DAC voor M-audio transit

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

DAC voor M-audio transit

Bericht door DIY_peter »

Ik heb een netbookje dat ik, via mijn M-audio transit, op mijn hifi wil aansluiten.
Mijn cd's ga ik rippen naar flac formaat.


Ik vermoed dat de dac in die transit niet van een hoog niveau is.
Is het aan te raden hiervoor een (niet te dure) dac te bouwen? Iets dat een optische IN heeft en ongebalanceerde analoge OUT.
Ik zoek geen high end, maar wel iets dat me ongeveer dezelfde kwaliteit biedt als een degelijk cd-speler.


Links naar schema's, of DIY kits zijn welkom.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door Pjotr »

In de Transit zit een AKM DAC en die is beslist niet slecht. Enige ramp zijn die wacky 3,5 mm plugjes. Die zou je kunnen vervangen door cinch maar dan moet je het hele printje wel in een ander doosje schroeven. Alternatief is het HK Dacje optisch aansluiten, dat klinkt beslist beter dan de Transit op een goede set.

Wat ook een verbetering gaf bij mij is om de Transit vanuit een apart hubje met eigen voeding te voeden i.p.v. direct uit de laptop.
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door DIY_peter »

Pjotr schreef:
In de Transit zit een AKM DAC en die is beslist niet slecht. Enige ramp zijn die wacky 3,5 mm plugjes. Die zou je kunnen vervangen door cinch maar dan moet je het hele printje wel in een ander doosje schroeven. Alternatief is het HK Dacje optisch aansluiten, dat klinkt beslist beter dan de Transit op een goede set.

Wat ook een verbetering gaf bij mij is om de Transit vanuit een apart hubje met eigen voeding te voeden i.p.v. direct uit de laptop.
HK dacje? ben even niet mee

Dat 3.5mm plugje is toch niet echt een probleem? Ik laat die transit constant ingeplugd.
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door DIY_peter »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door Pjotr »

DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door DIY_peter »

klopt het dat ik met deze kit de transit niet eens nodig heb?

http://cgi.ebay.com/Hi-End-24-192-DAC-D ... 1c1563603c
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DAC voor M-audio transit

Bericht door Pjotr »

Die ken ik niet, zo te lezen gebruiken ze de PCM2702 als USB receiver. Geen wonder van kwaliteit en een chip die je in de goedkoopste USB doosjes vindt. In de Transit zit een betere receiver. Voor Windows zijn er eigenlijk maar 2 goede losse USB -> S/PDIF interfaces. De Musiland 01-USD en de M2Tech http://www.m2tech.biz/products.html (Gebruiken beide dezelfde Xilinx chipset). Dit zijn voor zover ik weet de enige 2 die echt met een a-synchroon data transport over de USB werken.

Musiland maakt ook complete a-synchrone USB Dacs met een BB DAC chip er in. Zoek op EBay/Google naar Musiland.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”