Misschien ga ik binnenkort eens kijken bij de plaatselijke DHZ-zaak voor dit spul. Het fineren van mijn subwoofer met echt fineer wil niet echt lukken...
Elesgoflex, Flexibel laminaat
Moderator: Beheerdersteam
- Huge_Cohones
- Berichten: 78
- Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 22:53
- Locatie: Nijmegen
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Een vriend van me zijn ouders hebben een zaak in binnendeuren ( www.anywaydoors.com ) en die gebruiken Resopal laminaat op hun deuren.Leeuwarden schreef:Heb je daar ervaring mee? Ik heb een paar staaltjes aangevraagd en het is best mooi spul. Ik kan alleen nerrgen vinden hoe je het verwerken moet.Pjotr schreef:Ziet er idd spannend uit, maar wel kwetsbaar. Er is vergelijkbaar spul dat veel sterker en dikker is dat "Resopal" heet. Het bestaat al erg lang. Alleen zie je dat niet in de DHZ zaak.
http://www.resopal.nl
Ik heb zelf een stukje wenge gehad en dat is best mooi voor "fake". Redelijk "soepel" materiaal. Maar je moet het wel eerst op een plaat verlijmen en dan je panelen onder verstek laten zagen. Omdat je een donker randje hebt anders. Bij wenge zelf is dit niet zon probleem maar bij een lichte fineer is het heel lelijk.
Laatst gewijzigd door fluppie op ma 08 sep 2008, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
net een deur hier in huis bekleed met folie van die toko uit Pijnacker. 1 kant wit, andere kant eikenprint. en dat zag er voorwaar niet slecht uit. je moet wel alert blijven dat er geen luchtbolletjes onder blijven zitten, maar dan doet 't kwa uiterlijk zeker niet onder voor Elesgoflex, maar is veel makkelijker te verwerken (veel vergevingsgezinder, kan weer ff los bv iets wat je bij Elesgoflex kan vergeten). wel is het erg dun, dus de ondergrond moet goed vlak geschuurd zijn (ik had een stukkie op een spaanplaat kastje gedaan en van dichtbij zie je de structuur van het spaanplaat zitten). al met al best wel tevreden, zeker voor de prijs (10 à 15 voor een rol van 2.10*0.9m)

