Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Ik ben me aan het orienteren naar de mogelijkheid om een (grote) aankoop te doen aan stereo-kabel en tulp/jack-connectoren. Ik denk dan aan de kwaliteit van Neutrik connectoren met een degelijke maar niet HiFi geprijsde kabel. Ik zou dan situatie-afhankelijke lengtes maken welke ik voor mijn werk kan gebruiken. Soms is 0.75m net te kort en soms is 1.50m weer net te lang. Lengtes van 0.25-0.50-0.75-1.00-1.25 etc. Het voordeel van een rol en losse connectors kopen zou dan zijn dat ik in "opdracht" een hele aardige kwaliteit kabel zou kunnen maken voor het geld van een low-end/middenklasse kabel.
Voordeel 1 is dat ik voor mijn werk altijd een goede lengte bij de hand heb en dus geen lusjes hoef te maken. Daarnaast lijkt het me leuk om eens wat meer in de commercie te duiken.
Wat denken jullie?
Niks nieuws aan de horizon?
-90% van de mensen die kabels willen hebben kopen die gewoon op kabeltje.com en komen er zelf wel achter of het past of niet.
-overige 10% laat zich verleiden door van den Hul en Oehlbach kabels van 50'jes in plaats van 10'tjes.
Of toch interessant?
-het aanbod van aardige kwaliteit met een leuke prijs op gewenste lengte is een aanvulling zijn op het huidige aanbod
De connector http://www.neutrik.com/fl/en/audio/210_ ... etail.aspx
Een van de opties wat betreft kabels http://www.klotz-ais.com/cgi-bin/quicko ... eilen=&p8=
Dus, zou de aanschaf van 200 euro aan connectors en een flinkje rol kabel me alleen geld kosten of ook op kunnen leveren?
Voordeel 1 is dat ik voor mijn werk altijd een goede lengte bij de hand heb en dus geen lusjes hoef te maken. Daarnaast lijkt het me leuk om eens wat meer in de commercie te duiken.
Wat denken jullie?
Niks nieuws aan de horizon?
-90% van de mensen die kabels willen hebben kopen die gewoon op kabeltje.com en komen er zelf wel achter of het past of niet.
-overige 10% laat zich verleiden door van den Hul en Oehlbach kabels van 50'jes in plaats van 10'tjes.
Of toch interessant?
-het aanbod van aardige kwaliteit met een leuke prijs op gewenste lengte is een aanvulling zijn op het huidige aanbod
De connector http://www.neutrik.com/fl/en/audio/210_ ... etail.aspx
Een van de opties wat betreft kabels http://www.klotz-ais.com/cgi-bin/quicko ... eilen=&p8=
Dus, zou de aanschaf van 200 euro aan connectors en een flinkje rol kabel me alleen geld kosten of ook op kunnen leveren?
Laatst gewijzigd door SuperR op wo 18 aug 2010, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Tsja....geloof je er zelf in? Dat moet volgens mij meer de hamvraag zijn als je iets van business wil doen.
Als je me vraagt of ik het zou kopen, dan zeg ik nee aangezien ik het zelf wel in elkaar klus. Maar dat is misschien inherent aan personen op dit forum.
Scanspeakman
Als je me vraagt of ik het zou kopen, dan zeg ik nee aangezien ik het zelf wel in elkaar klus. Maar dat is misschien inherent aan personen op dit forum.
Scanspeakman
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Ja ik snap dat men hier geen interesse heeft. Ik vraag me meer af of het gros van NL de meerwaarde zou inzien van kabels op maat? En wellicht de gouden tip die me stuurt naar een merk/type kabel of connector die minstens zo mooi/degelijk/goed is als wat ik voorstel in mij OP voor hetzelfde of minder geld.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Zodat je er nog meer op kunt verdienen? Weet je iets van interlinks? Kun je specs (gemeten) opgeven als een klant daar om vraagt?SuperR schreef:Ja ik snap dat men hier geen interesse heeft. Ik vraag me meer af of het gros van NL de meerwaarde zou inzien van kabels op maat? En wellicht de gouden tip die me stuurt naar een merk/type kabel of connector die minstens zo mooi/degelijk/goed is als wat ik voorstel in mij OP voor hetzelfde of minder geld.
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Zijn 'specs' relevant als we het over kabels hebben van een 10-40 euro?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
als ik zie hoe m'n moeder zich heeft lopen ergeren aan al die te lange kabels achter de stereo/tv set van m'n pa, dan moet er toch haast wel een goede markt voor zijn 
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Mooi, (naja, niet dat ze zich er zo aan stoort natuurlijk!
)
Ik houd mijn idee in ieder geval nog even vast en zal wat rondvragen bij vrienden en familie naar dergelijke ergernissen.
Ik houd mijn idee in ieder geval nog even vast en zal wat rondvragen bij vrienden en familie naar dergelijke ergernissen.
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Uitschuifbare kabels?
Jah... Wel als ik zelf voor ca. 3 euries een uitstekende cinch kabel in elkaar klus (met Neutrik pluggen).SuperR schreef:Zijn 'specs' relevant als we het over kabels hebben van een 10-40 euro?
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Ik kan die pluggen (nog) niet vinden onder de 1,20 per stuk. Daarnaast is een gemiddelde zelfbouwer niet echt de doelgroep. Ik moet me er dan maar bij neerleggen dat ik 0.17 promille van de bevolking misloop.
Ik vrees dat zelf meten niet nauwkeurig genoeg is omdat, ondanks hele aardige meetapparatuur, er geen manier is om op wetenschappelijk verantwoorde wijze deze data te verkrijgen. Ik denk dat het gevoel van kwaliteit van de kabel VEEL zwaarder meetelt in het oordeel van kwaliteit dan de milliOhms of milliHenry´s. Maar daar gaat het even niet om. Zelfs met een aardige scope en multimeter kan ik denk ik niet precies en nauwkeurig genoeg weerstanden en inducties meten.
Ik denk dat dit topic me niet zo veel kan helpen met de vraag of er een markt is voor mijn idee. Wat mij betreft mag het topic dicht tot er wat spannends aan het front gebeurt.
Ik vrees dat zelf meten niet nauwkeurig genoeg is omdat, ondanks hele aardige meetapparatuur, er geen manier is om op wetenschappelijk verantwoorde wijze deze data te verkrijgen. Ik denk dat het gevoel van kwaliteit van de kabel VEEL zwaarder meetelt in het oordeel van kwaliteit dan de milliOhms of milliHenry´s. Maar daar gaat het even niet om. Zelfs met een aardige scope en multimeter kan ik denk ik niet precies en nauwkeurig genoeg weerstanden en inducties meten.
Ik denk dat dit topic me niet zo veel kan helpen met de vraag of er een markt is voor mijn idee. Wat mij betreft mag het topic dicht tot er wat spannends aan het front gebeurt.
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Oompjes en Faradjes boeien natuurlijk niet zo bij dit soort kabeltjes. Meer de gebruikte materialen, kabel en pluggen. Oftewel is het een beetje degelijk?
Overigens vind ik een beetje een makke van de Neutrik cinch pluggen dat ze veel te goed klemmen. Echt een ramp op een dichtbevolkte versterker achterkant.
Overigens vind ik een beetje een makke van de Neutrik cinch pluggen dat ze veel te goed klemmen. Echt een ramp op een dichtbevolkte versterker achterkant.
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
En vergeet het Voodoo verhaal niet, daar maak je de win$$$t mee!

Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
Moeder koopt de kabels niet en pa stelt zich, net als het gros van de Nederlanders zich tevreden met de kabeltjes die hij bij de cd-speler krijgt of hij toevallig nog ergens in een schoenendoos heeft liggen.Henkjan schreef:als ik zie hoe m'n moeder zich heeft lopen ergeren aan al die te lange kabels achter de stereo/tv set van m'n pa, dan moet er toch haast wel een goede markt voor zijn
De potentiële klantenkring voor kabels op maat is veel te klein en bovendien moeilijk te bereiken.
Re: Aanbod interlinks lucratief of 13 in een dozijn?
mee eens.... lockable pluggen van ebay zijn handiger wat dat betreftPjotr schreef:Overigens vind ik een beetje een makke van de Neutrik cinch pluggen dat ze veel te goed klemmen. Echt een ramp op een dichtbevolkte versterker achterkant.
