Maar goed, je hebt gelijk, als je een echt professioneel resultaat wilt kun je dat het beste doen.
versterker voor actief 2 weg kast bouwen
Moderator: Beheerdersteam
[img]/behuizing4.JPG[/img]
Zo bedoel je?
Ziet er een stuk beter uit! Bedankt voor je tip daniel
.
Er komt nog kippengaas in voor afscherming, als jullie hier nog een goeie tip voor hebben om mooi te monteren qua deksel hoor ik het graag.
Zo bedoel je?
Er komt nog kippengaas in voor afscherming, als jullie hier nog een goeie tip voor hebben om mooi te monteren qua deksel hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu zie ik pas hoe groot die kast is! waar ga je die plaatsen?
Ik snap niet helemaal waar je met dat kippengaas naar toe wilt, maar dat terzijde.
Het mooist is het denk ik als je het deksel tussen de zijwanden monteert, in plaats van erop (alhoewel je dan wel de 'bovenzijde' van de koellichamen zier. Maar da's wel lastiger om goed te krijgen. Anders erop monteren en met de kopieerfrees exact op maat maken, en met een afrondfreesje netjes rond maken (of met een schuurpapiertje natuurlijk). Houten constructies zien er altijd veel beter uit als je de scherpe randen eraf haalt.
Ik snap niet helemaal waar je met dat kippengaas naar toe wilt, maar dat terzijde.
Het mooist is het denk ik als je het deksel tussen de zijwanden monteert, in plaats van erop (alhoewel je dan wel de 'bovenzijde' van de koellichamen zier. Maar da's wel lastiger om goed te krijgen. Anders erop monteren en met de kopieerfrees exact op maat maken, en met een afrondfreesje netjes rond maken (of met een schuurpapiertje natuurlijk). Houten constructies zien er altijd veel beter uit als je de scherpe randen eraf haalt.
Deksel komt erboven op.
Wat wil je, dit moet er allemaal in
/printen.JPG
En ik heb het maar wat aan de ruime kant gemaakt, omdat ik heeel wat draden moet trekken.
Het printje onderaan is nog niet klaar, en rechtsboven komt nog een filterprint voor als ik mijn subwoofer klaar heb.
En dat kippengaas komt op de bodem en op het deksel, voor afscherming.
Wat wil je, dit moet er allemaal in
/printen.JPG
En ik heb het maar wat aan de ruime kant gemaakt, omdat ik heeel wat draden moet trekken.
Het printje onderaan is nog niet klaar, en rechtsboven komt nog een filterprint voor als ik mijn subwoofer klaar heb.
En dat kippengaas komt op de bodem en op het deksel, voor afscherming.
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]/frontje3.JPG[/img]
Frontje is zo goed als klaar
. Op de foto is het lcdtje alleen wat vaagjes... Kreeg hem niet mooi op de foto. Hij is gelukkig wat blauwer en scherper dan daar.
Waarsch komt er nog een raampje voor het lcdtje.
Tja en nu de rest afmaken he
Frontje is zo goed als klaar
Waarsch komt er nog een raampje voor het lcdtje.
Tja en nu de rest afmaken he
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankjewel jongens
.
Ik had meer zoiets van een volumeknop is een volumeknop
. Miss issie iets te lang, maar ik vind het wel mooi zo
.
[img]/Connector1.JPG[/img]
Let niet op dat spuitwerk bovenop, dat gaat overnieuw.
[img]/Connector2.JPG[/img]
En nog wat connectortjes voor de liefhebber
Waarom zon dikke kabel, nee niet omdat ik zo'n kabelfan ben.
Hier zitten 5 aders in, waar ik er 4 van gebruik, actief je weetwel
Ik had meer zoiets van een volumeknop is een volumeknop
[img]/Connector1.JPG[/img]
Let niet op dat spuitwerk bovenop, dat gaat overnieuw.
[img]/Connector2.JPG[/img]
En nog wat connectortjes voor de liefhebber
Waarom zon dikke kabel, nee niet omdat ik zo'n kabelfan ben.
Hier zitten 5 aders in, waar ik er 4 van gebruik, actief je weetwel
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Contacteer:
Met een decoupeerzaag met alu zaagje erin, en dan aan de achterkant zagen (die ziet er minder mooi uit hoor, door die bewegingen van dat ijzeren rustplaat van mijn decoupeerzaag zeg maar). Dit is net als door boter, tenminste als je zaag goed pakt
. Maar dat lag dan aan mij.
De lange kant als voorkant, nou hij is ERG lang, en op mijn bureau staat het zo wel mooi hoor
. En de koellichamen zitten ook aan de zijkant (ja had ik toen anders kunnen doen.
/edit
Ben weer eens bezig geweest met spuiten, de bovenkant van bovenstaande box.
Dit is weer eens ERG mislukt
Hoe kan dat nou dat met een rolletje verfen zo mooi strak wordt maar met een spuitbus... waardeloos.
De lange kant als voorkant, nou hij is ERG lang, en op mijn bureau staat het zo wel mooi hoor
/edit
Ben weer eens bezig geweest met spuiten, de bovenkant van bovenstaande box.
Dit is weer eens ERG mislukt
Hoe kan dat nou dat met een rolletje verfen zo mooi strak wordt maar met een spuitbus... waardeloos.
De nieuwe voedingsprint met inschakelvertragingen, want de vorige print was niet wat.
Dit is mijn laatste print en werkt nu. Ik ga nu wat kleine dingetjes veranderen aan de printen en dan ga ik alles in elkaar zetten
.
Dit is mijn laatste print en werkt nu. Ik ga nu wat kleine dingetjes veranderen aan de printen en dan ga ik alles in elkaar zetten
Laatst gewijzigd door JuuL op do 02 feb 2006, 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]/Behuizing7.JPG[/img]
Update"tje"
Alles zit vast nu,
frontje is klaar,
achterkant is klaar,
Boxen zitten in elkaar.
Morgen de rest aansluiten in mijn versterkerkast en als het meezit kan ik dan naar mijn home made actief 2 weg luisteren!
Btw, nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Geen uitgang naast ingang bijv.
230 aansluiting ook zo ver mogelijk van de rest, maar goed die van de linkerkant naar de rechterkant moet er wel langs...
Dikke massa kabels..
Iemand nog tips/ iets dat ik fout doe?
Update"tje"
Alles zit vast nu,
frontje is klaar,
achterkant is klaar,
Boxen zitten in elkaar.
Morgen de rest aansluiten in mijn versterkerkast en als het meezit kan ik dan naar mijn home made actief 2 weg luisteren!
Btw, nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Geen uitgang naast ingang bijv.
230 aansluiting ook zo ver mogelijk van de rest, maar goed die van de linkerkant naar de rechterkant moet er wel langs...
Dikke massa kabels..
Iemand nog tips/ iets dat ik fout doe?
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.