Kijk, zo mag ik het graag zien, That's the spirit...mischa72 schreef:Ik ben alle vrije uurtjes aan het opsnoepen aan het afbouwen van mijn Nikko Revisited.
(gooi die foto's hier maar neer.)
daar heb je wel gelijk in. het is de processor waar bijna alle poorten direct aan hangen. wel zorgvuldig werken om fouten te vermijden.hardy schreef:Ik denk dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Als iemand een nog niet ingebouwd exemplaar heeft, dan kan die zo met een universeelmeter de verbinding van de pennen van de chip connector naar de display/toetsen/connector meten en opschrijven, want er zijn maar heel weinig extra componenten aanwezig (b.v. de pullup weerstanden) die ook nog eens automatisch mee verhuizen naar de nieuwe aansluitingen.
Alles wordt zonder tussenkomst van halfgeleider rechtstreeks doorverbonden, als het tenminste verder overeenkomt met het andere schema.
Ik wil wel helpen, maar ik ben niet van plan om mijn eigen controller uit de machine te gaan slopen, hij zit nogal onderin verstopt.
De eerstvolgende verbouwing staat over een half jaar gepland.
wat we ook nog kunnen doen, als er een goed schema is, is wat printjes ontwerpen en etsen, is altijd wel intresse voor denk ik.
Jawel, maar er is ook nog zoiets als een prijs/tijd/kosten verhouding.hardy schreef:P.s: en zelfbouw is natuurlijk nog altijd het leukste, ook het uitzoeken.