LM3886 versterker met 6N11 buis

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
de_smit
Berichten: 196
Lid geworden op: do 09 jul 2009, 21:26
Locatie: Brabant

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door de_smit »

Zomaar even tussendoor....
Ik was de gebruikte kit aan het zoeken en kwam deze tegen. Wellicht ook een leuk alternatief inclusief volume regeling.
http://cgi.ebay.co.uk/HIFI--AMP-KIT-val ... 2004r12621
jaaptina
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 9:54

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door jaaptina »

Hoi,

Ik heb met veel interesse jou berichten gelezen. Ik kan nu via marktplaats deze versterker kopen. Verder vind ik weinig info via Google. Is het nog steeds een aanrader?

Groet,
Jaap
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door sevenup »

jaaptina schreef:
Hoi,

Ik heb met veel interesse jou berichten gelezen. Ik kan nu via marktplaats deze versterker kopen. Verder vind ik weinig info via Google. Is het nog steeds een aanrader?

Groet,
Jaap

Ja hoor, is gewoon een leuk versterkertje. Verwacht er geen wonderen van, maar werkt gewoon goed en klinkt heel fatsoenlijk. Speelt nog steeds zonder problemen :)
jaaptina
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 9:54

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door jaaptina »

Hallo Sevenup,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb de versteker gekocht, hij is identiek aan die van jouw. Ik heb er een voeding bij, zodat de set al werkt. Heb jij nog meer info of links naar fora over deze versteker? Ik heb alleen deze link. Ik ga nu opzoek naar een mooie unit om hem in te bouwen.

Groet,
Jaap
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door sevenup »

jaaptina schreef:
Hallo Sevenup,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb de versteker gekocht, hij is identiek aan die van jouw. Ik heb er een voeding bij, zodat de set al werkt. Heb jij nog meer info of links naar fora over deze versteker? Ik heb alleen deze link. Ik ga nu opzoek naar een mooie unit om hem in te bouwen.

Groet,
Jaap
Helaas geen links,

Ik kwam hem tegen op ebay toen ik wat anders zocht, heb hem er gelijk bij meebesteld.
jaaptina
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 9:54

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door jaaptina »

Hoi,

Ik heb inmiddels mijn gainclone met buizenvoorversterker van een behuizing voorzien, waarbij de buis er mooi uitspringt. De versterker doet het prima. Hij bromt niet en ik kan schakelen tussen 4 inputs.
2010_06_19_21_06_0033 (Large).JPG
2010_06_19_21_06_0038a (Large).JPG
In het midden en hoge gebied klink de versterker uitstekend, maar de bassen blijven een beetje onderbelicht. Zou het helpen als ik de 6N11 buis vervang door een Philips of Valvo e88cc?

Groet,
Jaap
Laatst gewijzigd door jaaptina op zo 20 jun 2010, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door RobertD »

Leuke behuizing, je kunt de foto's trouwens gewoon uploaden naar de server van het forum. Dan ziet iedereen ze tenminste gelijk en loop je niet het risico dat de foto's ineens verdwenen zijn.

Is er een schemaatje van deze versterker?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door mischa72 »

Kunstig kassie !!

Ga je nog iets doen met de opening achter de buis? Misschien leuk om iets met plexiglas te doen met een leuk logo erin. Als je dit laat infrezen of een soort van etsen en je zet er een paar leds onder krijg je een mooi verlicht logo.

Groeten,
Mischa
jaaptina
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 9:54

Re: LM3886 versterker met 6N11 buis

Bericht door jaaptina »

Update,

Mijn Gainclone met buis-voorversteker nadert zijn voltooiing. Alles doet het. Onder de buis zit een groen lampje dat na enkele seconden oplicht als de buis warm is en het geluid aan schakeld (relais). Links en rechts zitten lampjes die de inputselectie aangeven.
De geluidskwaliteit is goed. Zeer vergelijkbaar met mijn oude Kenwood 4020. Jammer dat deze niet net een stukje beter klinkt. Ik heb er al een andere buis in, een Jan Philips Sylvana 7308. Misschien ga ik nu de Elco's aanpakken.

Afbeelding

Ik heb een versterker selector kastje gemaakt om snel van de éne naar de andere verstreker te kunnen omschakelen om het geluid te kunnen vergelijken (zie foto).
Afbeelding

Groet,
Jaap
Plaats reactie