Ik heb een midiplus audiolink op de kop kunnen tikken. Ik heb de box aangesloten op mijn windows7 pc.
In de calibratie test blijkt de uitgang maximaal 509mV RMS. De box lijkt een beetje op de miditech audiolink
http://www.miditech.de/manuals-pdf/2008 ... nglish.pdf
In windows XP kan ik het "input device" niet harder of zachter zetten. In windows 7 gaat dit wel.
Bij het calibreren moet ik de input dan ook helemaal terug draaien naar nivo 4-5 windows denkt dan ook dat dit een microfoon is.
Bij deze stand heb ik met een loopback kabeltje een thd+N van 0.080% de ruisvloer ligt onder -100db enkel bij de lage tonen is deze iets hoger.
Verder heb ik gemerkt dat de in de output beide kanalen dezelfde output geven, de input kanalen zijn omgewisseld, links=rechts en rechts=links.
Is dit standaard gedrag voor deze midiplus audiolink box? Met name de hoge inputgevoeligheid?
midiplus audiolink instellingen
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: midiplus audiolink instellingen
Mm ik hoef zelf niet mijn ingangs signaal terug te dringen eerlijk gezegd, maar dat is in XP
Zal zo even kijken in win7, want daar zit het anders (en is het sowieso een drama
)
Zal zo even kijken in win7, want daar zit het anders (en is het sowieso een drama
Ik heb deze Midiplus Audiolink vandaag ook binnengekregen (laatste exemplaar bij Eekman, voor 25 euro).
Aangesloten op mijn PC met Windows XP, en doorgefloten met RMAA (Rightmark Audio Analyzer) in External Loopback mode (line-out naar line-in).
Vergeleken met andere geluidskaarten die ik met RMAA heb getest is de audio performance niet geweldig.
De frequentie-overdracht valt vrij vroeg af in het hoog, en het ruisniveau ligt relatief hoog in het frequentiegebied tussen 20 en 400Hz. Zie bijlages voor frequentie-respons in loopback mode, en het volledige RMAA testrapport. Toch verwacht ik dat de performance toereikend is voor metingen aan luidsprekers met ARTA, STEPS en LIMP.
Overigens zie ik onder Windows XP volumeregeling => eigenschappen => opnemen geen enkele volumeregelaar, ook niet voor de MIC input. Weet iemand of dit normaal is? Zal er een volumeregelaar verschijnen wanneer ik een MIC aansluit, of kan ik alleen de volumeregelaar op het kastje zelf gebruiken?
Aangesloten op mijn PC met Windows XP, en doorgefloten met RMAA (Rightmark Audio Analyzer) in External Loopback mode (line-out naar line-in).
Vergeleken met andere geluidskaarten die ik met RMAA heb getest is de audio performance niet geweldig.
De frequentie-overdracht valt vrij vroeg af in het hoog, en het ruisniveau ligt relatief hoog in het frequentiegebied tussen 20 en 400Hz. Zie bijlages voor frequentie-respons in loopback mode, en het volledige RMAA testrapport. Toch verwacht ik dat de performance toereikend is voor metingen aan luidsprekers met ARTA, STEPS en LIMP.
Overigens zie ik onder Windows XP volumeregeling => eigenschappen => opnemen geen enkele volumeregelaar, ook niet voor de MIC input. Weet iemand of dit normaal is? Zal er een volumeregelaar verschijnen wanneer ik een MIC aansluit, of kan ik alleen de volumeregelaar op het kastje zelf gebruiken?
- Bijlagen
-
- Midiplus_Audiolink_USB_RMAA_test.zip
- RMAA testrapport
- (46.44 KiB) 55 keer gedownload
Laatst gewijzigd door CornelisJ op vr 28 mei 2010, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Het klopt dat je geen volume regelaar hebt.
Is ook niet erg, aangezien je alles kunt regelen op het ding zelf.
Is ook niet erg, aangezien je alles kunt regelen op het ding zelf.
- bartsegers
Holmimpulse maakt van de freq. response een soort kallibratiefile, dit kun je dus gebruiken om de afval in het hoog te compenseren.CornelisJ schreef:Toch verwacht ik dat de performance toereikend is voor metingen aan luidsprekers met ARTA, STEPS en LIMP.