eeeeeeh weet het even zo niet meer de een zegt wil wel ander weer niet??
ben even een voorbeeld kast te maken zal morgen alle foto's er even op zetten
dan hoor ik het wel even aan,
groeten ralf bedankt voor alle reactie's
speaker setje peerless gekocht.
Moderator: Beheerdersteam
-
peerlessralf
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 19 sep 2010, 14:57
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: speaker setje peerless gekocht.
Wil je het liefst gewoon een stel goeie speakers, maar heb je geen zin in een project dat gauw een paar maanden kan duren, kijk dan uit naar andere opties. Als je het leuk vindt om er in te duiken en je te verdiepen in luidsprekerbouw, zet dan dit project door! De drivers zijn goed en ik denk dat er een heel goed klinkende luidspreker mee te bouwen is.
Een aantal zaken voor je op een rijtje:
* Simuleer de woofer in winISD om te zien hoe groot de benodigde kast is voor een bepaalde afstemming
* Zoals al gezegd, is het verstandig om deze drivers op de voorkant van het baffle te plaatsen.
* Denk vooral ook na over de vorm van de behuizing; een doosvorm is het meest eenvoudig te bouwen, maar door afschuining en vooral het aanbrengen van een grote radius op de randen kun je diffractie verminderen en dat hoor je duidelijk terug in een mooiere klank. Zie de volgende afbeeldingen:


Een aantal zaken voor je op een rijtje:
* Simuleer de woofer in winISD om te zien hoe groot de benodigde kast is voor een bepaalde afstemming
* Zoals al gezegd, is het verstandig om deze drivers op de voorkant van het baffle te plaatsen.
* Denk vooral ook na over de vorm van de behuizing; een doosvorm is het meest eenvoudig te bouwen, maar door afschuining en vooral het aanbrengen van een grote radius op de randen kun je diffractie verminderen en dat hoor je duidelijk terug in een mooiere klank. Zie de volgende afbeeldingen:


