In eerste instantie leek het me erg leuk om een buizenversterker te bouwen maar aangezien hier toch het nodige aan hoogspanning in zit en het al snel erg duur uitpakt leek me dit geen goed idee. Na wat rondgeneus heb ik besloten dat een complete versterker wil gaan bouwen van meerdere beschikbare kitjes. Ik heb de skills om wat inelkaar te solderen volgens een schema. Met betrekking tot de theorie er achter heb ik nog veel te leren en dat is ook een van de doelen van dit project. Een mens moet wat te doen hebben dus dat was ook een van de redenen om weer eens een projectje te gaan doen. En hopelijk eindig ik met een leuk eindresultaat.
De eerste stap heb ik vandaag genomen. Ik heb 2x PCB'tjes voor een 150W mono eindversterker op basis van 3x een LM3886 besteld. Hiervan heb ik foto's als bijlage aan dit bericht toegevoegd. De reacties in de feedback van de verkoper waren goed. Volgens de omschrijving zijn de PCB's op basis van een "Jeff Rowland" ontwerp. Ik heb wat gegoogled en ze lijken ook wel erg veel op de PA150.
Wat ik hier verder nog omheen wil bouwen:
- Een voorversterker (waarschijnlijk met een buisje)
- Speaker protection
- Input selector en volume control
- Voeding (evt met startup delay)
Ik weet er nog weinig van dus ga vast een hoop vragen stellen en kan zeker tips gebruiken!
