Versterker bouwen met 4% kennis

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Stuur hem maar terug, dan stuur ik hem wel naar de maker in China.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Arno schreef:
Stuur hem maar terug, dan stuur ik hem wel naar de maker in China.
Waarom zou je dat doen? :?

Krijg je dan een nieuwe? Jippie! :roll:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door dre »

stuurt ie `m eindelijk op...... :roll:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

v-bro schreef:
Arno schreef:
Stuur hem maar terug, dan stuur ik hem wel naar de maker in China.
Waarom zou je dat doen? :?

Krijg je dan een nieuwe? Jippie! :roll:
Tsja, geld voor iets anders heb ik niet, en blijkbaar zie jij er ook niet echt wat in. Ik heb hier wel een mooie behuizing staan waar al aardig wat uren in zijn gaan zitten.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Tja, weet niet of je nog steeds jezelf gedeisd moet houden op de freesbank, maar als je slechts één van die projectjes van mij zou kunnen doen kun je wel een werkend proto board ervoor in ruil krijgen. Maar moet effe kijken of ik er nog een heb en of die werkt...

Als je dat een idee vind? Kost het je in ieder geval niet direct geld toch?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door FR_Aad »

Zonde
Zo'n mooie behuizing verdiend een versterker.
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door EppeRRR »

FR_Aad schreef:
Zonde
Zo'n mooie behuizing verdiend een versterker.

Idd, volg dit topic al vanaf vrij vroeg in het begin en moet zetten dat deze versterker zeker een boed binnenwerk verdiend :D

Het is trouwens ook heel mooi om te zien hoe mensen hier elkaar tot nu dienst kunnen zijn :D
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door RobertD »

Prima behuizing voor een Gainclone, die kosten echt niet veel.

(De kreet "slepend" in de topic titel is wel heel erg van toepassing nu...)
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Ja, ik vind het ook erg jammer, maar ik ben sinterklaas natuurlijk ook niet. :roll: Had het ding graag gratis en voor niets geupgrade, maar dan moet hij het wel doen...

Nu ziet het er naar uit dat er een (best dure) nieuwe TA3020 chip op moet... :(
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

v-bro schreef:
Nu ziet het er naar uit dat er een (best dure) nieuwe TA3020 chip op moet... :(
Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar hoe komt die chip ineens kapot dan?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

RobertD schreef:
Prima behuizing voor een Gainclone, die kosten echt niet veel.
Volgens mij is het voltage van mijn trafo dan niet juist.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Dat weet ik ook niet, weet het ook niet 100% zeker voor ik er dingen van af haal van het board. Er is niet zoveel aan, spanning er op en de 5V en 10V maakt hij zelf. Is zeker raar...

Heb er nog geen spanning op aangesloten omdat ik vrij zeker weet dat er dan ergens rook uit gaat komen. 200 ohm op 5V, reken maar uit wat voor stroom er dan gaat lopen, dat gaat echt niet goed komen hoor!

Inderdaad is je voedingsspanning te hoog voor een gainkloon....
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door RobertD »

Arno schreef:
RobertD schreef:
Prima behuizing voor een Gainclone, die kosten echt niet veel.
Volgens mij is het voltage van mijn trafo dan niet juist.
Welke spanningen levert jouw trafo?
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Vinculum »

Ik heb een complete (en werkende) dual mono gainclone liggen met Amplimo ringkerntrafo... Ruilen voor dat mooie kastje? ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door hannesie »

Vinculum schreef:
Ik heb een complete (en werkende) dual mono gainclone liggen met Amplimo ringkerntrafo... Ruilen voor dat mooie kastje? ;)
Helemaal niet, ben je nou helemaal :evil: :evil: :wink: enz.

Als dat pakketje zolang onderweg is geweest, in hoeverre is dan de vervoerder aansprakelijk??

Zit hier geen verzekering, of een andere optie tussen, om dit probleem te tackelen

Gezien je mooie ontwerp moet er gewoon een mooi werkend printje in !!!!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Als dat pakketje zolang onderweg is geweest, in hoeverre is dan de vervoerder aansprakelijk??

Zit hier geen verzekering, of een andere optie tussen, om dit probleem te tackelen
Dat het pakket zolang onderweg was, was een grap omdat ik er zolang over heb gedaan om het op de post te doen.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Soundexcel »

Heb er nog geen spanning op aangesloten omdat ik vrij zeker weet dat er dan ergens rook uit gaat komen. 200 ohm op 5V, reken maar uit wat voor stroom er dan gaat lopen, dat gaat echt niet goed komen hoor!
Ik snap hem niet helemaal. Met die stroom kan je net een led aankrijgen...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door dre »

ik heb nog wel een reciever voor je,wel een oudje een akai aa-1150.
ik hoor het wel.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Soundexcel schreef:
Heb er nog geen spanning op aangesloten omdat ik vrij zeker weet dat er dan ergens rook uit gaat komen. 200 ohm op 5V, reken maar uit wat voor stroom er dan gaat lopen, dat gaat echt niet goed komen hoor!
Ik snap hem niet helemaal. Met die stroom kan je net een led aankrijgen...

Er hangt ook geen led aan... Het 5v circuit hoort 20mA te trekken en da's 400 ohm en bij mijn TA3020 versterker meet ik dat ook keurig zoals het hoort. Dit zo aansluiten betekent twee keer zo hoge I5V en dat betekent gewoon rook! :(

Verreweg de meeste gewone leds trekken trouwens ook maar 20mA...
Laatst gewijzigd door v-bro op do 16 sep 2010, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

RobertD schreef:
Welke spanningen levert jouw trafo?
Mijn trafo levert 2x42V. Na gelijkrichting zou dat dan op zo'n 58V uitkomen.
Ik moet dus op zoek naar iets wat daarop kan draaien. Ucd-400 zou een mogelijkheid zijn, maar dat is te duur. Misschien dat 41hz een kit heeft.
Het moet natuurlijk ook allemaal wel passen qua formaat.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Een 41hz kit is ook duur hoor, en moet je vaak nog aparte 5V en 10V voedinkjes bij hebben ook... En aparte gelijkrichting en buffer elco's.. En je moet het ook nog (zelf) bouwen... Maar dan heb je wel vind ik het beste wat mogelijk is met Tripath chips, er zijn niet voor niets een hoop mensen erg weg van...

Maar goed, ik moet nog even door mijn oude doos met rommel heen om te kijken of ik nog zo'n proto board heb van een AMP7 of AMP15 ofzo. Die had ik met zeer goede componenten opgebouwd hoor, dus vergis je niet in de prestaties van zo'n proto board!

En je hebt een ringkern, dus die 5V en 10V zijn ook zo te regelen door een paar simpele windingen toe te voegen aan de buitenkant van de trafo. Mooi is wel dat je dan een volledig gescheiden spanning maakt voor het zeer gevoelige 5V circuit. Wat het ruisniveau vaak nog lager maakt...

Ik stuur dit mormel wel terug en dan regelen we wel wat als je interesse hebt...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
RobertD schreef:
Welke spanningen levert jouw trafo?
Mijn trafo levert 2x42V. Na gelijkrichting zou dat dan op zo'n 58V uitkomen.
jammer, als het nou de helft was, had je voor 4 tientjes zo'n Sure bordje kunnen laten komen (zo'n ding wat MichaelB in z'n TV speaker heeft zitten)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Vinculum schreef:
Ik heb een complete (en werkende) dual mono gainclone liggen met Amplimo ringkerntrafo... Ruilen voor dat mooie kastje? ;)
:lol:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Vinculum »

Het was te proberen toch? ;) Ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet wat de bedoeling is maar beschouw het als een compliment dat je zo'n mooie kast gemaakt hebt!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Stel, ik ga sparen voor twee ucd-400 modules. In tegenstelling tot de module die ik nu heb, zitten daar geen gelijkrichters en voedingselco's onboard. Hoe klein, in afmetingen, zou ik die gelijkrichters/elco's kunnen maken?
Plaats reactie