Goede 6 inch luidspreker.

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Luuk

Goede 6 inch luidspreker.

Bericht door Luuk »

Door het stuk gaan van de originele mission 733 woofer ben ik op zoek naar een vervanger daarvoor. Origineel zijn het 6 inch 8 ohm speakers. Het zijn 2-weg speakers, dus ze moeten zowel laag als midden geven. Ik heb een handige zwager die het filter zou kunnen aanpassen. Welke drivers kan ik het beste nemen? Ze moeten toch nog wel een stevig laag kunnen leveren. Wie heeft er een idee?

Luuk
MrCaBLeGuY

Re: Goede 6 inch luidspreker.

Bericht door MrCaBLeGuY »

iets meer info zou prettig zijn, even een foto, en de exacte maten erbij zodat iemand je ook kan helpen met een eventuele geschikte keuze.

Niet alle 6" woofers hebben de zelfde buiten diameter uiteraard.
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Als ik me nog goed herinner welke dat waren hebben wij deze vervangen door een W180 van tesla/gradient maar dat zou ik even nog moeten nakijken. De 4 ohm versie trouwens. Vervolgens het filter niet aangepast en man man man wat klinkt dat lekker. Wel de baspoort iets gedempt want hij gaat in het laag wel over zijn nek, maar dat deden de oude ook wel.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Je zou ook even bij Strassacker in DLD kunnen kijken. Die hebben een aantal Mission speakers op voorraad. Mischien zit de jouwe er net bij.
http://www.lautsprechershop.de/

Groet Roland
Plaats reactie