaken.
Mag ik vragen waarom je niet gewoon voor de MinimA een mooie print ontwerpt? Die versterker is feitelijk al klaar en scheelt je dus alle ontwikkeltijd.
Ik ben reuze benieuwd naar die versterker en ik denk velen met mij.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
De MinimA heeft een heleboel zaken niet die de oBlvious wel heeft, zo ontbreekt 't aan clip- en overstroombeveiliging, en is de topologie toch duidelijk de mindere van de oBlivious. Als ik ergens (kostbare) tijd in ga steken dan liever in iets nieuws, niet oude wijn in nieuwe zakken.Christian schreef:Mag ik vragen waarom je niet gewoon voor de MinimA een mooie print ontwerpt? Die versterker is feitelijk al klaar en scheelt je dus alle ontwikkeltijd.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Doe rustig aan hoor, we hebben alle tijd... 
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Hoe staat het met deze versterker
.
De soldeerbout ligt al maanden klaar
.
De soldeerbout ligt al maanden klaar
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Door een schreeuwend gebrek aan vrije tijd is dit ontwerp nog niet uit de simulator gekropen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Zo, na maanden van afwezigheid weer eens in de simulator gekropen. Eerst eens flink met de bezem erdoorheen gegaan want er zaten me toch een partij spinnewebben. Maar goed, hieronder de laatste versie van de oBlivious, een uitgeklede versie, nog steeds met allure, maar dan zonder al die opsmuk. Oh ja, en Jan, dat bidden richting Purmerend heeft geholpen, want ik heb d'r weer zin an zoals ze dat in 't noorden zeggen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audiofiel gebedsgenezer
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audiofiel gebedsgenezer
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Wat heb je er allemaal aan veranderd?
Heel fijn dat je er weer zin in hebt
. Ben weer toe aan een nieuwe uitdaging
.
Heel fijn dat je er weer zin in hebt
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Een hele berg cascodes eruit gehaald en een aantal (hulp)referentie spanningen voor de cascodes. Per saldo zorgden ze namelijk niet voor betere vervormingscijfers omdat de oorzaak van de vervorming elders zit. Kortom, ze waren in feite niet nodig.Forza schreef:Wat heb je er allemaal aan veranderd?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
SSassen schreef:Sander Sassen - Audiofiel gebedsgenezer
SSassen schreef:Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
SSassen schreef:Sander Sassen - Beëdigd versterkerhypnotiseur
Ik zie dat mijn geestesgedachten Purmerend hebben bereikt
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op do 07 okt 2010, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Ik dacht ook al, het word tijd voor een "Chip kietelaar", maar dan wel een echte Audiofiele
.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
t gaat wel achteruit in Audiofielië, vroeger waren t maagden in t maanlicht, nu Sander bij een blauwe LED 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
In dat geval even een waarschuwing vooraf, zelfs met blauwe LED verlichting ben ik niet woest aantrekkelijkHenkjan schreef:t gaat wel achteruit in Audiofielië, vroeger waren t maagden in t maanlicht, nu Sander bij een blauwe LED
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gecertificeerd kabelfluisteraar
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
SSassen schreef:In dat geval even een waarschuwing vooraf, zelfs met blauwe LED verlichting ben ik niet woest aantrekkelijk
