Goede morgen,
Ik heb een vraagje.
Ik heb de Sony STR-DA50ES reciever staan. Leuk dolby en zo.
Nu heb ik momenteel Bose 901 speakers hangen. Nou moet daar die
equalize van Bose tussen om er een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen.
Nu kon ik voorheen de equalizer op een tape aansluiting zetten via de tape monitor.
Of, zoals ik het had aangesloten, tussen de voor en eindversterker van de Pioneer SX-1250
die ik toen had.
Nu zitten er op de Sony pre-amp uitgangen op voor een eindversterker.
Aangezien er geen andere luidsprekers aangesloten mogen zijn als deze equalizer ook
aangesloten zit dacht ik het volgende.
Wat als ik de voorspeakers via de equalizer naar een eindversterker laat gaan?
Dat zou moeten werken maar,....
Moet ik dan per se de center en rear luidsprekers ook via een eindversterker laten spelen?
Ik bedoel, kan ik alleen front via een eindversterker doen en de rest gewoon via de sony
of is het of alles via de sony of alles via een eindversterker?
In dat laatste geval moet ik een 5.1 eindversterker nemen of losse eindversterkers.
Ik heb geen eindversterker staan dus ik kan het niet proberen.
Een heel verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is zo.
Gr, Dennis
5.1 versterker met stereo eindversterker?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: 5.1 versterker met stereo eindversterker?
heb je dus alleen een pre-out op die Sony? en niet ook een eind-in zeg maar? ik heb 2 versterkers waar je de pre en eind kan scheiden, en voor beide gaat dat gewoon door een brug tussen 2 cinch aansluitingen weg te halen.
maar als dat niet kan, dan lijkt mij het geen probleem om alleen de fronts via een andee versterker te laten gaan. wel zal je dan waarschijnlijk het nivo van de rest moeten aanpassen
maar als dat niet kan, dan lijkt mij het geen probleem om alleen de fronts via een andee versterker te laten gaan. wel zal je dan waarschijnlijk het nivo van de rest moeten aanpassen
Alleen een Pre-out. Ik kan de uitgangen idd apart instellen. Dan ga ik even kijken voor een goedkoop versterkertje om te proberen.
Bedankt
Had eerst zoiets van, dan maar andere luidsprekers halen. Maar zit even krap bij kas dus even zo proberen.
Bedankt
Had eerst zoiets van, dan maar andere luidsprekers halen. Maar zit even krap bij kas dus even zo proberen.
Je kan een 2 kanaals eindversterker gebruiken die aan de eq van de bose en pre out van de receiver zit. Moet je wel de eq op je receiver uitlaten voor de fronts. Je surrounds kan je dan wel direct aan je receiver koppelen
Ok. Ik heb de Harman Kardon AVR 25 || van mijn vader even 'geleend'.
Is met 75w bij 8 ohm misschien niet zo veel maar het werkt iig wel.
Nu kan het zijn dat mn gehoor verziekt is door de audio in de auto maar
de 901's klinken iig niet naar mijn zin. Bas heb ik en hoog ook. Maar het klinkt gewoon niet.
Zeker als ik de Sony op stereo geluid zet is het haast of ik zonder equalizer luister.
Ik hoop dat ik nog wat kan met de instellingen van de Sony.
Ik heb wel ergens gelezen dat stereo niet de sterkste kant is van deze Sony maar
dit verschil tussen stereo en dolby is wel erg groot.
Morgen nog even met andere muziek proberen. Slash klinkt jammer genoeg niet
en dat is toch meer mijn muziek.
Is met 75w bij 8 ohm misschien niet zo veel maar het werkt iig wel.
Nu kan het zijn dat mn gehoor verziekt is door de audio in de auto maar
de 901's klinken iig niet naar mijn zin. Bas heb ik en hoog ook. Maar het klinkt gewoon niet.
Zeker als ik de Sony op stereo geluid zet is het haast of ik zonder equalizer luister.
Ik hoop dat ik nog wat kan met de instellingen van de Sony.
Ik heb wel ergens gelezen dat stereo niet de sterkste kant is van deze Sony maar
dit verschil tussen stereo en dolby is wel erg groot.
Morgen nog even met andere muziek proberen. Slash klinkt jammer genoeg niet
en dat is toch meer mijn muziek.