Na veel zoekwerk uiteindelijk een keuze kunnen maken, en gister heb ik de eerste componenten kunnen kopen om alvast een start te maken.
Hoewel ik vrij weinig ervaring en kennis heb van electronica, is dit voor mij een enorme uitdaging om te maken. Zeker gezien het feit dat het plan al een paar jaar speelt maar nooit 'van de grond' is gekomen, maar dankzij een behulpzame collega toch de nodige dingen heb kunnen kopen om toch maar eens aan de slag te gaan
Zoals jullie dus begrijpen is dit dus ook een enorm leerproject voor mij, en zal ik daarom ook vrij vaak/veel vragen stellen mbt. het ontwerp en de keuze van de overige componenten.
Allereerst maar eens wat plaatjes, zie hier mijn inspiratiebron/schema wat ik wil gebruiken:
(Klik voor vergroting)En hier een greep uit het assortiment wat ik al heb aan componenten om van start te gaan (let niet op de kwaliteit, wou even snel foto's knippen
De voedingstravo en 3 maal de PCL86

De voedingsspanningen (wisselspanning onbelast) op alle 4 pootjes

3 maal de buizenvoetjes, een 'sandwich' printplaat en 8 kabeltjes met aan weerszijden zo'n 'krokedillenklem'

Mijn eerste zorg is de voeding, ik weet niet of ik deze ook 100% kan overnemen of als ik een lichte aanpassing moet maken. Weet ook nog niet welke spanning ik ga pakken van de travo af, de 12v zal uiteraard voor pootje 4 en 5 gebruikt worden voor de gloei, maar me collega had even 4 diodes gesoleerd voor gelijkspanning.
Zo heb ik dus een 12v en een 310v gelijkspanning om het moment, maar heb daarintegen ook geen flauw idee hoeveel volt de PCL86 daadwerkelijk aan kan.
Kan iemand mij daar mee bij helpen?
Tevens wil ik (voordat het tin erop komt) een schets maken met behulp van software, zat zelf te denken aan Fritzing zodat er vanaf hier gecontroleerd kan worden of ik het ook goed ga maken, iemand ervaring met deze software of suggesties voor andere?
Behuizing is de eerste basis al voor gelegd, ben zelf timmerman van beroep dus mijn materiaalkeuze zal voor een groot deel uit hout bestaan. Meer info plaats ik hier wel wanneer hij ruwweg in elkaar is gezet
Alvast bedankt, en ik zal proberen zoveel mogelijk dit topic up-to-date te houden.