Weerstanden op de rca ingang pluggen van voorversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Weerstanden op de rca ingang pluggen van voorversterker.
Hoi Allemaal!
Ik ben nieuw hier en ben met mijn eerste projectje bezig.
Ik ben een voorversterker aan het maken en heb weerstanden die ik op de rca plug moet maken. Ik heb de massa van alle pluggen met een staafje aan elkaar verbonden. Nu vroeg ik mij af of ik de weerstand aan de + van de plug wel kan verbinden aan de massa. Want die komen dan wel allemaal bij elkaar?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Dennis
Ik ben nieuw hier en ben met mijn eerste projectje bezig.
Ik ben een voorversterker aan het maken en heb weerstanden die ik op de rca plug moet maken. Ik heb de massa van alle pluggen met een staafje aan elkaar verbonden. Nu vroeg ik mij af of ik de weerstand aan de + van de plug wel kan verbinden aan de massa. Want die komen dan wel allemaal bij elkaar?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Dennis
Re: Weerstanden op de rca ingang pluggen van voorversterker.
welke waarde hebben deze weerstanden ?
Ik heb wel eens gezien bij sommige ontwerpen dat er een klein RC-kringetje in serie met het signaal wordt geplaatst ..
Ik heb wel eens gezien bij sommige ontwerpen dat er een klein RC-kringetje in serie met het signaal wordt geplaatst ..
Hoi,
De waarde weet ik zo niet precies. Het is een kleine waarde om het signaal net een beetje af te zwakken.
Groeten,
Dennis
De waarde weet ik zo niet precies. Het is een kleine waarde om het signaal net een beetje af te zwakken.
Groeten,
Dennis
Hoi Dennis, welkom hier!

Het is belangrijk bij dit soort vragen dat je je duidelijk uitdrukt. Met 'weerstanden op een rca maken' kunnen we niet zoveel, zie de opmerking van Xbake. Het mooiste is om het schema neer te zettenfrodosam schreef:weerstanden die ik op de rca plug moet maken.
Dat klopt.Ik heb de massa van alle pluggen met een staafje aan elkaar verbonden.
Doe toch maar een schema, DennisNu vroeg ik mij af of ik de weerstand aan de + van de plug wel kan verbinden aan de massa. Want die komen dan wel allemaal bij elkaar?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Dennis
Ah, gepost toen ik mn antwoord aan het typen was..frodosam schreef:Hoi,
Groeten,
Dennis
Als het is om het signaal af te zwakken moet er nog een weerstand in het spel zijn..
Hoi,
Helaas heb ik geen schema het was een bestaande voortrap waar ik een paar condensatoren van wilde vervangen maar in de winkel waar ik de spullen haalde werd met veel enthousiastme gezegd wat ik allemaal nog meer kon doen.
Er zaten eerst relais en die zijn nu weg en is er een mechanische keuze schakelaar gekomen. Dan de potmeter en dan gelijk weer een weerstand en dan naar de buis.
In de winkel zeiden ze over die weerstand dat het eventueel zonder kan maar dat het beter was om niet het signaal met volle kracht er in te krijgen.
Ik hoop dat dit iets helpt en anders vraag ik het in de winkel wel.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Dennis
Helaas heb ik geen schema het was een bestaande voortrap waar ik een paar condensatoren van wilde vervangen maar in de winkel waar ik de spullen haalde werd met veel enthousiastme gezegd wat ik allemaal nog meer kon doen.
Er zaten eerst relais en die zijn nu weg en is er een mechanische keuze schakelaar gekomen. Dan de potmeter en dan gelijk weer een weerstand en dan naar de buis.
In de winkel zeiden ze over die weerstand dat het eventueel zonder kan maar dat het beter was om niet het signaal met volle kracht er in te krijgen.
Ik hoop dat dit iets helpt en anders vraag ik het in de winkel wel.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Dennis
Een kleine waarde .. das relatief hé 
Als je een kleine weerstand met waarde (<100 ohm) van het signaalpunt naar het massapunt op een RCA plug verbindt, dan ga je niet veel meer overhouden van je signaal lijkt me .. ? Not done volgens mij.
Je kan een weerstandsdeler met 2 weerstanden maken zoals hierboven aangegeven, maar dan zal de weerstand naar massa een x-maal grotere waarde hebben dan de weerstand in je signaal.
Zonder schema of waarden kunnen we niet veel denk ik
Als je een kleine weerstand met waarde (<100 ohm) van het signaalpunt naar het massapunt op een RCA plug verbindt, dan ga je niet veel meer overhouden van je signaal lijkt me .. ? Not done volgens mij.
Je kan een weerstandsdeler met 2 weerstanden maken zoals hierboven aangegeven, maar dan zal de weerstand naar massa een x-maal grotere waarde hebben dan de weerstand in je signaal.
Zonder schema of waarden kunnen we niet veel denk ik
frodosam schreef:een bestaande voortrap
Een buizenvoorversterker dus, over welk merk en type hebben we het?frodosam schreef:naar de buis.
Om je een goed advies te kunnen geven is het van belang dat je zoveel mogelijk heldere info geeft.
Enne...
Heb de kleurcode opgezocht (oranje oranje geel goud) zou die op de rca zijn. 330Kohm als ik het goed heb. De eerst weerstand naar de buis is 47kohm(geel paars oranje goud).
Het was een Valve tec "vla 100" made by inel electronic. Ik kan er niks over vinden.
Het was een Valve tec "vla 100" made by inel electronic. Ik kan er niks over vinden.
Ik ook niet, en ook nooit van gehoord, vreemd....frodosam schreef:Het was een Valve tec "vla 100" made by inel electronic. Ik kan er niks over vinden.
Heb je een digicam in de buurt? schiet anders een paar foto's. dat maakt het altijd wat duidelijker.
Ik zou zeggen een stopweerstand, maar da's wel een kleine waarde daarvoor
Ik sluit me TTIWWP aan bij Ray
Ik sluit me TTIWWP aan bij Ray
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ray5150 schreef:WattuhMiniwatt schreef:TTIWWP![]()
ik had 'em eerst ook niet hoorray5150 schreef:Ach ja, natuurlijk...
Verder vind ik 330K en 47K weerstanden die eerder naar massa zullen gaan dan in serie met je signaal (veel en veel te grote waarden daarvoor).
Zoals eerder vermeld zou ik een fotootje proberen maken van de ingangstrap..