Even kennismaken

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bryston power
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Even kennismaken

Bericht door Bryston power »

Beste mensen,

Mijn naam is Gerwin, 32 jaar en gek op audio. Na een aantal jaren flink wat met doosjes te hebben geschoven ben ik uitgekomen op een set die bestaat uit:

- Bryston BP 25
- Bryston 3B NRB
- ADAM A.R.T Column MK1
- Arcam 72T
- Arcam 88+

Nu is het zo dat grote speakers zoals de adams bij mij in de ruimte verkeerd gaan op moment dat het wat harder gaat. Ook de voorganger de Quadral Aurum 9 was eigenlijk geen succes. De reden dat ik altijd voor wat grotere systemen heb gekozen is omdat ik bang was om wat te missen.
Na meerdere sets te hebben gehoord blijkt ook dat klein fijn kan zijn zodoende dat er nu een setje Guru QM 10 tijdelijk staat te spelen.
Op zich een hele goede monitor echter vind het mid wat dun, maar goed van alle monitoren die ik heb gehoord en dat zijn er een aantal vind ik deze toch mee van de betere.

Op moment dat je nog beter wilt zal ik waarschijnlijk nog dieper in den buidel moeten tasten vandaar dat ik eens ga denken of zelfbouw niet beter is voor mij.
Dus zodoende ben ik hier terecht gekomen afvragend of jullie wellicht mij kunnen helpen alszijnde advies etc.

Mvg,

Bryston
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Even kennismaken

Bericht door Henkjan »

Ha die Gerwin, welkom hier!
MrCaBLeGuY

Bericht door MrCaBLeGuY »

Welkom op het forum en veel plezier hier!
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Welkom in het ZBA gemeenschap 8)
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Welkom Gerwin op ZBA. Voor een goede monitor zou eens kunnen kijken op de site van Tony Gee, of eens gaan luisteren naar de monitor speakers van scanspeak.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Leuk! Met zelfbouw is zoooooveel mogelijk!

Ik ga eens een knuppel in een hoenderhok gooien, want wat je zou kunnen doen, is je kamer en de speakers (samen met de versterker) als 1 systeem beschouwen en ervoor zorgen dat dát goed klinkt! Je zou daar eens over kunnen nadenken.

Dus niet een speaker ontwerpen die in een dode kamer perfect klinkt, maar een heel systeem ontwerpen dat in jouw ruimte uitstekend klinkt! Met name in laag is er dan bijzonder veel winst te behalen.

Een veelgebruikte manier hiervoor is het toepassen van een actief scheidingsfilter (vooor flexibiliteit en gemak kan je daar een DSP voor zetten) en actieve speakers. Ik besef me dat het een volledige andere strategie is dan je huidige set, want je zult dan geen bryston eindbak meer gebruiken (hooguit voor het laag), maar eerder een 6 kanaals eindversterker nodig hebben.

Laat het eens op je inwerken. Misschien is het een idee om eens in je huidige setup te gaan meten en in je kamer eens te meten waar het nu precies fout gaat. Ik ben ervan overtuigd dat in kamer-correctie voor de meeste sets de meeste winst te behalen is. Zelfbouw en correctie gaan goed en betaalbaar samen. :)
Bryston power

Bericht door Bryston power »

Waar het fout gaat is dat ik in de breedte speel en dat ik de speakers kort tegen de muur aan moet zetten. Om een indicatie te geven een circa 30 cm wat voor grote br systemen funest is.
Tja, ik ben niet gebonden aan de bryston echter de voorversterker ben ik wel zuinig op om die zomaar weg te doen.
In principe sta ik open voor veranderingen en wil me langs deze weg goed en duidelijk laten informeren.
Op dit moment voelt het een beetje als van ik weet wel waar ik heen wil maar weet niet hoe de weg te bewandelen. Daarmee bedoel ik weet wel qua klankkleur cq systeem wat ik wil, maar hoe nu verder.
Wat tegenwoordig ook een rage is en goed ontvangen wordt is het UCD gebeuren wat wellicht ook wel interessant kan zijn.
Plaats reactie