Tja is idd een tip , maar lijkt me handig om dit NA het inspelen pas te doen ?sietse schreef:Een stukje ervaring van mij,
Ga lekker luisteren en genieten. Dan het allermoeilijkste, een dagje helemaal niet luisteren.
Dan de volgende dag dus weer wel en dan es kijken of je het net zo goed vind als eerst. Ik had dan wel es van " verrek, te.....enzo.."
Succes dus.
Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Moderator: Beheerdersteam
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Ik kan de werking Sietse zn methode wel bevestigen. Ik ben regelmatig een aantal dagen de deur uit voor de baas en als ik dan weer eens luister hoor je toch weer andere dingen en stel je je beeld weer wat bij!
Satefan
Satefan
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Tja, na het inspelen? Weet ik niet, heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit rekening mee gehouden. Doe gewoon wat je zelf wilt.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
hmm heb nu de speakers ff naar beneden gehaald om ze daar aan te sluiten aan de reciever waar ik ze eigenlijk aan wil hebben en wat schept mijn verbazing : als ik deze aan een simpel Sony stereo toren hang dan zit er veeel meer diep in dan aan mijn Cambridge audio 540 reciever ?Of kunnen er zoveel andere invloeden zijn hiervoor?
Oh ja misschien wel handig om te weten alles is gewoon standaard dus geen bass boost ofzo op dat sony app.
Wel is de ruimte waarin het spul stond aan de sony kleiner dan waar ze nu aan hangen, maar is dit zoveel van invloed ?
Oh ja misschien wel handig om te weten alles is gewoon standaard dus geen bass boost ofzo op dat sony app.
Wel is de ruimte waarin het spul stond aan de sony kleiner dan waar ze nu aan hangen, maar is dit zoveel van invloed ?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Ik weet wel zeker dat het aan de ruimte ligt. Versterkers klinken onderling amper anders. Ruimtes verschillen onderling enorm. 
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Ik zou toch ook beide versterkers in je luisterruimte even aan die boxen uit proberen. Er kan wel degelijk verschil in het laag zijn tussen de versterkers. Dan weet je het zeker.
Re: Zelfbouw Zaph ZDT3.5
Er kan inderdaad een verschil tussen de versterkers zitten. Als ze beide redelijk goed ontworpen zijn dan ligt het bijna volledig (lees: de versterker doet er niet toe) aan de kamer, luidsprekeropstelling en luisterplek. De kamer is voor de laagweergave ontzettend bepalend. Waarschijnlijk hoor je ook niet direct meer diepgang, maar een lekker gebooste frequentie. Dit kan indrukwekkend klinken... voor even... later wordt het vaak irritant.
