Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Je hebt in principe maar 1 versterker nodig, tenzij je de fase t.o.v. de ander subwoofer ook wilt kunnen afregelen. Zolang je de subs links en rechts gebruikt - niet voor en achter - zou ik dat niet doen, dus heb je aan 1 module genoeg.
Een XTZ of Reckhorn zit al in een eigen kastje, een hypex of BASH niet bijvoorbeeld. Let even op het ohmage dat de versterker trekt. Van de Reckhorn weet ik dat die 2 Ohm stabiel is, waardoor 2 8 Ohm basspeakers parallel aansluiten geen enkel probleem is.
Een XTZ of Reckhorn zit al in een eigen kastje, een hypex of BASH niet bijvoorbeeld. Let even op het ohmage dat de versterker trekt. Van de Reckhorn weet ik dat die 2 Ohm stabiel is, waardoor 2 8 Ohm basspeakers parallel aansluiten geen enkel probleem is.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Ik wil het laag straks stereo aansturen; maar daar heb je twee Reckhorns voor nodig lijkt me zo..
Dat kost me dan 500 euro's...
Is het eigenlijk wat, zo'n reckhorn? Het ziet er zo knullig uit; en gewoon te koop bij Conrad....
Het enige dat ik nodig denk te hebben is wat vermogen, een lekkere dempingsfactor, een volumeknop en een instelbare fase...
Of ben ik weer te minimalistisch hi-end-istisch aan het denken?
Dat kost me dan 500 euro's...
Is het eigenlijk wat, zo'n reckhorn? Het ziet er zo knullig uit; en gewoon te koop bij Conrad....
Het enige dat ik nodig denk te hebben is wat vermogen, een lekkere dempingsfactor, een volumeknop en een instelbare fase...
Of ben ik weer te minimalistisch hi-end-istisch aan het denken?
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Het laag kun je mono aansturen met een Reckhorn. Je hebt dan volume, fase en crossoverfrequentie nodig.
Dit lijkt me wel geschikt: http://link.marktplaats.nl/320789094 voor in een H-frame. Voor de dipoolcorrectie zou je eventueel een passief netwerkje kunnen maken die je tussen de voorversterker en Reckhorn zet.
Dit lijkt me wel geschikt: http://link.marktplaats.nl/320789094 voor in een H-frame. Voor de dipoolcorrectie zou je eventueel een passief netwerkje kunnen maken die je tussen de voorversterker en Reckhorn zet.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
sublaag stereo aansturen? volgens mij zijn die signalen niet eens stereo.
2 reckhorns is dus overbodig. De filtering van die dingen is erg compleet; http://www.capsandcoils.com/shop/subwoo ... p-756.html
Ik heb geen belang bij Reckhorn hoor, maar het lijkt voor jouw situatie erg geschikt.
Ik ken voor dat geld niet iets met een eigen behuizing dat beter geschikt is. Al moet ik zeggen dat hij bij conrad duurder is dan bij caps & coils, dus inderdaad te koop bij de duurdere electronica zaken
2 reckhorns is dus overbodig. De filtering van die dingen is erg compleet; http://www.capsandcoils.com/shop/subwoo ... p-756.html
Ik heb geen belang bij Reckhorn hoor, maar het lijkt voor jouw situatie erg geschikt.
Ik ken voor dat geld niet iets met een eigen behuizing dat beter geschikt is. Al moet ik zeggen dat hij bij conrad duurder is dan bij caps & coils, dus inderdaad te koop bij de duurdere electronica zaken
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Ik denk dat die signalen wél stereo zijn.
Als je nou rechts in de opname een contrabas hebt spelen, dan wil je niet uit de linker sub een even hard en 'aan elkaar geknoopt' signaal horen. Lijkt mij....
Ook al is sublaag niet te lokaliseren; ik denk dat het wel degelijk effect heeft op je ruimtelijkheid en de plaatsing van instrumenten wanneer je met stereosubs en gescheiden linker en rechter kanalen speelt.
Zijn er nog mensen die hun subwooferversterker/plateamp willen aanraden?
Als je nou rechts in de opname een contrabas hebt spelen, dan wil je niet uit de linker sub een even hard en 'aan elkaar geknoopt' signaal horen. Lijkt mij....
Ook al is sublaag niet te lokaliseren; ik denk dat het wel degelijk effect heeft op je ruimtelijkheid en de plaatsing van instrumenten wanneer je met stereosubs en gescheiden linker en rechter kanalen speelt.
Zijn er nog mensen die hun subwooferversterker/plateamp willen aanraden?
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Nee ruben, is echt niet zo. De frequenties in het laag, zeg grofweg beneden 100Hz, worden zodanig door je luisterruimte beinvloed dat het gewoon niet mogelijk is om daaruit plaatsing of ruimtelijkheid te halen. Als die plaatsing en ruimtelijkheid wel ervaren wordt, dan zit die in de boventonen die door de hoofdspeakers worden weergegeven, niet de subs.
Wat wel waar is, zoals eerder aangeven, het werken met meer subs zal een betere spreiding geven en de kwaliteit van het laag verbeteren. Maar dat is niet afhankelijk van links en rechts. Het is zelfs zo, dat als je een mooie opstelling hebt gevonden waarbij de subs in combinatie een mooi strak laag geven, dat je deze goede werking om zeep helpt als je verschillende signalen van links en rechts naar de verschillende subs stuurt. Niet dat er verschil zit tussen links en rechts in de meeste opnames voor het laag, maar goed. Alles pleit er in ieder geval voor om voor de subs een monosignaal te nemen.
Wat wel waar is, zoals eerder aangeven, het werken met meer subs zal een betere spreiding geven en de kwaliteit van het laag verbeteren. Maar dat is niet afhankelijk van links en rechts. Het is zelfs zo, dat als je een mooie opstelling hebt gevonden waarbij de subs in combinatie een mooi strak laag geven, dat je deze goede werking om zeep helpt als je verschillende signalen van links en rechts naar de verschillende subs stuurt. Niet dat er verschil zit tussen links en rechts in de meeste opnames voor het laag, maar goed. Alles pleit er in ieder geval voor om voor de subs een monosignaal te nemen.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Ik ben gisteren bij een andere zelfbouwer eens wezen luisteren naar enkele ripols met Kef B139. Gewoon passief versterkt met 10W buizenversterker. Je zou denken dat er niet veel volume uitkomt. De monitoren die er boven stonden waren transmissielijn met een Vifa 3" breedbandertje (dus ook een vrij laag rendement). Nou dat viel me alles mee. De bas was prima, het hoog minder. Maar dat kan aan mij liggen. Zo'n fullrange klinkt mij te suf en vervormd in het hoog (te traag in het hoog door 2.5g massa).
Ik heb ze deze week waarschijnlijk even een tijdje hier staan. Dus als je dit wilt uitproberen moet je je binnenkort maar even even melden.
Ik heb ze deze week waarschijnlijk even een tijdje hier staan. Dus als je dit wilt uitproberen moet je je binnenkort maar even even melden.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
ja, en ineens is ie weer terug.
Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten.
Veel gerommeld met de installatie en een aantal dingen uitgeprobeerd.
Allereerst heb ik veel met de opstelling gedaan. Er stond een kast tussen mijn speakers waardoor deze noodgedwongen meer in de kamer kwamen te staan. Ik heb de kast verplaatst en de speakers meer naar de achterwand kunnen verplaatsen.
Verder heb ik een buizenversterker uitgeprobeerd en een nieuw DAC. Die laatste twee gaven niet echt de verbetering die ik zocht. De Buizenversterker gaf wel meer laag maar ook wat minder gedetailleerd. De DAC bracht wat meer ruimtelijkheid maar was ook wat schel in het hoog.
Maar in het algemeen was voor mij de noodzaak voor subwoofers een beetje verdwenen.
Niettemin kwam ik vorige week op Marktplaats twee Eton 11 inch Hexacone woofers tegen.
Het begon te kriebelen en ik heb ze gekocht...
Ik wil ze inzetten in een +- 57 liter basreflex afgestemd rond de 31Hz
Probleem, voor mij, is alleen nog de filtering en aansturing. Het rendement van de woofers ligt lager dan van mijn monitoren.
Als jullie ideeën hebben over hoe je dit strak en gedetailleerd aanstuurt dan hoor ik het graag.
Voorlopige tekening (in paint!) heb ik hieronder gezet:

Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten.
Veel gerommeld met de installatie en een aantal dingen uitgeprobeerd.
Allereerst heb ik veel met de opstelling gedaan. Er stond een kast tussen mijn speakers waardoor deze noodgedwongen meer in de kamer kwamen te staan. Ik heb de kast verplaatst en de speakers meer naar de achterwand kunnen verplaatsen.
Verder heb ik een buizenversterker uitgeprobeerd en een nieuw DAC. Die laatste twee gaven niet echt de verbetering die ik zocht. De Buizenversterker gaf wel meer laag maar ook wat minder gedetailleerd. De DAC bracht wat meer ruimtelijkheid maar was ook wat schel in het hoog.
Maar in het algemeen was voor mij de noodzaak voor subwoofers een beetje verdwenen.
Niettemin kwam ik vorige week op Marktplaats twee Eton 11 inch Hexacone woofers tegen.
Het begon te kriebelen en ik heb ze gekocht...
Ik wil ze inzetten in een +- 57 liter basreflex afgestemd rond de 31Hz
Probleem, voor mij, is alleen nog de filtering en aansturing. Het rendement van de woofers ligt lager dan van mijn monitoren.
Als jullie ideeën hebben over hoe je dit strak en gedetailleerd aanstuurt dan hoor ik het graag.
Voorlopige tekening (in paint!) heb ik hieronder gezet:

Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
haha, sorry man.
maar ik ben er heel blij mee; misschien dat dat scheelt. Of niet?
Groet!
maar ik ben er heel blij mee; misschien dat dat scheelt. Of niet?
Groet!
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
ik zou een actieve sub versterker aanschaffen dan kun je makkelijk het rendement gelijk trekken en ook een beetje aan je fase werken. Welke is dan de vraag en hoeveel? Hangt vooral samen met je buget dacht ik zo.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Je zult ze actief moeten aansturen en filteren. Ik vraag me nog steeds af wat er aan de hand is dat je met deze speakers te weinig bas hebt. Hier dendert het door de kamer.
Ik zou proberen het geluidssignaal zo direct mogelijk te houden en voor de eindversterker voor de speakers signaal af te tappen dat je naar de subwooferversterker kunt leiden. Zoals ik al zei; ik heb een Reckhorn F1 geprobeerd en dat liet geen spaan heel van de ruimtelijkheid. Het geluid werd zo plat als een dubbeltje. De grotere Reckhorn 401 zal wel beter zijn, maar ik ben bang dat hij toch veel weghaalt als je die er tussen zet (het verschil tussen high-end en hifi-geluid).
Oh ja: bovenstaande manier stuurt je hele signaal dan naar de speakers en de bas versterkt naar de sub. Dus je krijgt dan overlap. Ik zou dan de basreflexpoort dichtstoppen. Dan klinkt het strakker en heb je natuurlijke basafval.
Je kunt natuurlijk ook de speaker high-pass aansluiten zoals je normaal gesproken zou doen. Maar dan ben ik bang dat je de speciale kwaliteit van de ref3A kwijtraakt. Dat moet je gewoon even proberen denk ik.
Ik zou proberen het geluidssignaal zo direct mogelijk te houden en voor de eindversterker voor de speakers signaal af te tappen dat je naar de subwooferversterker kunt leiden. Zoals ik al zei; ik heb een Reckhorn F1 geprobeerd en dat liet geen spaan heel van de ruimtelijkheid. Het geluid werd zo plat als een dubbeltje. De grotere Reckhorn 401 zal wel beter zijn, maar ik ben bang dat hij toch veel weghaalt als je die er tussen zet (het verschil tussen high-end en hifi-geluid).
Oh ja: bovenstaande manier stuurt je hele signaal dan naar de speakers en de bas versterkt naar de sub. Dus je krijgt dan overlap. Ik zou dan de basreflexpoort dichtstoppen. Dan klinkt het strakker en heb je natuurlijke basafval.
Je kunt natuurlijk ook de speaker high-pass aansluiten zoals je normaal gesproken zou doen. Maar dan ben ik bang dat je de speciale kwaliteit van de ref3A kwijtraakt. Dat moet je gewoon even proberen denk ik.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
ik bedoel de Reckhorn 403eigenlijk. Je kunt dan echt van alles instellen een je hebt power genoeg.
Je kunt de basreflexpoort evt gewoon een sok indouwen of een opgerold washandje oid.
Je kunt de basreflexpoort evt gewoon een sok indouwen of een opgerold washandje oid.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
hoe goed is die reckhorn? Klinkt dat ding een beetje strak?
En verder; ik zag van Reckhorn een analoog en variabel actief laag-doorlaat filter; B-1 of S-1 denk ik.
Dat ding kan ik tussen mijn geïntegreerde versterker en een gewone standaard eindversterker hangen met behoud van de stereo informatie. Ben ik dus verder vrij in de keuze welke eindversterker je neemt
Het ding ziet er goedkoop uit maar het principe spreekt me aan.
Zijn er andere (lees: betere) opties op dit gebied?
Groet!
Ruben
En verder; ik zag van Reckhorn een analoog en variabel actief laag-doorlaat filter; B-1 of S-1 denk ik.
Dat ding kan ik tussen mijn geïntegreerde versterker en een gewone standaard eindversterker hangen met behoud van de stereo informatie. Ben ik dus verder vrij in de keuze welke eindversterker je neemt
Het ding ziet er goedkoop uit maar het principe spreekt me aan.
Zijn er andere (lees: betere) opties op dit gebied?
Groet!
Ruben
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Meerdere mensen hier op het forum gebruiken een dcx2496 van behringer. Hiermee kun je echt heel veel instellen. En 2x 3-weg stereo filteren, equalizen etc.
Ikzelf gebruik een licht gemodificeerde CX2310 crossover van Behringer. Heb de voeding een beetje aangepakt met betere condensatoren en her en der wat meer ontkoppeling in de voedingslijn. Is standaard een beetje ondermaats. Wel een stuk goedkoper dan de dcx2496.
Ikzelf gebruik een licht gemodificeerde CX2310 crossover van Behringer. Heb de voeding een beetje aangepakt met betere condensatoren en her en der wat meer ontkoppeling in de voedingslijn. Is standaard een beetje ondermaats. Wel een stuk goedkoper dan de dcx2496.
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
zwert er niet een 2e hands berhinger hier op het forum?
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Hoi,
Ik heb zowel ervaring met ripole's, reckhorns als met het aansluiten van beiden op sat's. Ik begrijp dat je gevoelsmatige kwaliteitproblemen (ligt immers ook bij Conrad) hebt met de Reckhorn A403. De Reckhorn's zijn diverse keren getest in een Duits blad, goed bevonden en worden veel ingezet voor diverse projecten van dit blad. (hobby hifi)
Ik gebruik zelf altijd luidsprekerkabel parallel aan de sattelietspeakers om een sub aan te sluiten. Dus van eindversterker speaker uit naar high level in. Dat kan geen kwaad, de hoog level ingang op de Reckhorn /of elke andere subamp/ is zo hoogohmig dat je satteliet speakers of de versterker de subamp niet bemerken. Een subversterker/ filter tussen voor en eindversterker plaatsen zou ik willen afraden. Tenzij het echt niet anders kan.
Mijn voorkeur zou een ripole sub zijn, ook met goedkope visaton drivers gaat dat beter klinken als een Eton in Bassreflex
Het principe is namelijk sneller/ houdt minder energie vast. Zo met de natte vinger valt er wel onder de 30Hz te komen met die Visaton 30cm drivers in een ripole.
Groet Roland
Ik heb zowel ervaring met ripole's, reckhorns als met het aansluiten van beiden op sat's. Ik begrijp dat je gevoelsmatige kwaliteitproblemen (ligt immers ook bij Conrad) hebt met de Reckhorn A403. De Reckhorn's zijn diverse keren getest in een Duits blad, goed bevonden en worden veel ingezet voor diverse projecten van dit blad. (hobby hifi)
Ik gebruik zelf altijd luidsprekerkabel parallel aan de sattelietspeakers om een sub aan te sluiten. Dus van eindversterker speaker uit naar high level in. Dat kan geen kwaad, de hoog level ingang op de Reckhorn /of elke andere subamp/ is zo hoogohmig dat je satteliet speakers of de versterker de subamp niet bemerken. Een subversterker/ filter tussen voor en eindversterker plaatsen zou ik willen afraden. Tenzij het echt niet anders kan.
Mijn voorkeur zou een ripole sub zijn, ook met goedkope visaton drivers gaat dat beter klinken als een Eton in Bassreflex
Groet Roland
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Ik zou eerder voor het voorstel van Jeroen gaan, gewoon meerdere kleine gesloten subs.
Staande golven een beetje weg EQ'en en je hebt het beste wat je kunt hebben
Staande golven een beetje weg EQ'en en je hebt het beste wat je kunt hebben
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Dat is ook een mooi idee, alleen dan heb je wel meerdere subkasten, woofers en amps nodig. Er was dacht ik een budget beperking
Met die ripole op Visaton basis ben je voor een appel en een ei klaar of bezig (het is maar hoe je het ziet). Topic starter was nieuwsgierig naar een open laagsysteem.
Laatst gewijzigd door Roland op vr 18 jun 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
meer subs zorgen ook voor minder vervorming.
Neem je 3 keer Mivoc ofzo

Neem je 3 keer Mivoc ofzo
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Bedankt weer voor de reacties.
Ik heb vandaag veel gesurft en gesnuffeld.
Ook veel nagedacht over mono vs stereo.
Ik kan stereo maar niet uit mijn hoofd zetten (of mono toelaten).
Zo ongeveer alle full range speakers zijn gebaseerd op volledig stereo; en worden niet onder 200 Hz ineens mono.
Frequenties die links in de mix staan wil ik ook links harder gereproduceerd hebben dan rechts.
Toen ik dat had besloten ben ik gaan zoeken naar mogelijkheden om het stereo signaal te versterken en te filteren.
Ik zoek iets waarmee ik high cut, fase en volume allemaal traploos en stereo in kan regelen.
Een voorbeeld is dit denk ik: http://www.roundsound.com/manuals/sa-manual.pdf
Anthony Gallo Reference SA (subwoofer amp). Hier zit alles wel op maar is wel een prijzig ding met 1200 euro.
Er is ook een Dayton SA-1000 stand alone subwoofer amp. Die lijkt me ook interessant maar is niet leverbaar in NL en ik weet niet zeker of die stereo kan.http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=300-811
En een heel arsenaal aan Hypex plate-amps. Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik liever een enkele aparte versterker heb dan twee plate-amps. Ik weet ook niet hoe ik die plate amps aan moet sluiten als ik stereo subs wil maken. Weet iemand dat?
Dan is er ook nog de optie van een los cross over i.c.m. een losse standaard versterker.
Reckhorn B-1 doet dat (niet meer leverbaar en geen fase-regeling)
Thommessen Subway X (ook niet meer leverbaar maar zeer interessant)
Wat ik ook tegenkwam en wel heel grappig vond waren FMOD crossovers. Cinch verloopstukken met vaste filterwaarden. Bijvoorbeeld een 50 Hz Low pass. Zet je aan je interlink naar een aparte eindversterker met volumeregeling en dan heb je een heel simpel en puristisch low pass filter. Ook hier weer geen fase en geen traploze roll off frequentie. Niet flexibel maar wel interessant.
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen om de eton subs goed en flexibel stereo te kunnen integreren met mijn monitoren.
Heel veel dank alvast.
Vriendelijke groet
Ik heb vandaag veel gesurft en gesnuffeld.
Ook veel nagedacht over mono vs stereo.
Ik kan stereo maar niet uit mijn hoofd zetten (of mono toelaten).
Zo ongeveer alle full range speakers zijn gebaseerd op volledig stereo; en worden niet onder 200 Hz ineens mono.
Frequenties die links in de mix staan wil ik ook links harder gereproduceerd hebben dan rechts.
Toen ik dat had besloten ben ik gaan zoeken naar mogelijkheden om het stereo signaal te versterken en te filteren.
Ik zoek iets waarmee ik high cut, fase en volume allemaal traploos en stereo in kan regelen.
Een voorbeeld is dit denk ik: http://www.roundsound.com/manuals/sa-manual.pdf
Anthony Gallo Reference SA (subwoofer amp). Hier zit alles wel op maar is wel een prijzig ding met 1200 euro.
Er is ook een Dayton SA-1000 stand alone subwoofer amp. Die lijkt me ook interessant maar is niet leverbaar in NL en ik weet niet zeker of die stereo kan.http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=300-811
En een heel arsenaal aan Hypex plate-amps. Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik liever een enkele aparte versterker heb dan twee plate-amps. Ik weet ook niet hoe ik die plate amps aan moet sluiten als ik stereo subs wil maken. Weet iemand dat?
Dan is er ook nog de optie van een los cross over i.c.m. een losse standaard versterker.
Reckhorn B-1 doet dat (niet meer leverbaar en geen fase-regeling)
Thommessen Subway X (ook niet meer leverbaar maar zeer interessant)
Wat ik ook tegenkwam en wel heel grappig vond waren FMOD crossovers. Cinch verloopstukken met vaste filterwaarden. Bijvoorbeeld een 50 Hz Low pass. Zet je aan je interlink naar een aparte eindversterker met volumeregeling en dan heb je een heel simpel en puristisch low pass filter. Ook hier weer geen fase en geen traploze roll off frequentie. Niet flexibel maar wel interessant.
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen om de eton subs goed en flexibel stereo te kunnen integreren met mijn monitoren.
Heel veel dank alvast.
Vriendelijke groet
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Is zo een Hypex AS2.100 niet iets? Dan heb je 2 keer 100 watt en mogelijkheden tot eq voor rond de 300 euro. Kan je alleen geen zware woofers gebruiken (wel eton dus), of je moet de 400 watt versie nemen.. Heb me er verder niet veel in verdiept, maar het kan wellicht iets zijn voor je
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Goeiemorgen Montana,
Ik heb die Hypex 2.100 bekeken en is wellicht wel interessant.
Ik weet niet hoe ik het moet inzetten voor stereo subs.
Heb ik er twee nodig of is één genoeg voor stereo?
En hoe sluit ik het vervolgens aan op de pre-out van mijn versterker?
Maar Hypex 2.100 is zeker een idee. Etons hebben rond de 90dB rendement en ik speel ook nooit heel hard.
Groet,
Ruben
Ik heb die Hypex 2.100 bekeken en is wellicht wel interessant.
Ik weet niet hoe ik het moet inzetten voor stereo subs.
Heb ik er twee nodig of is één genoeg voor stereo?
En hoe sluit ik het vervolgens aan op de pre-out van mijn versterker?
Maar Hypex 2.100 is zeker een idee. Etons hebben rond de 90dB rendement en ik speel ook nooit heel hard.
Groet,
Ruben
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
maar kan die Hypex AS2.100 niet veel meer dan ik nodig heb? En is dat dan niet zonde?
Ik laat de huidige set up zoals die is; stop alleen een prop in de reflexpijp van mijn monitoren.
Ik heb alleen variabele high cut, fase en volume nodig; per kanaal...
Na goed.... Waarom is dit zo lastig?
Groet!
Ruben
Ik laat de huidige set up zoals die is; stop alleen een prop in de reflexpijp van mijn monitoren.
Ik heb alleen variabele high cut, fase en volume nodig; per kanaal...
Na goed.... Waarom is dit zo lastig?
Groet!
Ruben
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
waarom zou je niet een DSP gebruiken als t kan? je kan daarmee 'm beter op je sats laten aansluiten, en je kan het laag ook nag aan je ruimte aanpassen indien nodig. en voor de prijs tov alleen een 2*100W versterker hoef je t niet te laten
