Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Is er al sprake van enige vorderingen / meer concrete vooruitzichten mbt de 6channel dsp?
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ik heb zojuist geantwoord op http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=100Paul schreef:Is er al sprake van enige vorderingen / meer concrete vooruitzichten mbt de 6channel dsp?
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ik wil een AS2.100 Digital aanschaffen. Ik wil graag de afstandbediening erbij gebruiken. Begrijp ik goed uit de handleiding dat er bij de AS2.100 een control panel wordt meegeleverd en ik alleen de afstandbediening bij moet bestellen?
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ter aanvulling/verduidelijking: ik zie namelijk dat de IR-sensor zit in de control panel en de touch panel, ik zie niet in de handleiding dat er ook een IR-sensor zit op de AS2.100 zelf. Dus een touch of control panel is überhaupt nodig voor de afstandbediening en ik begrijp uit de handleiding zelf dat de control panel inbegrepen is?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
klopt, de AS2.100 wordt standaard geleverd met het control panel, waar ook een IR oog op zit.
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Mooi, morgen bestellen. Bedankt voor de info.
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ik zou even wachten met het bestellen van een aparte afstandsbediening en eerst een eigen van bijvoorbeeld de tv proberenIvo schreef:Ik wil een AS2.100 Digital aanschaffen. Ik wil graag de afstandbediening erbij gebruiken. Begrijp ik goed uit de handleiding dat er bij de AS2.100 een control panel wordt meegeleverd en ik alleen de afstandbediening bij moet bestellen?
Zelf heb ik een Philips receiver ab gebruikt en die werkt prima met de AS2.100.
De IR sensor van de AS2.100 is trouwens bijzonder gevoelig, zelfs wanneer ik de ab op een andere muur richt (via muurtje naar muurtje infrarood laten weerkaatsen) reageert de control panel nog.
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ah, goede tip. Ik heb een Philips televisie, dus dat is hoopvol.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
De psc2.700 kan volgens de specs 1200watt kortstondig leveren.
Of per kanaal 700 watt max 4 ohm maar niet beide kanalen tegelijk.
Je kan beide kanalen bruggen, maar verder niets te vinden aan welke belasting in Ohm.
De ucd 700 kan wel 2 ohm maar niet langdurig op vol vermogen +-350 watt.
Een psc2.700 in brug zal dan 700watt leveren bij 4 ohm, is dit correct.
Of mag / kan ik deze vraag beter rechtstreeks aan hypex stellen.
In hoeverre is deze dsp versteker te gebruiken als mono sub versterker?
Of per kanaal 700 watt max 4 ohm maar niet beide kanalen tegelijk.
Je kan beide kanalen bruggen, maar verder niets te vinden aan welke belasting in Ohm.
De ucd 700 kan wel 2 ohm maar niet langdurig op vol vermogen +-350 watt.
Een psc2.700 in brug zal dan 700watt leveren bij 4 ohm, is dit correct.
Of mag / kan ik deze vraag beter rechtstreeks aan hypex stellen.
In hoeverre is deze dsp versteker te gebruiken als mono sub versterker?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
De nieuwe website van Hypex is in de lucht.
http://www.hypex.nl/
Onder products kun je zien waar het de komende tijd heen gaat oa qua plate amps........
http://www.hypex.nl/
Onder products kun je zien waar het de komende tijd heen gaat oa qua plate amps........
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie nog steeds dezelfde plate amps die al jaren in 't programma zitten?ds23man schreef:Onder products kun je zien waar het de komende tijd heen gaat oa qua plate amps........
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
ik zag alleen de DSP plate amps
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
De nieuwe ncore/smps combo's gaan de basis vormen voor nieuwe plate amps icm dsp.ds23man schreef:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Komt er ook nog iets nieuws voor DIY?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Hypex heeft ook een nieuwe site voor de DIY markt:
https://www.diyclassd.com/
Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn de oude plate amps met conventionele voeding uit productie gegaan.
Maar niet getreurd, er gaat leuk spul voor terug komen. Hypex heeft nu de NC-MP oem serie waar ze heel makkelijk nieuwe plate amps mee in de markt zetten. Dit zijn 1 of twee kanaals Ncore amps met ingebouwde smps en smps standby voeding. Ook is er een tweeter module die via een aparte connector aangesloten kan worden.
De dsp zal gebaseerd worden op het DLCP platform.
Dus straks mooi, nieuwe subamps in diverse vermogensklasses en 2/3 weg plate amps in diverse vermogensklasses en alles met DSP!
https://www.diyclassd.com/
Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn de oude plate amps met conventionele voeding uit productie gegaan.
Maar niet getreurd, er gaat leuk spul voor terug komen. Hypex heeft nu de NC-MP oem serie waar ze heel makkelijk nieuwe plate amps mee in de markt zetten. Dit zijn 1 of twee kanaals Ncore amps met ingebouwde smps en smps standby voeding. Ook is er een tweeter module die via een aparte connector aangesloten kan worden.
De dsp zal gebaseerd worden op het DLCP platform.
Dus straks mooi, nieuwe subamps in diverse vermogensklasses en 2/3 weg plate amps in diverse vermogensklasses en alles met DSP!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Leuk en aardig allemaal, ik hoop wel dat ze wat gedaan hebben aan de betrouwbaarheid van de SMPS voedingen, de oude ringkernen blijven namelijk gewoon werken de SMPS voedingen echter niet, die geven er na een paar jaar de brui aan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Een paar jaar is wel heel kort door de bocht Sander. 
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Ik zou liever zien dat er voor de DIY markt wat meer keuze zou komen in losse N-core modules, dus niet enkel nieuwe plate amp modules.ds23man schreef:Hypex heeft ook een nieuwe site voor de DIY markt:
https://www.diyclassd.com/
Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn de oude plate amps met conventionele voeding uit productie gegaan.
De dsp zal gebaseerd worden op het DLCP platform.
Dus straks mooi, nieuwe subamps in diverse vermogensklasses en 2/3 weg plate amps in diverse vermogensklasses en alles met DSP!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje.

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Dat is ook een optie.ds23man schreef:Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje.![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Dure grapds23man schreef:Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje.![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Denk goedkoper dan 2x NC400 + 1 smps600.... Zit je op 830,-- ex BTW. De PSC2-400 gaat voor 275 de deur uit, en de prijsstelling met de nieuwe range zal ongeveer gelijk blijven.SSassen schreef:Dure grapds23man schreef:Dan koop je toch een plate amp en sloopt de NC-MP eraf en stop je die in een kastje.![]()
![]()
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Waar zou je dan uit willen kiezen, wat voor verschillende features moeten die dingen hebben dan ?Zweitse schreef:Ik zou liever zien dat er voor de DIY markt wat meer keuze zou komen in losse N-core modules, dus niet enkel nieuwe plate amp modules.
Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Bijvoorbeeld de NC252MP voor een compacte meerkanaals versterker.
