nieuw project ?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Benco

nieuw project ?

Bericht door Benco »

Hoi ,
een hele poos geleden heb ik zelf een paar speakers gebouwd met Tannoy units ... en das ,aar mijn bescheiden mening goed gelukt .. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7406.0
maar ik heb zin in iets anders ... en nu heb ik een paartje tannoy Dorset T185 staan weliswaar in triestige staat ... en ik vind ze niet zo heel erg leuk , het laagwil wel eens flabberen ... ik denk wel dat zon 10" dc unit (DC2528) wel een leuke unit is , en die zouden dan eerst mss eens goed moeten nagekeken worden , nieuwe rubberrand (die is niet gescheurd ofzo maar wel wat uitgezakt... en er zit dan ook nog een passieve unit bij ... met uitgezakte rubbers...
de bedoeling is een kompleet andere en beter kast maken , en liefst ook mooiere :-) ... en dat wsl dan zonder de passieve erbij ... ok dan gaat t laag mss iets minder worden maar mss en hopelijk wel iets strakker ...
heeft iemand hier ervaring met die DC2528 unit van Tannoy ? en wat is ermee mogelijk ? overschat ik die unit niet te sterk? deze vragen om geen onnodig recone geld uit te geven aan een unit die dan toch wat flauw is ...
Ik speel vooral veel Jazz , electro-jazz , acid-jazz , trip-hop , lounge , blues en elektronika .

MVG Benco.
Benco

Re: nieuw project ?

Bericht door Benco »

jammer dat nog niemand die ervaring heeft met een DC2528 unit van Tannoy dit gelezen heeft ...
sietse

Bericht door sietse »

Tja, kan gebeuren, maar zie je kans de specs van die unit hier neer te zetten? Misschien helpt dat.
Helmuth

Bericht door Helmuth »

Benco schreef:
jammer dat nog niemand die ervaring heeft met een DC2528 unit van Tannoy dit gelezen heeft ...
Er zijn veel coaxiale systemen op de markt dus waarom moet het perse een Tannoy driver zijn?

Strak laag is een kwestie van een goede QTC en lage overgang weerstand naar je eindtrap dus goede filter spoelen en bedrading.

Waarom een recone van de DC is een nieuwe rolrand niet voldoende kosten 15 euro.
Benco

Bericht door Benco »

naar verluid is het het beste dat je ze volledig en origineel door Tannoy laat reconen ...
de units zijn inmiddels 35 jaar oud en dus zou niet alleen de rubberen ophanging aan vervanging toe zijn maar alle bewegende delen ... ik heb inmiddels op een audioforum bijeenkomst een absolute Tannoy DC kenner gesproken en die bleek me toch over de nodige kennis te beschikken , heeft mij ook beloofd dat als ik ze eenmaal heb laten reviseren hij me wel op weg wil helpen met filters , volgens hem zijn het ook byzonder mooie en goeie units die dat meer dan waard zijn om er een zeer mooie speaker mee te maken ... ik ben iig geprikkeld genoeg om er iets mee te doen ... maar het is nu nog verre toekomst , en ik post zeker en vast hier een verslag als er eenmaal aan begonnen wordt...

Mvg benco.
Plaats reactie