lekker en ontroerend
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
lekker en ontroerend
vandaag mijn aller- aller- aller- állereerste muziekmachien weer op orde gekregen. Als kind (9 jaar?) heb ik een philips radio gekregen (mijn vader heeft erop gelet dat ie dolby had, dat was toen je van het). Zo'n draagbare radio waar je ook de "sugar hill gang" mee liep weetjewel. Deze deed het nog steeds. Alhoewel, ik moest steeds wat met de potmeters fiedelen om er wat muziek uit te krijgen. Vandaag dat héle ding uit elkaar gehaald (wat een gedoe zeg) en de potmeters eruit gesoldeerd. Opengemaakt en met wd40 en wattenstaafjes schoongemaakt. Alles weer in elkaar. Stroom erop: wat een fijn geluid toch weer. Ik pink een traan van ontroering weg. Mijn radiootje. Ik hou em voor de rest van mijn leven beloot ik ter plekke....... "I say the hip hap the hibbie hip hap hibbie you don't stop....."
jan
jan
- MrCaBLeGuY
Re: lekker en ontroerend
Mooi verhaal, een foto zou het mooi af maken ik ben nu benieuwd naar de radio...
Tja Jan, iets voor "wat neem ik mee op vakantie". Hopelijk is ie mono, want dan heb je geen gedonder om het "stereo luister plekje" te zoeken op de camping...

Geweldig dat 'ie er nog is 
- Bijlagen
-
- 20051213-ghettoblaster1.jpg (42.03 KiB) 671 keer bekeken
Kosten je een vermogen aan batterijen vroeger ?
Mooi dattie het weer goed doet
Mooi dattie het weer goed doet
Leuk, waar dat WS40 al niet goed voor is
Post dat maar een op een audiofielen forum, gehakt maar dan anders
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
het is een van de 2 dingen die je al sleutelend echt nodig hebt: WD40 voor dingen die vast zitten als ze dat niet moeten zijn, en ducttape voor dingen die vast moeten als ze dat niet zijnPjotr schreef:Leuk, waar dat WD40 al niet goed voor is
Het is niet helemaal duidelijk of dat nu eendentape (duck tape) dan wel pijptape (duct-tape) heet. Maar neem de beste, je neemt tenslotte ook WD40 en niet zomaar wat kruipolie
Die heet dan Gaffers tape van Permacel. De zilver-grijze variant plakt zelfs goed stevig op zanderige betonvloeren.
"I can't live without my radio".....SARK schreef:Geweldig dat 'ie er nog is
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
of deze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r9qz_bnJVlw[/youtube]
of deze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rBUr1pSWTVI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r9qz_bnJVlw[/youtube]
of deze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rBUr1pSWTVI[/youtube]
Ik zal eeb foto maken, is ie ook digitaal vereeuwigd. Verwacht er echter niet teveel van, ik denk dat ie alleen voor míj bijzonder is haha.
Mooi nummer HJ, dat eerste liedje past waanzinnig goed bij deze hele hete avond (is hier nu nog 26 graden......)
Jan
Mooi nummer HJ, dat eerste liedje past waanzinnig goed bij deze hele hete avond (is hier nu nog 26 graden......)
Jan
Ook op dat groene forum gezeten? Ben ik blij dat ik zelfs geen toegang meer heb tot dat forum, kan ik er ook niet meer per ongeluk naar toe surfenPjotr schreef:Leuk, waar dat WS40 al niet goed voor is![]()
Leuk Jan, ik snap het wel. Ik heb ook nog mijn allereerste radio-cassetterecorder, wel een heel klein mono-modelletje, puur voor het esentiment.Wowly schreef:Ik zal eeb foto maken, is ie ook digitaal vereeuwigd. Verwacht er echter niet teveel van, ik denk dat ie alleen voor míj bijzonder is haha.
Jan
Ik wil op een rommelmarkt ofzo nog wel eens zo'n ghettoblaster/schouderradio scoren, dat vond ik als jongetje je van het
Ik heb nog een fotootje van mezelf als klein jochie (50 jaar geleden)
, waarbij ik aan de knoppen draai van een Erres buizenradio. Heb dezelfde radio nu "geërfd" en staat als pronkstuk in de wandkast.
Je begrijpt dat "hem" nooit wegdoe.
groeten,
AatV
Je begrijpt dat "hem" nooit wegdoe.
groeten,
AatV