Mocht je er tijd en zin in hebben dan kan je het vilt ook prima zelf maken.
Ik heb vroeger op de (vrije)basisschool dit een keer gedaan, het was best grappig en echt makkelijk om te doen.
Er werden uiteindelijk sloffen van gemaakt, die best lang zijn meegegaan moet ik zeggen

.
Hoe het precies ging weet ik alleen niet meer, maar ik weet wel dat je het wol over een oppervlak gelijkmatig moest verspreiden en stukje voor stukje moest inwrijven met heet water (ik vermoed dat ze ook wat lijm hebben toegevoegd).
Na een half dagje werk was het uiteindelijk resultaat een grote lap vilt van ca. 2mm dik.
Edit:
Kon het niet laten om het op te zoeken, hieronder een kant en klare handleiding

.
http://gfwsheep.com/flatfelt/flatfelt1.html