Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Paul »

Is er al sprake van enige vorderingen / meer concrete vooruitzichten mbt de 6channel dsp?
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Hypex_support »

Paul schreef:
Is er al sprake van enige vorderingen / meer concrete vooruitzichten mbt de 6channel dsp?
Ik heb zojuist geantwoord op http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=100
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Ivo »

Ik wil een AS2.100 Digital aanschaffen. Ik wil graag de afstandbediening erbij gebruiken. Begrijp ik goed uit de handleiding dat er bij de AS2.100 een control panel wordt meegeleverd en ik alleen de afstandbediening bij moet bestellen?
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Ivo »

Ter aanvulling/verduidelijking: ik zie namelijk dat de IR-sensor zit in de control panel en de touch panel, ik zie niet in de handleiding dat er ook een IR-sensor zit op de AS2.100 zelf. Dus een touch of control panel is überhaupt nodig voor de afstandbediening en ik begrijp uit de handleiding zelf dat de control panel inbegrepen is?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Henkjan »

klopt, de AS2.100 wordt standaard geleverd met het control panel, waar ook een IR oog op zit.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Ivo »

Mooi, morgen bestellen. Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Chris_T »

Ivo schreef:
Ik wil een AS2.100 Digital aanschaffen. Ik wil graag de afstandbediening erbij gebruiken. Begrijp ik goed uit de handleiding dat er bij de AS2.100 een control panel wordt meegeleverd en ik alleen de afstandbediening bij moet bestellen?
Ik zou even wachten met het bestellen van een aparte afstandsbediening en eerst een eigen van bijvoorbeeld de tv proberen ;).
Zelf heb ik een Philips receiver ab gebruikt en die werkt prima met de AS2.100.

De IR sensor van de AS2.100 is trouwens bijzonder gevoelig, zelfs wanneer ik de ab op een andere muur richt (via muurtje naar muurtje infrarood laten weerkaatsen) reageert de control panel nog.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Ivo »

Ah, goede tip. Ik heb een Philips televisie, dus dat is hoopvol.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door bas focal m180 »

De psc2.700 kan volgens de specs 1200watt kortstondig leveren.
Of per kanaal 700 watt max 4 ohm maar niet beide kanalen tegelijk.

Je kan beide kanalen bruggen, maar verder niets te vinden aan welke belasting in Ohm.
De ucd 700 kan wel 2 ohm maar niet langdurig op vol vermogen +-350 watt.

Een psc2.700 in brug zal dan 700watt leveren bij 4 ohm, is dit correct.
Of mag / kan ik deze vraag beter rechtstreeks aan hypex stellen.

In hoeverre is deze dsp versteker te gebruiken als mono sub versterker?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

De nieuwe website van Hypex is in de lucht.

http://www.hypex.nl/

Onder products kun je zien waar het de komende tijd heen gaat oa qua plate amps........
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Om specifiek te zijn:

http://www.hypex.nl/oem-audio-amplifiers/

De nieuwe range Ncore/smps amps.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Onder products kun je zien waar het de komende tijd heen gaat oa qua plate amps........
Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie nog steeds dezelfde plate amps die al jaren in 't programma zitten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Henkjan »

ik zag alleen de DSP plate amps
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Om specifiek te zijn:

http://www.hypex.nl/oem-audio-amplifiers/

De nieuwe range Ncore/smps amps.
De nieuwe ncore/smps combo's gaan de basis vormen voor nieuwe plate amps icm dsp.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Zweitse »

Komt er ook nog iets nieuws voor DIY?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Hypex heeft ook een nieuwe site voor de DIY markt:

https://www.diyclassd.com/

Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn de oude plate amps met conventionele voeding uit productie gegaan.

Maar niet getreurd, er gaat leuk spul voor terug komen. Hypex heeft nu de NC-MP oem serie waar ze heel makkelijk nieuwe plate amps mee in de markt zetten. Dit zijn 1 of twee kanaals Ncore amps met ingebouwde smps en smps standby voeding. Ook is er een tweeter module die via een aparte connector aangesloten kan worden.
NCMP.PNG
plate.PNG
De dsp zal gebaseerd worden op het DLCP platform.

Dus straks mooi, nieuwe subamps in diverse vermogensklasses en 2/3 weg plate amps in diverse vermogensklasses en alles met DSP!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

Leuk en aardig allemaal, ik hoop wel dat ze wat gedaan hebben aan de betrouwbaarheid van de SMPS voedingen, de oude ringkernen blijven namelijk gewoon werken de SMPS voedingen echter niet, die geven er na een paar jaar de brui aan.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Een paar jaar is wel heel kort door de bocht Sander. :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Hypex heeft ook een nieuwe site voor de DIY markt:

https://www.diyclassd.com/

Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn de oude plate amps met conventionele voeding uit productie gegaan.
De dsp zal gebaseerd worden op het DLCP platform.
Dus straks mooi, nieuwe subamps in diverse vermogensklasses en 2/3 weg plate amps in diverse vermogensklasses en alles met DSP!
Ik zou liever zien dat er voor de DIY markt wat meer keuze zou komen in losse N-core modules, dus niet enkel nieuwe plate amp modules.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat is ook een optie.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dure grap :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dure grap :mrgreen:
Denk goedkoper dan 2x NC400 + 1 smps600.... Zit je op 830,-- ex BTW. De PSC2-400 gaat voor 275 de deur uit, en de prijsstelling met de nieuwe range zal ongeveer gelijk blijven.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ray5150 »

Zweitse schreef:
Ik zou liever zien dat er voor de DIY markt wat meer keuze zou komen in losse N-core modules, dus niet enkel nieuwe plate amp modules.
Waar zou je dan uit willen kiezen, wat voor verschillende features moeten die dingen hebben dan ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Zweitse »

Bijvoorbeeld de NC252MP voor een compacte meerkanaals versterker.
Plaats reactie