Terwijl ik in het recente verleden bijlage's van meer dan 10 a 15 MB kon toevoegen....
Hoe kan dit? heb ik een aanpassing over het hoofd gezien? of iets verkeerd gedaan?
Moderator: Beheerdersteam
Kan ik uitgaan van 2mb per foto? ik verklein ze nu naar 100 kb maar dat is gewoon kud.Henkjan schreef:dan verklein je de foto's maarmaar zonder dollen, als je foto's meer dan 2MB zijn dan zijn ze zeker weten groter dan welk scherm ook. http://www.irfanview.com zou ik zeggen. we zitten redelijk goed in de serverruimte, maar daar moeten we nog steeds verstandig mee omgaan, en als iedereen z'n foto's uit een 10megapixel camera onverkleind op t forum zet, is de grens snel bereikt.
Bedankt voor dat linkje, doet wat het doen moet. Ik gebruik zelf XnView als foto organiser (werkt veel lekkerder en overzichtelijker dan Irfanview vind ik). Is er nu ook als plug-in daarvoor.SARK schreef:Dit is ook een handige tool: http://download.criosweb.ro/download.ph ... =installer
Riot (Radical Image Optimization Tool)
A free image optimizer that will let you to visually adjust compression parameters while keeping minimum filesize.
Onzin, je hebt of een goedkoop abbo met lage upload, of je torrent-client draait met een te hoge bandbreedte waardoor er geen upload ruimte overblijft.b_force schreef:De manier van plaatsen moet ook drastisch anders.
Voor een paar plaatjes kan het wel, maar wil je meerdere plaatjes uploaden dan ben je echt een eeuwigheid bezig (naast het feit dat het overzicht ook volledig zoek is).
+1Vinculum schreef:Akkoord, snap ik. Maar wat ik dus vaak heb is het volgende:
Iemand heeft bijv een mooie kast gemaakt en ik wil even inzoomen op een bepaald detail om te zien hoe hij dat gedaan heeft. Dat gaat dus niet met 800px breed. Voor het doel destijds was het miss genoeg maar daarna dus niet. Ik denk dat een 2MB limit een zinvol iets is (is trouwens een PHP restrictie geloof ik) maar verder zou ik niet gaan. Inline foto's zijn een ander verhaal omdat die de layout breken. Maar inline foto's zijn alleen gelinkte foto's.