frezen

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

frezen

Bericht door huub1 »

hulp gezocht voor het in freezen van mijn tweeters.
in de omgeving van helmond. b.v.d. huub.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: freesen

Bericht door dre »

geen doeland in de buurt?
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

daar zullen ze niet freesen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: freesen

Bericht door dre »

waarom doen ze dat niet?
bij ons maken ze bijna alles.
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

zal eens informeren daar.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: freesen

Bericht door Arno »

Zijn het tweeters met een speciale vorm?
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

nee de scan speak 6600.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: freesen

Bericht door dre »

Afbeelding
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

dre dank voor de tekening.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: freesen

Bericht door dre »

je weet maar nooit! :wink:
wel weet ik dat arno het heel druk heeft :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: freesen

Bericht door Arno »

dre schreef:
je weet maar nooit! :wink:
wel weet ik dat arno het heel druk heeft :lol:
Helmond is toch helemaal niet in de buurt... :)
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

niet echt nee. probeer het elders wel. mocht het niet lukken frees ik hem maar niet in.
optich vind ik het geen probleem.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: freesen

Bericht door bartsegers »

De response is wel anders bij geflushmounte (tweeters)

zie:

http://www.troelsgravesen.dk/measurements.htm
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: freesen

Bericht door b_force »

http://www.zaphaudio.com/mtg-surface.html

Overigens is dat geneuzel van troelsgraven over die arm wel echt zwaar overdreven. :?
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

heeft het invloed op het geluid dan. wel of niet gefreesd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: freesen

Bericht door b_force »

Dat laten we net met die twee linkjes zien :wink:
Je frequentie responsie van de tweeter wordt wat grilliger.
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

ga dan toch maar proberen iemand te vinden. die dat doet voor mij.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: freesen

Bericht door Arno »

Zit de kast al in elkaar?
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

moet nog een nieuw klankbord maken. waarom.?????
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: freesen

Bericht door huub1 »

tussen haakjes jeroen maakt voor mij een nieuw filter. mischien kan hij het filter daar op aan passen als het freesen niet gaat lukken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: freesen

Bericht door dre »

huub1 schreef:
moet nog een nieuw klankbord maken. waarom.?????
misschien heeft arno wel een leuk apparaatje op z`n werk :wink:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: freesen

Bericht door richard »

huub1 schreef:
tussen haakjes jeroen maakt voor mij een nieuw filter. mischien kan hij het filter daar op aan passen als het freesen niet gaat lukken.
Het is niet verstandig om onnodige fouten te corrigeren met een filter. Als het frezen niet mogelijk is kun je het klankbord ook opdikken met een dun MDF-plaatje met daarin precies het gat van de tweeter (en woofer) gezaagd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: freesen

Bericht door MechanicalAnimal »

richard schreef:
Als het frezen niet mogelijk is kun je het klankbord ook opdikken met een dun MDF-plaatje met daarin precies het gat van de tweeter (en woofer) gezaagd.
psies!, gewoon mooi stukje houtfineer doen :D

en dan spuit/lak je de rest van die kast lekker zwart ofzo.
mijkie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 18:51
Locatie: uithoorn

Re: freesen

Bericht door mijkie »

frezen van "kleine" gaten is altijd lastig , moet mal maken of een soort passer waar je freesmachine overheen draait en dan zie je 9 van de 10 keer je centreerpunt niet , maar wel te doen maar , met dun plaatje mdf ook goed op te lossen , kun je met decoupeerzaag rustig op maat zagen en later evt. met schuurpapier makkelijk opruimen (groter maken) of wel echt rond schuren

mijkie
huub
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 14:08
Locatie: helmond

Re: freesen

Bericht door huub »

het freezen is al gebeurd. door een mede forum lid.( arno.)
huub. :D
Plaats reactie