Beste forumbezoeker,
Reeds heb ik alle drivers vervangen van een topkastje met 15" laag 1" HF.
Het volgende is er terug in gekomen per kast:
1x Beyma CP350Ti HF driver op een TD245 hoorn.
1x 15" Fostex ACR PA 38 w woofer. (Heeft in een sub-kast gezeten)
Deze componenten zijn alles behalve overeenkomende met de originele drivers uit de kast (STK SP152L)
De Fostex is zelfs bedoeld voor LF applicaties dacht ik, of hij ook geschikt is voor deze opstelling kan ik alleen maar hopen.
Een hoor test wijst dan ook uit dat de samenstelling op deze wijze zowiso niet klinkt. Op mijn mengtafel moet laag helemaal open, mid voor 1/4 en hoog zo goed als dicht. Dan klinkt het in verhouding, en daar is alles mee gezegd. Hopenlijk is dit te verhelpen met een correct scheidingsfilter. Of bi-amp aansturen, maar dat wil ik het liefste niet.
Wie kan en wil mij te hulp staan bij het evt meten en het ontwerpen van een correct scheidingsfilter?
Van de Beyma CP350Ti is veel te vinden op google qua parameters e.d.
De Fostex is wat lastiger, dus bij deze T/S parameters, welke ergens van internet geplukt zijn:
ACR hatte FOSTEX-Teile drin (PA 38 W). Such also auch nach Fostex.
Hier die TSP's falls du einen ähnlichen Lautsprecher einbauen willst:
SPL: 99dB
Fc: 43 Hz
Qes: 0,34
Qts: 0,33
Qms: 10,5
VAS: 231
Re: 4,8 Ohm
EPB: 126,5
http://www.party-pa.de/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=50471
Groeten,
Rob
hulp bij een filterontwerp
Moderator: Beheerdersteam
hulp bij een filterontwerp
Laatst gewijzigd door Beatpower op do 19 aug 2010, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: hulp bij een filterontwerp
mss even vermelden waar je woont. of ben je bereid om met de speakers op reis te gaan?
Re: hulp bij een filterontwerp
Ik ben woonachtig in Reek (Noord Brabant)
Ik ben bereid om een stukje te rijden, mits het niet al te ver is natuurlijk.
Wat is uw kijk op deze luidsprekersamenstelling?
Kent u de Fostex driver en de Beyma?
Ik ben bereid om een stukje te rijden, mits het niet al te ver is natuurlijk.
Wat is uw kijk op deze luidsprekersamenstelling?
Kent u de Fostex driver en de Beyma?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: hulp bij een filterontwerp
speakerland oss met een meetkamer? lijkt me de plek om een goed filter te laten aanmeten. Zal vast geen probleem zijn als je vervolgens daar de componenten koopt. Geen exclusieve componenten, alleen hoog belastbaar en met lage weerstand.
Re: hulp bij een filterontwerp
Dat is een goed id, volgens mij heet de beste man Ruud. Ik ben er ooit geweest voor het T/S nameten van een exotische LF hoorndriver.
Ik zal eens contact met de beste man opnemen, volgens mij heeft hij ook voldoende kennis in huis voor het ontwerpen/meten voor een filter.
ADD:
Iemand enige ervaring met een van deze drivers?
Ik heb het voorgevoel dat ik een domme samenstelling heb.
Helaas weet ik nu nog te weinig over dit onderwerp om dit zelf vast te stellen.
Ik zal eens contact met de beste man opnemen, volgens mij heeft hij ook voldoende kennis in huis voor het ontwerpen/meten voor een filter.
ADD:
Iemand enige ervaring met een van deze drivers?
Ik heb het voorgevoel dat ik een domme samenstelling heb.
Helaas weet ik nu nog te weinig over dit onderwerp om dit zelf vast te stellen.
