27 inch woofer (vintage)
Moderator: Beheerdersteam
Re: 27 inch woofer (vintage)
Wat een gigantisch ding!
Ik vind het wel vreemd dat hij pas bij 30Hz begint en dan doorgaat tot 10kHz.
Ik vind het wel vreemd dat hij pas bij 30Hz begint en dan doorgaat tot 10kHz.
Re: 27 inch woofer (vintage)
Die 30hz vind ik nog niet zo vreemd, maar wel dat dat ding tot 10khz door loopt!
Op de laatste foto zie je hoe groot dat ding is (zie schoen)
Op de laatste foto zie je hoe groot dat ding is (zie schoen)
Re: 27 inch woofer (vintage)
Als ie pas bij 30 Hz begint met zo'n membraan zal ie wel een idioot hoog rendement hebben. Gecombineerd met 2000 W power handling zal dat een bak herrie produceren 
Re: 27 inch woofer (vintage)
En dat uit een buizenversterker.Ronkel schreef:Gecombineerd met 2000 W power handling ...
Re: 27 inch woofer (vintage)
Die moet je inderdaad niet op je voet krijgen, neearjank schreef:Op de laatste foto zie je hoe groot dat ding is (zie schoen)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 27 inch woofer (vintage)
vandaar ook dat takel-oog, zie je ook niet vaak bij een luidspreker 
Re: 27 inch woofer (vintage)
Whehehe, de metingen zijn gedaan bij een gesloten kast van 33980liter, 1200 kubieke foot 
Dit is ook de aanbevolen kast grootte
Dit is ook de aanbevolen kast grootte
Re: 27 inch woofer (vintage)
Kabouter Wesley zegt dan: wat is 't praktisch nut daarvan? (van de woofer, niet het opslaan van het artikel)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 27 inch woofer (vintage)
heb je t artikel gelezen, daar staat uitgelegd waarvoor ze deze nodig haddenRonkel schreef:Kabouter Wesley zegt dan: wat is 't praktisch nut daarvan? (van de woofer, niet het opslaan van het artikel)
Re: 27 inch woofer (vintage)
Ik heb wel eens zo'n monster live gehoord op zo'n dorps festivalletje in een dorpje in Frankrijk. Die werd gebruikt als versterking bij een akoestische gitaar. Wat mij toen opviel was dat de spreekspoel aan de dustcap te zien niet erg groot was, ik schat 5 cm, en de magneet ook niet. Was ook een oud ding met zo te zien een Alnico magneet er op. Hij klonk wel heel breedbandig want ook de hoge tonen van de gitaar kwamen er goed uit.
Er stond een klein ongedefinieerd buizen versterkertje op, maar wat een volume kwam er uit..... Volgens mij een rendement dat toch wel rond de 100 dB moet zijn geweest.
Er stond een klein ongedefinieerd buizen versterkertje op, maar wat een volume kwam er uit..... Volgens mij een rendement dat toch wel rond de 100 dB moet zijn geweest.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 27 inch woofer (vintage)
oogstrelend, die fostex units 
Deze is ook leuk:

http://viivi.net/view.php?video=aYA2qi3 ... e+speakers

Deze is ook leuk:

http://viivi.net/view.php?video=aYA2qi3 ... e+speakers

Laatst gewijzigd door wouter op ma 25 okt 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 27 inch woofer (vintage)
Trek dat nog eens wat verder door en je hebt je antwoord..
Waarom 1 10" en niet 20 2"-jes (bij wijze van spreken).
+
Waarom 1 10" en niet 20 2"-jes (bij wijze van spreken).
+
Altijd prachtig ook, audio-tests via youtube!wouter schreef:
Re: 27 inch woofer (vintage)
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, veel makkelijker om een stijve conus en spider te maken in een wat kleiner formaat. Makkelijker te vervoeren, plaatsen en waarschijnlijk nog goedkoper ook.
