Hallo,
Ik heb een tijdje terug de audiotester software gekocht, nu kan ik thuis mooi meten met men SoundBlaster X-Fi Fatality serie.
Echter zit er op men Macbook maar 1 stereo ingang / uitgang en ik wil toch graag zowel de in als uitgang tegelijk gebruiken.
De eisen zijn vooral een hoge samplerate en een lage vervorming.
Hij hoeft alleen maar 1 in en uitgang te hebben, stereo is zelfs niet noodzakelijk.
Hij zal gebruikt worden om aan schakelingen te meten en niet voor aan speakers dus microfoon ingang is allemaal niet noodzakelijk.
Verder is het budget ook niet gigantisch dus iets rond de 50euries zou ideaal zijn!
Wat zijn jullie suggesties?
De meeste geluidskaarten die hier worden besproken worden gebruikt voor het meten aan speakers, vandaar dit topic.
Groetjes
Geluidskaart voor audiotester software
Moderator: Beheerdersteam
- Bart0l0meus
Re: Geluidskaart voor audiotester software
Ik neem aan dat je voor de Macbook aan een USB geluidskaart zit te denken?
Er zijn diverse USB geluidskaarten op de markt, maar bij de goedkopere kaarten blijft de maximale samplerate beperkt tot 48kHz. Voorbeelden van zulke kaarten zijn de Behringer UCA202, zie dit topic, of de Miditech AudioFace II.
USB audio interfaces met samplerates van 96kHz en hoger zijn duurder en het aanbod is beperkt. Je zou kunnen denken aan de M-Audio Transit of de EMU 0202 USB.
Er zijn diverse USB geluidskaarten op de markt, maar bij de goedkopere kaarten blijft de maximale samplerate beperkt tot 48kHz. Voorbeelden van zulke kaarten zijn de Behringer UCA202, zie dit topic, of de Miditech AudioFace II.
USB audio interfaces met samplerates van 96kHz en hoger zijn duurder en het aanbod is beperkt. Je zou kunnen denken aan de M-Audio Transit of de EMU 0202 USB.
Wat je hier wilt gaat eigenlijk niet. Daarvoor zit je vast aan een dure USB 2.0 kaart.Bart0l0meus schreef:De eisen zijn vooral een hoge samplerate en een lage vervorming.
Hij hoeft alleen maar 1 in en uitgang te hebben, stereo is zelfs niet noodzakelijk.
Hij zal gebruikt worden om aan schakelingen te meten en niet voor aan speakers dus microfoon ingang is allemaal niet noodzakelijk.
Verder is het budget ook niet gigantisch dus iets rond de 50euries zou ideaal zijn!
Je hebt sowieso full duplex nodig en dat gaat niet over een standaard USB1 met hogere sample rates dan 48 KHz. Beter is om een PC te pakken met een goede PCI audio kaart er in. Aanrader is dan de M-Audio Audiophile-2496 die voor onder de €100 erg veel waar biedt voor het geld.
- Bart0l0meus
Oké, duidelijk.
Suggesties zijn natuurlijk altijd nog welkom.
en heeft niemand ervaring met de X-FI USB geluidskaarten van Creative?
Kwa prijs en samplerate lijken ze best gunstig!
Suggesties zijn natuurlijk altijd nog welkom.
en heeft niemand ervaring met de X-FI USB geluidskaarten van Creative?
Geen ervaring mee, maar bedankt voor de tip. Ik heb even gezocht, en ik moet zeggen dat de specs van de Creative X-Fi Surround 5.1 USB er inderdaad goed uit zien.Bart0l0meus schreef:Heeft niemand ervaring met de X-FI USB geluidskaarten van Creative?
USB 2.0, zowel opname als weergave 24bit met 96KHz samplerate, en verkrijgbaar vanaf circa 60 euro. Lijkt me een aantrekkelijke optie.
Performance ziet er ook goed uit:
Review X-Fi Surround 5.1 USB
X-Fi Surround 5.1 RMAA test report, External loopback mode, 24-bit / 48KHz sampling
- Bart0l0meus
Ja dat vond ik dus ook!
Ik ga eens kijken of ik hem in de buurt ergens kan bemachtigen!
Ik ga eens kijken of ik hem in de buurt ergens kan bemachtigen!