Elesgoflex, Flexibel laminaat

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Huge_Cohones

Bericht door Huge_Cohones »

Hmm, interessant spul om te gebruiken voor kastafwerking :)

Misschien ga ik binnenkort eens kijken bij de plaatselijke DHZ-zaak voor dit spul. Het fineren van mijn subwoofer met echt fineer wil niet echt lukken... :roll:
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

MAar het extreem gave diepte-effect dat je hebt bij echt Bubinga krijg je nooit met elesgoflex. Zoals Edo zegt: Het is en blijft een foto van hout.
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

het materiaal dat ik gebruikt heb op de Concave is iets gelijkaardigs, maar dan op basis van echt fineer (geen foto).

Ik zou de naam van het bedrijf terug moeten opzpeken, maar je vindt het ongetwijfeld ook ergens terug in het Concave Topic.Dat moet rond de zomer 2007 zijn geweest.

Ed.
fluppie

Bericht door fluppie »

Leeuwarden schreef:
Pjotr schreef:
Ziet er idd spannend uit, maar wel kwetsbaar. Er is vergelijkbaar spul dat veel sterker en dikker is dat "Resopal" heet. Het bestaat al erg lang. Alleen zie je dat niet in de DHZ zaak.

http://www.resopal.nl
Heb je daar ervaring mee? Ik heb een paar staaltjes aangevraagd en het is best mooi spul. Ik kan alleen nerrgen vinden hoe je het verwerken moet.
Een vriend van me zijn ouders hebben een zaak in binnendeuren ( www.anywaydoors.com ) en die gebruiken Resopal laminaat op hun deuren.
Ik heb zelf een stukje wenge gehad en dat is best mooi voor "fake". Redelijk "soepel" materiaal. Maar je moet het wel eerst op een plaat verlijmen en dan je panelen onder verstek laten zagen. Omdat je een donker randje hebt anders. Bij wenge zelf is dit niet zon probleem maar bij een lichte fineer is het heel lelijk.
Laatst gewijzigd door fluppie op ma 08 sep 2008, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper

Bericht door Jasper »

Het is misschien topic vervuiling, maar gezien de behoefte:

Ik heb nog ongeveer een halve rol elesgoflex "kersen" liggen. Mag weg voor een fles rode wijn, op te halen in Delft (geen verzending).
pietje

Bericht door pietje »

Ik werk op zaterdag bij de Gamma en ik zag dat wij de elasgoflex rollen gewoon kunnen bestellen in verschillende designs. Ze liggen niet standaard in de winkel (tenminste bij ons niet). Ik zal vandaag eens kijken als we ze ook per stuk los kunnen bestellen. Ik zag dat een rol ongeveer 30 euro kost.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

net een deur hier in huis bekleed met folie van die toko uit Pijnacker. 1 kant wit, andere kant eikenprint. en dat zag er voorwaar niet slecht uit. je moet wel alert blijven dat er geen luchtbolletjes onder blijven zitten, maar dan doet 't kwa uiterlijk zeker niet onder voor Elesgoflex, maar is veel makkelijker te verwerken (veel vergevingsgezinder, kan weer ff los bv iets wat je bij Elesgoflex kan vergeten). wel is het erg dun, dus de ondergrond moet goed vlak geschuurd zijn (ik had een stukkie op een spaanplaat kastje gedaan en van dichtbij zie je de structuur van het spaanplaat zitten). al met al best wel tevreden, zeker voor de prijs (10 à 15 voor een rol van 2.10*0.9m)
Plaats reactie