Kan je zien hoe snel/traag hij opkomt en stabiliseert, welke rimpel je hebt, ....
Voor die C1 aan je voorversterkertrap ga ik strakjes thuis even kijken.
zit op het werk momenteel
Moderator: Beheerdersteam
Ok, wat is dat? En hoe zie ik het verschil?xbake schreef:opgelet, X2 type !!!
Een X2 of X1 condensator is geschikt om direkt op het lichtnet aan te sluiten.Vinculum schreef:Ok, wat is dat? En hoe zie ik het verschil?xbake schreef:opgelet, X2 type !!!
De 5V wikkeling boeit niet, enkel de hoogspanningVinculum schreef:Geen idee ook hoe ik de 5V tap toegevoegd krijg in PSU Designer.
CODE: Selecteer alles
Au = Uuit/Uin
= -µ x Ra / ((µ+1) x Rk + Ra + ri)CODE: Selecteer alles
Au = -33 x 82k5 / ((33+1) x 1k + 82k5 + 4k4)CODE: Selecteer alles
Au = -33 x 82k5 / ((33+1) x 0 + 82k5 + 4k4)Ik had je beloofd nog even na te rekenenVinculum schreef:De voorwaarde om C1 te verwijderen was als er genoeg versterking is. Aangezien er een aparte voorversterker zal komen is dit geen punt.
domme vragen bestaan niet.Vinculum schreef:Sorry voor mijn domme vragen maar ik probeer ook beetje te snappen wat ik aan het doen ben.
DE reden dat ik liever voor diodes ga (1N4007 ofzo). Spanningsverlies is veel lager + je kunt een groter capaciteit gebruiken.AatV schreef:@Vinculum,
Sorry, had de spanning van 375 volt uit het schema overgenomen.
Bij gebruik van de door jou voorgestelde trafo zal de uiteindelijke voedingsspanning beperkt blijven tot ca. 330 - 340 volt.
groeten,
AatV
Dat is waar en zal ik zeker niet ontkennen, maar over zulke punten moet de bouwer natuurlijk beslissenxbake schreef:ze stralen noch de charme noch de nostalgie uit van een buisje..
Ik kan me best voorstellen dat iemand alles met buizen wil uitvoeren, gelijkrichting inclusief