CT222 voor stereoset

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Een kennis van mij is op zoek naar een zo klein mogelijke speaker met een zo goed mogelijk geluid.
Nu zit ik te denken aan de CT222 en daar heb ik dus een aantal vragen over.

1. Is deze speaker geschikt voor een huis-, tuin-, en keukenstereosetje?

2. In het topic http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3170 is de luchtsleuf niet aan de achterkant aangebracht zoals volgens tekening hoort maar aan de voorzijde, heeft dit nog consequenties voor het geluid? (voorkant heeft namelijk de voorkeur).

3. Wat zijn de waarden van de spoel, de condensator en de weerstand die je moet gebruiken in combinatie met de Omnes Audio BB3.01 breedbanders?
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Mphus »

Beste Farmall

Ik heb ze ook gebouwd. In mijn topic kun je de meeste antwoorden op je vragen vinden inclusief schema voor het filter!

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11327

Voor huis tuin en keuken zijn ze goed denk ik (maar verwacht geen wonderen ookal doet de bb3.01 het heel erg goed het blijft een klein breedbandertje) , maar je mist wel het laag.

Ik ben er erg tevreden over, maar ik gebruik ze naast mijn PC, zonder sub.

Met betrekking tot punt 2 heb ik geen ervaring,


Groeten Daan
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Walt »

Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...

Groeten Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Henkjan »

Walt schreef:
Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...
als de kast ietwat groter mag worden, is de oplossing daar
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Mphus schreef:
Beste Farmall

Ik heb ze ook gebouwd. In mijn topic kun je de meeste antwoorden op je vragen vinden inclusief schema voor het filter!

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11327

Voor huis tuin en keuken zijn ze goed denk ik (maar verwacht geen wonderen ookal doet de bb3.01 het heel erg goed het blijft een klein breedbandertje) , maar je mist wel het laag.

Ik ben er erg tevreden over, maar ik gebruik ze naast mijn PC, zonder sub.

Met betrekking tot punt 2 heb ik geen ervaring,


Groeten Daan
Hoi Daan,

Bedankt voor je reactie.

Het gemis aan laag zal niet zo'n probleem zijn, de mensen waar deze speakers voor bedoelt zijn, zijn niet veeleisend, gewoon een zuiver geluid en dan nog hoofdzakelijk voor op de achtergrond, gezien jouw ervaring lijkt mij deze speakers dus te voldoen aan hun eisen.
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Henkjan schreef:
Walt schreef:
Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...
als de kast ietwat groter mag worden, is de oplossing daar
Hoi Henkjan,

Da's nou net het probleem :( , mag niet groter, moet op een klein kastje komen aan weerszijden van de TV.
Vandaar ook mijn vraag over het verplaatsen van de luchtspleet van de achter- naar de voorzijde, de speakers komen dicht tegen de muur te staan.
Heb jij hier een antwoordt op?

Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Mphus »

Hej Farmall,

dit Topic van Boerenterprise
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6&start=25

is een variant van de CT222 met de basport aan de voorkant.

Misschien kun je hem om raad vragen?

Groeten Daan
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Mphus schreef:
Hej Farmall,

dit Topic van Boerenterprise
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6&start=25

is een variant van de CT222 met de basport aan de voorkant.

Misschien kun je hem om raad vragen?

Groeten Daan
Heb de topic gelijk maar even gelezen, ik denk dat ik hem maar om advies vraag :wink:
Is wel een erg mooi kastje geworden.

Bedankt voor de tip.

Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Koss »

ik heb de staande versie van de TL CT222 bij de tv staan. Ben erg tevreden over het geluid (ook al doe ik het wel met de sub)
Misschien past het dan wel? Ze zijn iets hoger maar niet erg diep. De poort zit wel aan de achterkant wat dan misschien wel weer een probleem is.
IMG_1175.JPG
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Koss schreef:
ik heb de staande versie van de TL CT222 bij de tv staan. Ben erg tevreden over het geluid (ook al doe ik het wel met de sub)
Misschien past het dan wel? Ze zijn iets hoger maar niet erg diep. De poort zit wel aan de achterkant wat dan misschien wel weer een probleem is.
IMG_1175.JPG
Hoi Koss,

Bedankt voor je reactie.
Ziet er goed uit, heb je hier de gegevens nog van, tekening, speakers, filter?
Is het ook mogelijk om de speaker te bouwen met de poort aan de voorkant?

Ik verneem het graag van je.

Groeten, Marcel.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Mphus »

Beste Farmall,

De tekeningen staan in de link in de poste van Henkjan, staat ook het een en het ander over het filter in de begin poste!

nogmaals:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6470

voor de baspoort aan de voorkant kan ik je helaas nog steeds niet mee helpen. Maar daar is in dit (van Henkjan) topic wel het een en het ander over gezegd!


groeten Daan
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door Fritzzz »

hoi,

ik heb ze gemaakt met de poort aan de voorkant. Daar heb ik geen nadelen van ondervonden, het is een prima klinkend speakertje. Ik kan ze helaas niet vergelijken met een modelletje met de poort aan de achterkant. Theoretisch zou er verschil moeten zijn.
Weinig laag inderdaad, maar ze spelen al een jaar bij mijn schoonmoeder op een klein Marantz-setje, en elke keer dat ik ze hoor denk ik: wat klinkt dat toch lekker.

Fritzzz.
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Mphus schreef:
Beste Farmall,

De tekeningen staan in de link in de poste van Henkjan, staat ook het een en het ander over het filter in de begin poste!

nogmaals:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6470

voor de baspoort aan de voorkant kan ik je helaas nog steeds niet mee helpen. Maar daar is in dit (van Henkjan) topic wel het een en het ander over gezegd!


groeten Daan
Hoi Daan,

Weer bedankt voor je reactie :D .
Ik heb de topic gelezen en ben weer wat wijzer geworden.
De keus is nu aan mijn kennis voor wie de speakers uiteindelijk worden.

Groeten, Marcel.
Gebruikersavatar
farmall
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 12:13
Locatie: Barendrecht

Re: CT222 voor stereoset

Bericht door farmall »

Fritzzz schreef:
hoi,

ik heb ze gemaakt met de poort aan de voorkant. Daar heb ik geen nadelen van ondervonden, het is een prima klinkend speakertje. Ik kan ze helaas niet vergelijken met een modelletje met de poort aan de achterkant. Theoretisch zou er verschil moeten zijn.
Weinig laag inderdaad, maar ze spelen al een jaar bij mijn schoonmoeder op een klein Marantz-setje, en elke keer dat ik ze hoor denk ik: wat klinkt dat toch lekker.

Fritzzz.
Hoi Fritzzz,

Ik kan me daar wat bij voorstellen, bij dat lekkere klinken.
Ik ben ook nog steeds blij verrast met wat de needle's presteren.
Zal eens met mijn kennis overleggen wat hij wil :?: .

Bedankt voor je reactie :D

Groeten, Marcel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”