Low-budget vloerstaander II

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

sorry voor het euh.. late antwoord...

Ze klinken.. lekker :)

Echt aangenaam easy listening geluidje dat je best de hele dag kan verdragen, niet opdringerig, niet schreewerig of "boomy".

Broertje is er ook écht blij mee :)
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Hey Nils, ik ben ook besig met deze vloerstaander, maar ik vroeg me af wat voor demping jj hebd gebruikt, aangezien ik nergens vilt kan vinden.
Het is zeker een oud deken wat jij hebt gebruikt?

Gr, Pim
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ben je al bij een (grote) tapijthandel geweest?
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Idd, gewooon een oud wollen deken, dubbel genomen.

Enkel is ook wel redelijk.

Schuim de 2e hands winkeltjes eens af :D
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Ben bij een paar tapijthandeltjes hier in de buurt geweest, maar daar gebruikte ze het niet. Maar zon deken heb ik nog liggen, dus ga dat denk proberen. Bedankt voor het antwoord.

Gr, Pim
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Bericht door Chris_T »

Mocht je er tijd en zin in hebben dan kan je het vilt ook prima zelf maken.
Ik heb vroeger op de (vrije)basisschool dit een keer gedaan, het was best grappig en echt makkelijk om te doen.
Er werden uiteindelijk sloffen van gemaakt, die best lang zijn meegegaan moet ik zeggen :).

Hoe het precies ging weet ik alleen niet meer, maar ik weet wel dat je het wol over een oppervlak gelijkmatig moest verspreiden en stukje voor stukje moest inwrijven met heet water (ik vermoed dat ze ook wat lijm hebben toegevoegd).
Na een half dagje werk was het uiteindelijk resultaat een grote lap vilt van ca. 2mm dik.

Edit:

Kon het niet laten om het op te zoeken, hieronder een kant en klare handleiding 8).

http://gfwsheep.com/flatfelt/flatfelt1.html
Gesloten