budget versterker bord voor actief projectje
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
budget versterker bord voor actief projectje
goed, m'n pa heeft op het moment nog een stel hybride electrostaten, dus baskast die tot ergens 300Hz gaat en dan daar boven dus de electrostaten. nu door de combi kleinere woonkamer waardoor de elctrostaten niet lekker geplaatst kunnen worden, en dat ze weer eens kraken en hij de dure reparatie niet meer wil laten doen, wordt een project geboren, een nieuw topkastje dus
waarschijlik gaat dat de Concaeve Rapide met de Alpair die nu nog werkeloos staat:
eerst had ik gedacht om de huidige filtering van de baskast te gebruiken, en dan een nw passief filter voor de Concaeve te maken. Maar ik overweeg toch om dat ouderwetse gedoe
maar te laten, en een MiniDSP te pakken, dan moet er dus wel een exta versterker voor de Concaeve komen. Zoals gezegd wil m'n pa niet te veel geld aan het geheel uitgeven, dus een budget oplossing is nodig. ik had zo gedacht om zo'n 2*100W bord van Sure (link) met een schakelende voeding van bv Meanwell erbij.meer zou toch niet nodig zijn?
Re: budget versterker bord voor actief projectje
Lang verhaal kort: nopeHenkjan schreef:meer zou toch niet nodig zijn?
Ik gebruik zelf de Alpair 5 met een versterkertje van Sure (2x25W), wel in de 'ga voor goud' speakers.
Dat blijkt een bijzonder gevoelig speakertje te zijn, want ik hoor erg veel 'rommel' van de class T versterker.
Beetje brom, beetje ruis, en soms mag je dat 'beetje' eraf laten.
Muzikaal is het best wel oké.
Al bij al kan het zijn dat het dus tegenvalt, maar dat hangt hoogstwaarschijnlijk van het design rond de class T chip af.
Ik heb het met verschillende bronnen getest, en allemaal hetzelfde
Dat blijkt een bijzonder gevoelig speakertje te zijn, want ik hoor erg veel 'rommel' van de class T versterker.
Beetje brom, beetje ruis, en soms mag je dat 'beetje' eraf laten.
Muzikaal is het best wel oké.
Al bij al kan het zijn dat het dus tegenvalt, maar dat hangt hoogstwaarschijnlijk van het design rond de class T chip af.
Ik heb het met verschillende bronnen getest, en allemaal hetzelfde
Ik heb zowel de 2x25 als de 2x100watt op een setje Sticks met W4-655A’s gebruikt. Beidde versterkers, zonder potmeters, direct op een Squeeze box. Maar ik heb nooit last van brommen of ruis ondervonden.
Ik weet niet of het aan de voeding zou kunnen liggen of dat ik gewoon geluk heb gehad.
Ik weet niet of het aan de voeding zou kunnen liggen of dat ik gewoon geluk heb gehad.
Dat kan er wel iets mee te maken hebben.
Ik gebruik er een schakelende Meanwell voeding bij..
Ik gebruik er een schakelende Meanwell voeding bij..
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ik heb mijn meest cheape TA2024 (10 euro) weleens op m'n hifi speakers aangesloten en dat gaf echt prima geluid. Aangesloten op een accu wel.
Maar volgens mij moet dat met een meanwell ook prima werken.
Maar volgens mij moet dat met een meanwell ook prima werken.
Ik gebruik een merkloze voeding die in ieder geval erg op een Meanwell lijkt en zoals gezegd, geen brom of ruis.
Zowel mijn Sure 2x100's als de 4x100 zijn met zowel een standaard tafel voeding (schakelend) als een meanwell (150-24) muisstil. Geen brom of ruis. Wat dat betreft heb ik hier meteen een beter resultaat mee dan alles van Hypex wat ik nog gebruikt heb 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zou een Meanwell 24V 2.5A voeding (die Amanda te koop heeft dus) voldoende zijn voor gebruik als midhoog versterker? dus alleen boven de zeg maar 300Hz.
Volgens mij is dat meer dan je nodig hebt zelfs. Op een tafel voeding van 12V/3.5A kan ik oncomfortabel hard spelen. Dat is zelfs fullrange. 24V is ook nog eens het "ideale" voltage meen ik.Henkjan schreef:zou een Meanwell 24V 2.5A voeding (die Amanda te koop heeft dus) voldoende zijn voor gebruik als midhoog versterker? dus alleen boven de zeg maar 300Hz.
Moet prima werken.