Hallo,
Ik heb op MP een Onkyo DV-S535 DVD speler gekocht.
Het leek in eerste instantie een goede koop maar bij thuiskomst bleek de speler toch niet alle CD's even goed te lezen.
De speler hikt random op onbekraste/schone CD's.
Waar o waar te beginnen om 'm weer aan netjes aan het spelen te krijgen ?
mvg
ST
Onkyo DV-S535
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Onkyo DV-S535
Ik zou hem gewoon retour doen eerlijk gezegd.
Is volgens mij een kwestie van loopwerk weer afregelen.
Geen fijn klusje om te doen
Is volgens mij een kwestie van loopwerk weer afregelen.
Geen fijn klusje om te doen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ben er ook bang voor. maar als je mazzel hebt is t lensje vuil, probeer eens met een wattenstaafje en wat alcohol het schoon te maken
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Een vuile lens komt zeker vaak voor, helemaal als er in de ruimte veel gerookt is waar het ding gestaan heeft.
Wat ik in zo'n geval doe: probeer met een scoop de uitgang van de laser te meten. Gewoon op de connector de pennen afgaan, je komt vanzelf iets van amplitude tegen. Kijk hoe groot die amplitude is, maak de lens schoon met alcohol, en kijk of de amplitude groter is geworden. Simpel, en je weet of het zin heeft gehad wat je hebt gedaan.
Een cd/dvd spsler heeft vaak 3 motoren: spindle om de schijf rond te draaien, eentje die de lens beweegt, en eentje voor de lade. Een van de eerste 2 kan ook gaar zijn wat resulteert in slecht spelen, of het snaartje dat de motor aandrijft.
Loopt het schijfje nergens aan? Een cd/dvd lade krijgt nog wel eens een opdonder als het uit het apparaat steekt.
Wat ik in zo'n geval doe: probeer met een scoop de uitgang van de laser te meten. Gewoon op de connector de pennen afgaan, je komt vanzelf iets van amplitude tegen. Kijk hoe groot die amplitude is, maak de lens schoon met alcohol, en kijk of de amplitude groter is geworden. Simpel, en je weet of het zin heeft gehad wat je hebt gedaan.
Een cd/dvd spsler heeft vaak 3 motoren: spindle om de schijf rond te draaien, eentje die de lens beweegt, en eentje voor de lade. Een van de eerste 2 kan ook gaar zijn wat resulteert in slecht spelen, of het snaartje dat de motor aandrijft.
Loopt het schijfje nergens aan? Een cd/dvd lade krijgt nog wel eens een opdonder als het uit het apparaat steekt.
Bedankt voor de tips.
Het lullige was dat de speler goed speelde voordat ik 'm kocht.
De AV-receiver en DVD speler zagen er zo ontzettend netjes uit. Net alsof ze zo uit de doos kwamen.
Kennelijk heeft het vervoer geen goed gedaan.
Ik heb de lens schoongemaakt en de kabeltjes van en naar de drive/laser unit een keer uit de connector getrokken en er weer ingestopt.
Ik heb niet lang kunnen luisteren maar tot zover lijkt het weer te werken.
mvg
ST
Het lullige was dat de speler goed speelde voordat ik 'm kocht.
De AV-receiver en DVD speler zagen er zo ontzettend netjes uit. Net alsof ze zo uit de doos kwamen.
Kennelijk heeft het vervoer geen goed gedaan.
Ik heb de lens schoongemaakt en de kabeltjes van en naar de drive/laser unit een keer uit de connector getrokken en er weer ingestopt.
Ik heb niet lang kunnen luisteren maar tot zover lijkt het weer te werken.
mvg
ST
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dan moet je het wel ultiem ruig getransporteerd hebben hoor.
Mijn Marantz heb ik zelfs een keer in een rugzak vervoerd op de fiets.
Ging ook prima.
Mijn Marantz heb ik zelfs een keer in een rugzak vervoerd op de fiets.
Ging ook prima.
Hoi,
Ik heb ook een S535, reeds sinds 2000 of zo. Heeft jaren gewerkt maar toont vergelijkbare mankementen. Bij mij zijn de lagers van de spindelmotor niet fijn meer. Verder is het hoogste kwaliteit weergave, maar je moet er wel rekening mee houden dat ie uitsluitend fabrieks CD/DVD kan afspalen. In principe kan die geen recordables, heel af en toe doet ie het er wel mee, maar officieel is er geen support voor. Als je jouw S535 niet meer wilt hebben ben ik wel geintereseerd, (mits het motertje nog goed is).
Ik heb ook een S535, reeds sinds 2000 of zo. Heeft jaren gewerkt maar toont vergelijkbare mankementen. Bij mij zijn de lagers van de spindelmotor niet fijn meer. Verder is het hoogste kwaliteit weergave, maar je moet er wel rekening mee houden dat ie uitsluitend fabrieks CD/DVD kan afspalen. In principe kan die geen recordables, heel af en toe doet ie het er wel mee, maar officieel is er geen support voor. Als je jouw S535 niet meer wilt hebben ben ik wel geintereseerd, (mits het motertje nog goed is).